به گزارش سینماسینما، در این نشست علی نصیریان بازیگر فیلم درباره حضورش در «امپراطور جهنم» گفت: انتخاب من برای بازی در این فیلم بر اساس شخصیت و قصه بود. برای من اهمیت ندارد که یک فیلم سیاسی باشد یا نه، بلکه کلیت اصل و کاراکتر است که برایم اهمیت دارد.

پرویز شیخ طادی در ادامه این نشست گفت: بعد از این فیلم ما یک کار دیگر هم خواهیم داشت. درواقع در ادامه «شکارچی شنبه» درمورد انحراف در جهان اسلام کار کردیم که محصولش این فیلم شد و قرار است یک سه گانه داشته باشیم.
صبا کمالی بازیگر فیلم نیز در بخشی از سخنان خود گفت: من امروز موفق نشدم فیلم را ببینم و اطلاعاتام در حد فیلمنامه است. تنها خط مشترک این فیلم و «شکارچی شنبه» مسئله دین است. من دیدم که سه سال این فیلمنامه توسط آقای شیخ طادی نوشته میشد و در بهترین زمان شکل گرفت. از سویی زمانی که سریال «میوه ممنوعه» را دیدم آرزو کردم که در مقابل آقای نصیریان بازی کنم و خوشحالم که در این کار به آرزویم رسیدم.
کوروش زارعی در ادامه بازیگر فیلم گفت: حدود چهل دقیقه از کار حذف شده است و چندین سکانس درخشان من هم حذف شده است. من برای نقشم خیلی زحمت کشیده بودم اما متاسفانه بخشهای مختلفی از فیلم حذف شده که به کار ما صدمه زده است. کارگردان و تهیه کننده مجبور به حذف تکههایی از فیلم شدند که بیشتر به نظر میرسد مسائل دیپلماتیک باعث آن شده است. ما نباید هنرمند را خنثی کنیم و من امیدوارم مسائل سیاسی از سینما فاصله بگیرد. خیلی از اتفاقاتی که در منطقه میافتد، به کشور ما هم ارتباط دارد. ما چهل سال آزادیخواهانه در این منطقه زندگی کردیم و امیدوارم که حداقل اجازه دهند تا در مملکت خودمان کارمان را انجام دهیم.
خزاعی تهیه کننده فیلم در ادامه گفت: شش سال قبل فیلمنامهای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود، به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو ما نبود. به ما میگفتند مسائلی که شما مطرح میکنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند چیزی را میبیند که سیاستمداران نمیبینند. آقای شیخطادی به من میگفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما میبینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمیست که ما میتوانستیم نمایشاش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس بر نمیخورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و … حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند!…
شیخ طادی گفت: ممکن است گاهی فکر کنید چرا سکانسها خوب به هم نمیچسبند. این به دلیل سانسورهاییست که اتفاق افتاده است. درنهایت این جواب هم شاید برایتان قانع کننده نباشد و شما فیلمی که دیدید را قضاوت میکنید.
شیخطادی سخنان خود را چنین ادامه داد: به من میگویند چرا فیلم سفارشی میسازید درحالی که هیچ جایی وجود ندارد که سینمای استراتژیک را مهندسی کند و سفارش دهد. در واقع من هستم که سفارش میدهم و شش سال دنبال آن میدوم. من راجع به هر کلاه و عمامهای فیلم میسازم. به هزاران مدیر باید توضیح دهم درباره کارم و درنهایت سعی میکنم هر طور که شده است کارم را ارائه دهم. از میان این صدها کارگردان حداقل اجازه دهید دو کارگردان از کشوررشان دفاع کنند. این فیلم و قسمت بعدی آن به شکل یک پیشبینی بود. کار فیلمساز نشان دادن اتفاقات روز نیست بلکه کارش این است که از آینده بگوید. متأسفانه تاخیری که در نمایش این فیلم اتفاق افتاد باعث شد تا آن پیشبینیها نشان داده نشد و در نهایت هم حذفش کردند.
علی نصیریان گفت: من از کار پژوهشی آقای شیخطادی لذت میبرم. او درمورد مسائل روز کار نمیکند بلکه کارش نیاز به پژوهش دارد.
او در ادامه تهدید شدنش به مرگ را به خاطر بازی در فیلم «شکارچی شنبه» تکذیب کرد.
محمد خزاعی هم گفت: در این مسیر که ما میرویم باید سختیها و جراحتهایی را تحمل کنیم. آقای شیخطادی میخواهد در قسمت آخر این سهگانه در مورد افراطیگری داخل ایران بگوید. این فیلم ما کاملا یک اثر نمادین است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- پرویز شیخ طادی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر: عدهای بابت کراوات و ویدئو خسارتها زدند! با روسری بیشتر از این خسارت نزنید
- در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- واکنش خزاعی به هتک حرمت قرآن؛ خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنوارههای ایران
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- دبیر جشنواره ۴۲ حکم گرفت؛ امینی دبیر ماند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- موافقت با آئیننامه اکران فیلمهای خارجی و تسهیم فروش فیلمها از مبدا
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





