سینماسینما، عسل عباسیان: هدیه تهرانی بازیگر سینمای ایران که از فعالان حوزه محیط زیست هم به شمار میرود با انتشار یک پست اینستاگرامی به ویدئویی که علی زندوکیلی در کنار یک توله شیر منتشر کرد واکنش نشان داد.
هدیه تهرانی نوشت:
«با دیدن این ویدئو میتوان متوجه شد که هنرمند گرامی، جناب آقای زندوکیلی که قصد نگهداری بچه شیری را داشتند و در این خصوص فیلمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند از نابهنجار بودن این موضوع آگاه نبودند و شاید واگذارکنندگان این بچه شیر جدا کردنش را از مادر نابهنجاری نمیدانستند و یا دلائل دیگری داشتند که به راحتی امکان انتشار این ویدیو را نیز دادند!… چرایی و سوالا ت بسیاری در این خصوص وجود دارد، البته نه از جناب زندوکیلی که به نظر بسیار علاقمند به حیات وحش هستند اما ظاهرا ناآگاه از اصول زیست آنها و این عدم آگاهی در بسیاری از علاقمندان به حیوانات نیز دیده میشود!

این موضوع و همینطور موضوعات بیشتری مثل (کاریزا) توله خرس ۲ ساله که به دلیل بیتوجهی با طناب در قفس خود خفه شد باعث میشود نه تنها توجه علاقمندان به حیوانات که مهمتر از آن توجه “مسئولین را بیشتر به موضوعاتی مثل چرائی واردات و یا صادرات حیات وحش غیربومی، ضرورت وجود باغوحشها، قاچاق حیات وحش و لزوم ایجاد مراکز بازپروری و نگهداری معطوف کنیم.“
مصائب و موضوعات بسیار گستردهای در زمینه حیات وحش و حفظ ارزشهای طبیعت و محیط زیست وجود دارند و به همین دلیل پرداختن و رسیدگی به موضوع باغوحشها و مراکز نگهداری و قاچاق حیوانات هرگز در اولویت قرار نگرفته است.
با این وجود مسائل اخیر فرصتی است که مسئولین پاسخ این سوالات را داده و به کمک کارشناسان و علاقمندان راهکار این معضلات را پیدا کنند و توجه خود را به حیات وحش و محیط زیست مهجور کشورمان بیشتر کنند!
از همه علاقمندان به حیوانات خواستاریم که در ترویج و نگهداری از حیات وحش جدا خودداری کنند و در راستای تشکیل و بهینهسازی مراکز نگهداری با اصولی صحیح و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، چه توسط اشخاص حقیقی چه باغوحشها همراه باشند.»
همچنین علی زند وکیلی دو روز پیش و پس از بالا گرفتن انتقادات از او متنی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن اشاره کرده قصد جدا کردن توله شیر را از پدر و مادرش نداشته. تصویر پست اینستاگرامی او را میبینید:

لازم به ذکر است این شیرها به منظور رساندن خون تازه در طبیعت ایران و جلوگیری از اختلالات ژنتیکی این گونه جانوری، از آفریقای جنوبی به ایران آورده شده اند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ستارههای هوای ابری/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- هدیه تهرانی، نامی در بین مشاهیر بازیگری دنیا/ کوتاه درباره «بی همه چیز»
- فیلمفارسیسازی/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- هویت فروپاشیده/ نگاهی به فیلم «بیهمه چیز»
- انتقام و وسوسه/ نگاهی به فیلم «بیهمه چیز»
- ابتذال سرنوشت محتوم رقابت بین هدیه تهرانی و پارسا پیروز فر
- سعید راد در گفتگو با موزه سینما: تقوایی گفت یا صادق کرده را تو بازی میکنی یا در آن دفتر فیلم نمیسازم
- کرونا به نفع اختتامیه جشنواره فیلم فجر
- چالش بیپاسخ نامزدهای بازیگری
- پیوند موفق ادبیات و سینما/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- نفسگیر و میخکوب کننده/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- کوتاه درباره فیلمهای «بی همه چیز» و «رمانتیسم عماد و طوبا»
- دیدار بانوی سالخورده و مالنا در دوره پهلوی/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- «روزهای نارنجی» در شبکه نمایش خانگی + تیزر
- دوئت با نتهای نادرست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





