نمایش «امید»، نتیجهی یک همکاری هنری میان ایران و فرانسه در شهر کلرمون-فران به اجرا درآمد.
به گزارش سینماسینما، این پروژه با هدف تجربهی زیستهی همکاری میانفرهنگی، از طریق هنرهای نمایشی شکل گرفت و هنرمندانی جوان از ایران و فرانسه را گرد هم آورد.
فرایند تولید این اجرا، شامل دو کارگاه حضوری در تهران و کلرمون-فران، جلسات مشترک آنلاین و در نهایت یک کارگاه نهایی بود؛ جایی که شرکتکنندگان توانستند تمرینها و تبادلهای فکری را به یک اثر صحنهای مشترک بدل کنند.
این اثر بینافرهنگی به زبانهای فرانسه، فارسی، انگلیسی و چینی به روی صحنه رفت. نمایش امید به صورت اپیزودیک طراحی شد و در آن از شیوه های متنوع اجرایی همچون تئاتر مستند، تئاتر اشیا و حرکت و آواز و غیره استفاده شد.
کارگردانان این اثر ندا شاهرخی از کشور ایران و یاسمن خواجهای از کشور فرانسه هستند.
هاسمیک کاراپتیان وکال کوچ و بازیگران این اثر از دو کشور عبارتند از آقات کمبت، الی امپیانا، الینا ناصری، امیل امیریان، پارمیس همراهی، رومینا محسنیفر، ستاره ستاری، صبا محمدی، متین محمدحسینی، مریم دشتآبادی، نورا محمودی، هانیتا دلفانی، ژان روندئو، ژوزفین ورژه، ژولی هوکل، ژولی روبر، لئا پِگی، پلین کوتن، کیو هان تو، رومن پویه.
از دیگر عوامل می توان به مونا مقدم طراح گرافیک و سارا حدادی مشاور رسانهای و تبلیغات اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





