کارگردان مستندی که یک گروگانگیر در ازای تماشای آن توسط مردم ۱۳ گروگان را در اکراین آزاد کرد، این واقعه را محکوم کرد.
به گزارش سینماسینما و به نقل از ورایتی، پس از آنکه یک گروگانگیر مسلح در اکراین در ازای درخواست رئیس جمهور این کشور از مردم برای تماشای مستندی به روایت «واکین فینیکس» ۱۳ گروگان را آزاد کرد، «شان مانسون» کارگردان این مستند نسبت به این واقعه واکنش نشان داد.
«مانسون» که کارگاردانی «ساکنین زمین» مستندی درباره حقوق حیوانات را برعهده داشته بیان کرد :« «ساکنین زمین» از اعمال تروریستی حمایت نمیکند چرا که پیام این مستند دلسوزی و مهربانی برای تمام موجودات است. این مستند درباره تداوم سلاخی میلیونها حیوان بیگناه در جهان است که نه تنها برای سلامت انسان مضر است بلکه یکی از مهمترین عوامل تغییرات اقلیمی محسوب میشود. با این حال، ما با ایجاد ترس و شرایط ناگوار، مردم را نسبت به ترسها و اتفاقات ناگوار آگاه نمیکنیم. ما با تمام کسانی که از این حادثه متاثر شدند، با خانوادههایشان و تمامی مسوولانی که برای حفاظت از جان افراد تلاش کردند همدردی میکنیم. امیدوارم بدون ایجاد هیچ خشونتی رو به جلو حرکت کنیم.»
عملیات گروگانگیری صبح روز سهشنبه آغاز شد و فرد گروگانگیر علاوه بر درخواست تماشای مستند از بسیاری از مقامات کشور خواسته بود تا خود را به عنوان «تروریست» معرفی کنند.
در نتیجه درخواست این گروگانگیر، رئیسجمهور اکراین در صفحه فیسبوک خود از همه مردم خواست تا این مستند را تماشا کنند و پس از آن همه گروگانها آزاد شدند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ «ادینگتون» با فیلمبرداری داریوش خنجی به کن میرود
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- ادیپ در تروآ/ نگاهی به فیلم «بو میترسد»
- اولین تصویر از لیدی گاگا در «جوکر۲» منتشر شد
- فیلمبراری «جوکر۲» آغاز شد + عکس
- به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی؛ خواکین فینیکس در فیلم بعدی با همسرش جلوی دوربین میرود
- زمان اکران «جوکر۲» مشخص شد
- «جوکر ۲» موزیکال است/ لیدی گاگا بازیگر فیلم فیلیپس میشود
- عنوان دنباله فیلم «جوکر» مشخص شد
- آخرین اخبار از احتمال تولید «جوکر ۲»
- بهترینهای عرصه فیلمبرداری معرفی شدند/ جدیدترین فیلم واکین فینیکس، برنده جشنواره کمرایمیج
- ادامه «جوکر» میآید/ تاد فیلیپس فیلمنامه را مینویسد
- «اسکار ۲۰۲۱» هم مجری ندارد/ برندگان سال گذشته در بین اهداکنندگان جوایز
- برشهای کوتاه/ نقشآفرینیهای متفاوت بازیگران مطرح دنیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





