اکران سینماهای کشور در حالی این هفته پیگیری شد که فیلم سینمایی «مطرب» توانست با فاصله بسیار زیاد از سایر فیلمهای روی پرده صدرنشین گیشه شود.
به گزارش سینماسینما، سینمای ایران این هفته شاهد روی پرده رفتن فیلم تازهای نبود و سایر فیلمهای روی پرده هم چندان درگیر رقابت نبودند چرا که فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی اصلا فرصتی برای رقابت به حریفان نداد و با اختلافی بسیار این هفته صدرنشین گیشه شد.
«هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی هم که چندین هفته در گیشه کولاک کرده بود، این هفته با افت محسوسی رو به رو شد و حتی به یک میلیارد تومان فروش هم نرسید.
اما اتفاق خوبی که در این هفته رخداد، رفع توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری و بازگشت آن به پرده سینماها بود.
«مطرب» با سرعت میتازد
مصطفی کیایی کارگردانی است که فیلمهای تماشاگرپسند و پرفروش در کارنامهاش به چشم میخورد اما اینطور که به نظر میرسد حساب «مطرب» از بقیه جداست و این فیلم سودای رکوردزنی در سر دارد.
«مطرب» در حالی نخستین هفته کامل اکرانش را پشت سرگذاشت که توانست به فروشی بالغ بر چهار میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان دست پیدا کند و فروش کلی خود را به شش میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان برساند.
این آمار و ارقام حکایت از آن دارد که «مطرب» با ادامه همین روند یکی از شانسهای کسب عنوان پرفروشترین فیلم سال یا شاید سینمای ایران باشد چرا که ۴۷۰ هزار و ۱۶۲ نفر هم تا به امروز به تماشای این فیلم در سینماها نشسته است.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم بازیگران اصلی این فیلم هستند که داستان زندگی یک خواننده پیش از انقلاب را در آستانه و پس از پیروزی انقلاب روایت میکند. فیلم کیایی بنا به اعلام سازندگان به علت مشکلات فنی یک هفته با تاخیر روی پرده رفت.
«چشم و گوش بسته»؛ رقیب جدید فیلمها
پس از «مطرب» با فاصله بسیار زیاد، «چشم و گوش بسته» تازهترین فیلم سینمایی فرزاد موتمن دومین فیلم پرفروش هفته است.
امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی، مانی حقیقی و پوریا پورسرخ در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
فیلم موتمن همانطور که پیشبینی میشد در نخستین هفته اکران با فضای کمدی متفاوت خود به خوبی قاپ مخاطبان را دزدید و ۹۲۰ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان فروخت تا با فروش کلی یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومانی به باشگاه میلیاردیهای سینمای ایران وارد شود.

در خلاصه داستان کمدی «چشم و گوش بسته» آمده است: «یکی صحنه رو ندیده، اون یکی هم صداشو نشنیده!»
«هزارتو» و «رد خون»؛ آخرین تلاش
پس از دو مهمان تازه اکران که توانستند خیلی زود صدر جدول فروش را نصیب خود کنند، «هزار تو» ساخته امیرحسین ترابی و «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان صدرنشینان دیروز پرفروش بودند که البته با دوران طلایی خود در هفته های گذشته بسیار فاصله دارند.
«هزارتو» این هفته ۵۳۰ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان فروخت تا فروش کلی خود را به سه میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان برساند. فیلم مهدویان هم هفته را با ۲۶۹ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان فروش به پایان برد تا آمار کلی خود را به پنج میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان برساند.
با ریزش محسوس فروش این دو فیلم نسبت به هفته گذشته به نظر میرسد چندان رغبتی به تماشای این دو فیلم دیگر در مخاطبان نیست و آخرین تلاش را برای بهبود درآمدشان از گیشه انجام میدهند.
«خانه پدری»؛ بازگشت دوباره به پرده
فیلم سینمایی «خانه پدری» پس از توقیف مجدد و تمامی اتفاقات تلخی که چندان نیاز به بازگو کردن ندارد، بار دیگر روی پرده سینماهای کشور رفت.

این فیلم با تمام این تفاسیر اما فروش نسبتا قابل قبول، ۱۰۳ میلیون و ۲۸۲ هزار تومانی را به ثبت رسانده است و در مجموع تا به امروز ۵۶۵ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان فروخته است.
شیب صعودی فروش سینما به لطف «مطرب»
و در نهایت این هفته هم فروش سینمای ایران به لطف اکران «مطرب» افزایش چشمگیری داشت و پس از چندین ماه به کانال شش میلیارد تومان هم ورود کرد.
این هفته سینمای ایران شش میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان فروش داشت که از این میزان چهار میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان متعلق به سینماهای تهران است.
همچنین ۵۹۵ هزار و ۹۳۱ نفر در این هفته فیلمهای روی پرده را تماشا کردند که سهم اهالی تهران ۲۹۸ هزار و ۲۴۶ نفر است.

منبع: خبرآنلاین/ مهدی درستی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- تجدد و تحجر/ نگاهی به «خانه پدری»
- «ما همه با هم هستیم» و «هزارتو» در جشنواره فیلم های ایرانی در سان فرانسیسکو
- همین است که هست؟!/ بازخوانی قتل رومینا در خانه پدری
- کیانوش عیاری: «خانه پدری» را دوباره بهخاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
- رسول صدرعاملی: کیانوش عیاری عزیز، طعنه چرا؟ شفاف و زلال حرف بزن!
- واکنش کیانوش عیاری به خبر قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش
- واکنش تند پرویز پرستویی به اظهارات مسعود فراستی درباره فیلم «مطرب» + ویدئو
- آمار فروش سینمای ایران در سال ۹۸/ پرفروشترین فیلم سال اعلام شد
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۱)/ کیانوش عیاری
- برترین بازیگران مرد سال ۹۸ (۱)/ شهاب حسینی، علی نصیریان
- فیلمهای سینمایی در هفته گذشته چقدر فروختند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





