سینماسینما، محمد حقیقت– یک فیلم بسیار جالب از ایران به بخش voices section جشنواره بین المللی رتردام راه یافت.
به گزارش سینماسینما، “تهران، شهرعشق” ساخته علی جابرانصاری، بلافاصله بیننده را افسون میکند. این اثر از ظرافت های یک فیلم باارزش برخوردار است. شخصیت پردازی آن و نزدیک شدن به روح سه قهرمان اصلی که درون گرا هستند از ویژگیهای فیلم است و کارگردان با مهارت بسیاری به آنها نزدیک شده است.
طنز در ساختار داستانی آن، در میان داستانهای ملالآور روزانه این سه نفر که در تهران زندگی میکنند به شکل ماهرانه ای پرداخت شده است.
سه شخصیت فیلم را یک زن منشی انستیتو زیبایی، از یک سو و از سوی دیگر یک مرد ورزشکار که در باشگاهی پرورش اندام به دیگران میآموزد و روزی قرار میشود در فیلمی با یک بازیگر فرانسوی همبازی شود و همچنین یک آواز خوان خجالتی مذهبی که رفته رفته زندگیاش عوض میشود، تشکیل میدهد.
این سه نفر همدیگر را نمیشناسند، اما وجه مشترک بسیار دارند که تماشاگر با تک تک آنها همدردی میکند.
این فیلم جدا از میزانسهای بسیار دقیق و هوشمندانه که با ریتمی آرام کار شده، دارای دیالوگهای خوب و فیلمبرداری قابل توجه نیز هست.
سناریو فیلم ”تهران شهرعشق” توسط علی جابرانصاری و مریم نجفی با ظرافت خوبی نوشته شده است. کارگردان فیلم که عکاس نیز هست در لندن اقامت دار د و مدرک دیپلم سینمایی خود را از مدرسه فیلم لندن گرفته است. او پیش از این فیلمهای کوتاه گوناگونی ساخته بود. فیلم جدید او میتواند مورد توجه پخشکنندگان سینمای هنر و تجربه اروپایی قرار گیرد.
“تهران ،شهرعشق” داستان عشق های پنهان آدمهای خوش قلب و زود باور است که راحت خود را رها میکنند، تا فارغ از درگیرهای روزمره ایده ال ها را برای لحظاتی زندگی کنند. همگی آنها در نهایت با هم اما جدا جدا در اتوبوسی به مقصدی نامعلوم درحرکتاند و تماشاگر دوست دارد به منزل مقصود برسند.
جشنواره رتردام که از ۲۳ ژانویه تا ۳ فوریه ۲۰۱۹ برپا میشود، از جشنوارههای مهم سینمای مستقل اروپایی است و امسال چهل و هشتمین دور آن برپا میشود. در این دور جشنواره فیلمهایی از ایران رومانی، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، بلژیک، ژاپن، هند وغیره شرکت خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- «آلفا»؛ استحاله انسان مریض به سنگ!
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





