طراح لوگوی فیلم «ایستاده در غبار» در یادداشتی برای آتشنشانان قهرمانی نوشت که بیدرنگ به قلب حادثه زدند تا جان آنهایی که در فاجعه آتشسوزی پلاسکو گرفتار آمده بودند، نجات دهند.
به گزارش سینماسینما، وقوع حادثه آتشسوزی در ساختمان پلاسکو در تهران که منجر به فروریختن این ساختمان مرتفع و همچنین گرفتار شدن تعدادی از آتشنشانان و تعدادی از مردم در میان زبانههای آتش و یا زیر آوار شد، واکنشهای بسیاری را در به ویژه در فضای مجازی به دنبال آورد که یکی از آنها طراحی پوستری با استفاده از لوگو و پوستر فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بود.
به همین دلیل از محمد روحالامین طراح لوگوی این فیلم خواسته شده که در یادداشتی درباره این اتفاق بنویسد.
متن یادداشت روحالامین بدین شرح است:
«آیه ۳۲ سوره مائده: هر کس انسانی را زنده کند و از مرگ نجات دهد گویی همه ی مردم را زنده کرده است.
انوار مشعشع این کلمات شگرف در دالان قلب و روح ما که زندگی را سال هاست در اسارت لذت فردی می گذرانیم، بی فروغ گشته. اما گویی اراده ای مافوق اراده ی عرف باطل رایج، قصد دارد تا انسان را به انسانیت خود ارجاع دهد.
آنان شنیدند، در گوشه ای از شهرشان عده ای در دام آذرخشی مهیب گرفتار شده اند و بر حسب وظیفه ای که آن را هم عاشقانه و فداکارانه پذیرفته بودند، بی درنگ به قلب حادثه زدند. کسی از آنها نپرسید در دوره ی کسب حداکثری منافع شخصی و قربانی کردن جامعه برای خواسته ی خود، جان شیرینت را به کدام معرکه ی بی رحم می بری؟ همسر و فرزندانت چه می شوند؟ او از معلم ازلی و ابدی خود آموخته بود که تو آدمی و برای این عنوان باید نشانه هایی داشته باشی، و از آن شمار “عشق” است. عشقی که با هیچ گفته و شنیده ای مخدوش نمی شود چون تو آن را با جان خود تضمین کرده ای. و تو امروز در آستانه ی نگاه ما و با غباری که بر ظاهرت نشسته، از باطنی بی پیرایه نشان داری.
محمد روح الامین. دیماه ۱۳۹۵»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
- همزمان با هفته دفاع مقدس؛ اکران رایگان ۴ فیلم سینمایی در بوستان آب و آتش
- در گفتوگو با سینماسینما مطرح شد؛ حرفهای علی مردانه، برنامهریز مطرح درباره «آکتور»، کیمیایی و «برادران لیلا»
- هفته فیلم مقاومت در شبکه نمایش
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- پس از خداحافظی میرکریمی روی داد/ مهدویان: جشنواره فیلم فجر برای من تمام شده
- اعلام نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر
- مشق قواعد ژانر همراه با محافظه کاری/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- محمدحسین مهدویان مهمان «نردبان» شبکه مستند شد
- خباثت و قساوتِ جامعهای با وجدانهای مصلحتاندیش/ نگاهی به سریال «زخم کاری»
- «زخم کاری»؛ وقتی روایت و شخصیتپردازی فدای جذب مخاطب میشود
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





