سینماسینما، علی پاکزاد – مهرداد فرید کارگردان سینما گفت: «در حوزه اکران، اکنون با حاکمیت سالنداران طرف هستیم. فیلمی مثل «دعوتنامه» مورد علاقه سالنداران نیست. سالنداران متاسفانه به فیلم هایی که ویژگی های تجاری ندارند توجه نمی کنند و آنها را در الویت آخر قرار نمی دهند. اسفند ماه زمانی است که فیلم های تجاری نیز تمایلی برای اکران ندارند.»
به گزارش سینماسینما، فیلم «دعوتنامه» ساخته مهرداد فرید اکنون در سینماهای کشور اکران است. مهرداد فرید کارگردان این اثر معتقد است به دلیل شرایط بد اکران استقبال خوبی از این فیلم به عمل نیامده است. بازیگران این فیلم عیارتند از: حمید آذرنگ ، میترا حجار، شقایق فراهانی و شهاب شادابی در این فیلم هنر نمایی می کنند.
مهرداد فرید کارگردان فیلم «دعوتنامه» درباره اکران این فیلم گفت: «به هر حال همه فیلم هایی که ساخته می شوند بر این مبنا هستند که با همه مخاطبان ارتباط برقرار کنند. فیلم «دعوتنامه» نیز با چنین قصدی ساخته شده است. البته مخاطبان فیلم ما در این فصل از سال و در چنین روزهایی به تماشای فیلم نمی نشینند. زیرا اکنون زمان مناسبی برای اکران نیست. متاسفانه فیلم ما در زمان مرده اکران به نمایش درآمد. به همین دلیل هم «دعوتنامه» نتوانست مخاطبان خود را پیدا کند. اگر در زمان بهتری فیلم ما اکران می شد قطعا نتایج بهتری را هم کسب می کردیم.»
او ادامه داد:«در حوزه اکران، اکنون با حاکمیت سالن داران طرف هستیم. فیلمی مثل «دعوتنامه» مورد علاقه سالن داران نیست. سالن داران متاسفانه به فیلم هایی که ویژگی های تجاری ندارند توجه نمی کنند و آنها را در الویت آخر قرار نمی دهند. اسفند ماه زمانی است که فیلم های تجاری نیز تمایلی برای اکران ندارند. حدود ۱۸ فیلم اکنون در کشور در حال اکران هستند که اگر این تعداد را با تعداد سالن های نمایش مقایسه کنید می بینید که فیلمی مانند «دعوتنامه» شرایط خوبی را در اکران نخواهد داشت.»
فرید درباره موضوع فیلم و مخاطبان «دعوتنامه» گفت: «بسیاری از کسانی که به این فیلم نقد داشتند، درگیر مسائل ایدئولوژیک بودند. کسانی که در نشست خبری جشنواره سی و پنجم حضور داشتند و از فیلم ما انتقاد کردند کسانی بودند که در رسانه هایی فعالیت می کردند که نسبت به مسائل فرهنگی کشور موضعی ایدئولوژیک دارند. البته برای من این نظرات ملاک عمل نیست. کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد که در بهترین شرایط دو میلیون نفر از مردم برای دیدن فیلم ها به سینما ها می آیند. متاسفانه جمعیت زیادی از مردم یا دسترسی به سالن های سینما ندارند یا اینکه متقاعد نمی شوند که حضور داشته باشند. بازار سینمای ایران اکنون در دست فیلم های کمدی سخیف است. شاید تغییر و تحولاتی که در بخش تکنولوژی سینما در حال رخ دادن است ما را به سمتی ببرد که مردم استقبال بیشتری نسبت به فیلم های فرهنگی نشان دهند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «این جَمعیت قابل کُنترل» در بلغارستان
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- چرا سینماروها به سینما نمیروند؟ پاسخ جالب مهرداد فرید
- مهرداد فرید: موفقیت در اکران آنلاین خروج میتواند ما را از وابستگی به سالنهای سینما آزاد کند
- مهرداد فرید: دسترسی صاحبان فیلمها به سهمشان از فروش، آنلاین شود
- انتقاد تهیهکننده «جن زیبا» از تبلیغات شهری ضعیف برای فیلمش
- امید به آخر هفته خوب «جن زیبا»/ تبلیغاتی که ضدتبلیغ میشود!
- نورگل یشیلچای به ایران سفر میکند
- پیشنهاد یک کارگردان برای برگزاری با نشاطتر جشن خانه سینما
- پیشنهاد مهرداد فرید برای استفاده از طرح نمایش فوتبال در سینماها
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد + عکس
- «بدون تاریخ بدون امضا» سه میلیاردی شد / فروش فیلمها در هفتهای که گذشت
- فروش «هاری» رضایتبخش است/ شیطنت در روند اکران فیلم ها
- مهرداد فرید: حکومت و سلطنت در اکران در دست سینماداران است
- فروش «بدون تاریخ، بدون امضا» به ۱٫۷ میلیارد تومان رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





