ششمین دوره از جشنوارهی فیلمهای ایرانی زوریخ از بیست و هشتم ماه می تا سوم ژوئن (هشتم تا چهارده خرداد) با مدیریت یدالله داج برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، در بخش مسابقهی فیلمهای بلند «قصر شیرین» (رضا میرکریمی)، «دلبند» (یاسر طالبی)، «بروا» (پرنیا کاظمیپور)، «دلم میخواد برقصم» (بهمن فرمانآرا)، «پیلوت» (ابراهیم ابراهیمیان)، «یلدا» (مسعود بخشی)، «زمانی یک زن» (جلیل اکبریصحت)، «با من برقص» (سروش صحت)، «حوا، مریم، عایشه» (صحرا کریمی)، «سرو زیر آب» (محمدعلی باشهآهنگر) و مستندهای «خانه» (افسانه سالاری) و «رمزهای سطوح» (جورجپل سیزری) به نمایش درمیآیند.
این جشنواره که برای دومین سال پیاپی، بخشی رقابتی را به فیلمهای کوتاه اختصاص داده است، امسال فیلمهای «سرمهای» (قصیده گلمکانی)، «تشریح» (سیاوش شهابی)، «اس» (حامد اصلانی)، «موج کوتاه» (محمد اسماعیلی)، «آدمپران» (امیررضا جلالیان)، «همشهری» (مهدی مختاری)، «بچهخور» (محمد کارت) و انیمیشنهای «لباس قرمز، بدون نوار» (مریم مهاجر)، «یکدیگر» (سارا طبیبزاده) را به نمایش میگذارد.
برنامههای جانبی این جشنواره اعم از بزرگداشت پیشکسوتان به دلیل شیوع کرونا کنسل شدهاند.
ششمین دوره از جشنوارهی فیلمهای ایرانی زوریخ از بیست و هشتم ماه می تا سوم ژوئن (هشتم تا چهارده خرداد) برای اولینبار و به دلیل شیوع کرونا آنلاین برگزار خواهد شد. علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به وبسایت https://www.iranianfilmfestival.
مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منشور طلایی کوروش به آیدا پناهنده اهدا شد/ اعلام اسامی برندگان هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ
- معرفی هیات داوران هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ
- قصیده گلمکانی عضو هیأت انتخاب جشنواره واجد شرایط اسکار شد
- «باغی در شورهزار» باز هم از اسپانیا جایزه گرفت
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- فیلم «باغی در شورهزار» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- نمایش آنلاین فیلمهای کوتاه کارگردانان زن ایرانی در نیوزیلند
- سمفونی کمینهگرایی/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
- نمایش آثار کارگردانهای زن ایرانی در استرازبورگ فرانسه
- مروری بر سینمای ایران در جشنواره فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه
- جایزهای برای «بازگشت به کازان» گلمکانی از روسیه
- قصیده گلمکانی داور چهاردهمین دوره جشنواره باتومی شد
- محاکمه در بیابان/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
- معرفی فیلمهایی که از فردا اکران میشوند + تصاویر
- این، قصه شیرین است/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





