پیشفروش بلیت نمایش «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیهکنندگی و کارگردانی دانیال اربابی شروع شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیهکنندگی و کارگردانی دانیال اربابی براساس فیلمنامهی «دوازده مرد خشمگین» نوشتهی رجینالد رز از هفته نخست دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰ در مجموعه برج آزادی به روی صحنه خواهد رفت.
این کارگردان تئاتر در دهمین تجربه کارگردانی خود بنا دارد در اقدامی جسورانه برای نخستین بار در ایران از دکور گردان تماما موتورایز برای اجرای دو نمایش خویش استفاده کند؛ اقدامی که میتواند با اولویت قرار دادن استانداردهای روز بینالمللی در عرصه کارگردانی و طراحی صحنه تئاتر، پیشگام چشماندازی نو در برابر هنرهای نمایشی ایران باشد.
در خلاصه نمایشها اینطور آمده است:
خونی گَرم، چیکْ، چیکْ، بر زَمین میریزَد. عینک، فروُد چاقوْ را دیده؟ انگُشتِ مَرگ، تَن پِدری را لَمس میکُند! هوُ…هوُ…چی…قطاری سوُتْ زَنان میگُذرد. دستها؛ پول میشُمرند و چاقویی میخَرند. گَرمایی تاریک زیرِ پوُست شهر خزید؛ آفتابِ سوُزانِ روز، گَلوی شَب سیاه را میفِشُرَد. پایی مضطربْ، از پِلّهها، به سرعت دوُر شُد. پَردههای خانه، آرام…تِکان میخورَند. صِدای عَصایی شاهد قتل شده: تَقْ…تَقْ…! دستهایی به گُذشت…هْ چَنگ…میزَنند. چِشمان مُضطرب؛ مرز گُذشته و حال از میان رفته؟ قطاری علیه رِیلها، میشوُرَد! ایستگاه پایانی کجاست؟ ایستگاه پایانی؟! این…جاست.
دانیال اربابی در اردیبهشت، خرداد و تیر ۱۴۰۲ با نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا توانست نگاه فانتزی، هارمونیک و ژرفنگرش به جهان را به امضای شخصیاش بدل کند. طراحیهای چشمنواز، خلق جلوههای بصری سینمایی و بازیگیری درخشان و بیومکانیکی میرهولدی از بازیگران در «خانه برناردا آلبا»، استقبال پرشور مخاطبان و تمدید در سه دوره متوالی را در پی داشت.
دیگر عوامل اثر عبارتند از:
بازیگران: امیر ابراهیمی، مهران اصلانی، علی افتخاری، محمدرسول جعفری، علی حقیقی، محسن دلیر، میلاد رازی، امیرحسین ریحانی، رامین فیاض نژاد، فرهان عزیزی، سجاد متحملیان، کسری محمدی، آریو هوشیاری، مجری طرح: کمپانی پیکسل بیت، طراح صحنه، حرکت و نور: دانیال اربابی، آهنگساز: پیمان بهارلو، طراحان لباس: فاطمه آذرکف، نرگس حدادپور، طراحان گرافیک: محدثه خواجه، محمد حزامی مدیر تولید: محمد اربابی، مدیر اجرا: امیر اربابی، دستیار کارگردان و برنامهریز: یونس صائمی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: مریم همتی، دستیار کارگردان: مهدیه شکوری، مدیر صحنه: نسترن جعفری، عکاس: آیدا عظیمی، مشاور رسانه: فرزاد جمشیددانایی، تصویربردار: محمدرضا گلپور، ساخت دکور: مهدی آذرکف، مجتبی عبداللهی، ذبیحالله ندایی دوخت لباس: فاطمه آذرکف، نرگس حدادپور، اجرای گریم: مهدیه شکوری.
پیشفروش بلیت نمایش «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» از ساعاتی پیش، آغاز شده است و مخاطبان برای تهیه بلیت اثر میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گوارایی یک فیلم کلاسیک با عناصر تئاتری/ نگاهی به فیلم «دوازده مرد خشمگین»
- «۱۲ مرد خشمگین» و «۱۲ زن خشمگین» در برج آزادی
- دو نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه میرود
- مراسم نکوداشت تهیهکنندگان و مجریان پیشکسوت کودک برگزار شد
- «خیام خوانی» و کنسرت بندری در برج آزادی
- تمدید اجرا برای دومین بار؛ «خانه برناردا آلبا» تا پایان فصل بهار مهمان سالن اصلی برج آزادی تهران است
- مدت اقامت «برناردا آلبا» در «خانه» برج آزادی تهران تمدید شد
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: هیات منصفه، وجدان اجتماع است/ مردم نباید از سیستم قضایی منفک باشند
- دوازده مرد خشمگین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- دانیال اربابی «خانه برناردا آلبا» را روی صحنه میبرد/ پایان یک پروسه تمرینی دو ساله
- سکانس طلایی/ دوازده مرد خشمگین
- اجرای موسیقی ـ نمایش «توران دخت» در برج آزادی
- اجرای دوباره نمایشی با بازی پولاد کیمیایی
- ضرغامی: رهبری سریال جومونگ را دیدند و درباره ویژگیهای حماسی آن رهنمودهایی داشتند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





