اسماعیل موحدی معتقد است: بخش “مرور بر تئاتر” در یک سال گذشته باید در جشنوارهی فجر وجود داشته باشد، عدهای از بچههای تئاتر هستند که دوست ندارند از طریق جشنوارههای استانی و یا منطقهای در جشنواره شرکت کنند با وجود این که کار آنها بد نیست. اگر این بخش مروری از جشنواره حذف شود، خیلی از تئاتریها مجالی برای نشان دادن توانایی و کار خود ندارند و نمیتوانند این فرصت را پیدا کنند.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان اصفهانی که با تئاتر «دام» در بخش تئاتر «ایران دو» جشنواره فجر امسال حضور دارد ، ادامه داد: در عین حال اشکالی هم ندارد که بخش تولیدی در کنار بخش مروری وجود داشته باشد، اما حذف بخش مروری کار اشتباهی است و با این کار یک بخشی از توانایی تئاتر ایران را نخواهیم دید.
موحدی درباره جشنواره امسال گفت: پیش تولید جشنواره تئاتر فجر امسال با عملکرد و برنامه ریزی بسیار خوبی انجام شد و به نظرم جشنواره امسال توانسته از ظرفیت حداکثری آثار با کیفیت تئاتر ایران در بخشهای مختلف استفاده کند، بنابراین با ویترین جذاب و خوش رنگ و لعابی از تئاتر کشورمان روبرو بوده ایم.
او ادامه داد: تمام عوامل فنی و تکنسینها و مسؤولان سالن همکاری بسیار خوبی با ما داشتن و همه ی تلاشها برای رسیدن به یک اجرای با کیفیت بود که محقق شد.
نمایش ۹۰ دقیقهای «دام» روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه در دو نوبت در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت، موحدی درباره این اجرا گفت: در مجموع دو اجرا تقریباً هفتصد تماشاگر به تماشای «دام» نشستند و خدا را شکر بازخورد تماشاگران مثبت بود. در رأس همه، حضور مترجم اثر دکتر محمدرضا خاکی بود که تعریفهای ایشان از کار، خستگی را از تن همه دوستان درآورد.
او با بیان اینکه گروه نمایش تقریباً سه روز در تهران بودند، افزود: در طول مدتی که از جشنواره گذشته، تنها توانستم «خانهی برنارد آلبا» از دکتر رفیعی را ببینم.
اسماعیل موحدی با بیان اینکه ” با توجه به برآیندی که از نمایشهای انتخاب شده دارم، به درخشیدن نمایشهای شهرستانی در جشنواره امسال خیلی امیدوارم” افزود: همچنین شاید برای اولین بار باشد که از شهر من _اصفهان_ بعد از مدتها چهار نمایش در بخش “ایران دو” سه تا به صورت مستقیم و یکی به صورت منطقهای، انتخاب شده است. این نشانه خیلی خوبی است و امیدوارم که باز هم به تئاتر شهرستان همین گونه بها داده شود تا آنها نیز کنار افرادی که در تهران کار میکنند، کار خودشان را نشان دهند.
او تصریح کرد: البته معتقدم که تئاترهای تهران هم ریشه در شهرستان دارند و همچنان آنها هستند که تئاتر را تغذیه میکنند. امیدوارم کارهای آنها نیز به خوبی دیده شود و اتفاقات خوبی برایشان بیفتد.
اسماعیل موحدی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: من ۲۰ سال است که تئاتر کار میکنم و در این مدت ۲۰ سال اساساً به جشنوارهها اعتقاد نداشتم اما بعد از صحبتهایی که با اساتید خود داشتم آنها مرا مجاب کردند که جشنواره فجر، ویترین تئاتر ایران است و اگر خوب باشی میتوانی در آن جایگاهی داشته باشی. بر همین اساس برای اولین بار است که یکی از کارهای خود را به جشنواره معرفی کردم و خوشبختانه کارم پذیرفته شد.
این کارگردان در پایان درباره وضعیت اجرای تئاتر «دام» در اصفهان گفت: در اصفهان نیز از این نمایش استقبال خوبی شد. با وجود اینکه سالن نمایش ما در مکان مناسبی نبوده و با بالاترین قیمت بلیط که در اصفهان ۳۰ هزار تومان است، نمایش اجرا شد، تماشاگران به این سالن آمده و بلیط تهیه کردند. این استقبال با این شرایط، نشان دهنده توفیق «دام» در اصفهان بوده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





