فیلم «کوپال» به کارگردانی و نویسندگی کاظم مولایی برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد جشنواره «همیلتون» در کشور کانادا شد.
به گزارش سینماسینما، برندگان دوازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «همیلتون» (۴ تا ۱۲نوامبر ۲۰۱۷ (۱۳ تا ۲۱ آبان ۹۶) در کشور کانادا در حالی اعلام شد که فیلم «کوپال» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را از آن خود کرد و لوون هفتوان نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.
«کوپال» در بخشهای بهترین فیلمنامه (کاظم ملایی) و بهترین فیلمبرداری (مجید گرجیان) نیز نامزد کسب جایزه از این جشنواره سینمایی بود.
جشنواره فیلم «همیلتون» کانادا یک جشنواره کاملا مستقل است که خودش را رقیب جدی جشنواره تورنتو دانسته و تمرکز عمدهاش نمایش خلاقیت و نوآوری در سبکهای مختلف سینمایی است.
«کوپال» اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی است که اولین نمایش آن سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رقم خورد و آخرین نمایش آن نیز مربوط به بخش اصلی دهمین جشنواره فیلمهای زیرزمینی آریزونای آمریکا و ششمین جشنواره بینالمللی «براشوف» کانادا است.
داستان این فیلم یک هفته از زندگی دکتر احمد کوپال با بازی لوون هفتوان را به تصویر میکشد که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگیاش شده است. طبق اعلام تهیهکننده این فیلم، «کوپال» از آبانماه سال جاری در سینماهای سراسر کشور به نمایش درخواهد آمد.
امسال علاوه بر فیلم «کوپال» که در بخش فیلمهای بلند سینمایی حضور دارد، ۶ فیلم کوتاه نیز از ایران در بخش فیلمهای کوتاه داستانی و انیمیشن حضور داشتند که شامل «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی، «لایت سایت» از مسلم طباطبایی، «کرختی» ساخته میلاد جرموز، «سهمی از سهم» به کارگردانی کاوه جاهد، «اکتسابات انتسابی» از سمانه شجاعی و «روحانگیز» ساخته المیرا باقرزاده میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم پکن شد
- پرویز شهبازی رییس هیات داوران جشنواره بوغازیچی ترکیه شد
- مانی حقیقی برنده رقابت با فونتریه و نوئه/ جایزه فرانسویها برای «خوک»
- کارگردان ایرلندی رییس هیات داوران جشنواره فیلم لندن شد
- جشنواره کن از نگاهی دیگر/ «یک ارتباط فرانسوی»
- رقابت یک فیلم ایرانی در بخش رقابتی “شرق غرب” جشنواره کارلو وی واری/ رونمایی از پوستر بینالمللی فیلم
- کاظم ملایی در گفتوگو با سینماسینما/ امیدوارم در بازار گرم سینما، «کوپال» از یاد نرود
- مهدی یادگاری: بازار فیلم تحت تاثیر وضعیت اقتصاد جهان است
- جشنواره فیلم کن تهدید شد
- پاسخ اطبایی به یک موضوع: حضور فیلمهای ایرانی در جشنوارههای الف کمرنگ شده؟
- مرور حضور جهانی سینمای ایران در سال ۹۶
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





