پیشفروش بلیت نمایش «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیهکنندگی و کارگردانی دانیال اربابی شروع شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیهکنندگی و کارگردانی دانیال اربابی براساس فیلمنامهی «دوازده مرد خشمگین» نوشتهی رجینالد رز از هفته نخست دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰ در مجموعه برج آزادی به روی صحنه خواهد رفت.
این کارگردان تئاتر در دهمین تجربه کارگردانی خود بنا دارد در اقدامی جسورانه برای نخستین بار در ایران از دکور گردان تماما موتورایز برای اجرای دو نمایش خویش استفاده کند؛ اقدامی که میتواند با اولویت قرار دادن استانداردهای روز بینالمللی در عرصه کارگردانی و طراحی صحنه تئاتر، پیشگام چشماندازی نو در برابر هنرهای نمایشی ایران باشد.
در خلاصه نمایشها اینطور آمده است:
خونی گَرم، چیکْ، چیکْ، بر زَمین میریزَد. عینک، فروُد چاقوْ را دیده؟ انگُشتِ مَرگ، تَن پِدری را لَمس میکُند! هوُ…هوُ…چی…قطاری سوُتْ زَنان میگُذرد. دستها؛ پول میشُمرند و چاقویی میخَرند. گَرمایی تاریک زیرِ پوُست شهر خزید؛ آفتابِ سوُزانِ روز، گَلوی شَب سیاه را میفِشُرَد. پایی مضطربْ، از پِلّهها، به سرعت دوُر شُد. پَردههای خانه، آرام…تِکان میخورَند. صِدای عَصایی شاهد قتل شده: تَقْ…تَقْ…! دستهایی به گُذشت…هْ چَنگ…میزَنند. چِشمان مُضطرب؛ مرز گُذشته و حال از میان رفته؟ قطاری علیه رِیلها، میشوُرَد! ایستگاه پایانی کجاست؟ ایستگاه پایانی؟! این…جاست.
دانیال اربابی در اردیبهشت، خرداد و تیر ۱۴۰۲ با نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا توانست نگاه فانتزی، هارمونیک و ژرفنگرش به جهان را به امضای شخصیاش بدل کند. طراحیهای چشمنواز، خلق جلوههای بصری سینمایی و بازیگیری درخشان و بیومکانیکی میرهولدی از بازیگران در «خانه برناردا آلبا»، استقبال پرشور مخاطبان و تمدید در سه دوره متوالی را در پی داشت.
دیگر عوامل اثر عبارتند از:
بازیگران: امیر ابراهیمی، مهران اصلانی، علی افتخاری، محمدرسول جعفری، علی حقیقی، محسن دلیر، میلاد رازی، امیرحسین ریحانی، رامین فیاض نژاد، فرهان عزیزی، سجاد متحملیان، کسری محمدی، آریو هوشیاری، مجری طرح: کمپانی پیکسل بیت، طراح صحنه، حرکت و نور: دانیال اربابی، آهنگساز: پیمان بهارلو، طراحان لباس: فاطمه آذرکف، نرگس حدادپور، طراحان گرافیک: محدثه خواجه، محمد حزامی مدیر تولید: محمد اربابی، مدیر اجرا: امیر اربابی، دستیار کارگردان و برنامهریز: یونس صائمی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: مریم همتی، دستیار کارگردان: مهدیه شکوری، مدیر صحنه: نسترن جعفری، عکاس: آیدا عظیمی، مشاور رسانه: فرزاد جمشیددانایی، تصویربردار: محمدرضا گلپور، ساخت دکور: مهدی آذرکف، مجتبی عبداللهی، ذبیحالله ندایی دوخت لباس: فاطمه آذرکف، نرگس حدادپور، اجرای گریم: مهدیه شکوری.
پیشفروش بلیت نمایش «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» از ساعاتی پیش، آغاز شده است و مخاطبان برای تهیه بلیت اثر میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گوارایی یک فیلم کلاسیک با عناصر تئاتری/ نگاهی به فیلم «دوازده مرد خشمگین»
- «۱۲ مرد خشمگین» و «۱۲ زن خشمگین» در برج آزادی
- دو نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه میرود
- مراسم نکوداشت تهیهکنندگان و مجریان پیشکسوت کودک برگزار شد
- «خیام خوانی» و کنسرت بندری در برج آزادی
- تمدید اجرا برای دومین بار؛ «خانه برناردا آلبا» تا پایان فصل بهار مهمان سالن اصلی برج آزادی تهران است
- مدت اقامت «برناردا آلبا» در «خانه» برج آزادی تهران تمدید شد
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: هیات منصفه، وجدان اجتماع است/ مردم نباید از سیستم قضایی منفک باشند
- دوازده مرد خشمگین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- دانیال اربابی «خانه برناردا آلبا» را روی صحنه میبرد/ پایان یک پروسه تمرینی دو ساله
- سکانس طلایی/ دوازده مرد خشمگین
- اجرای موسیقی ـ نمایش «توران دخت» در برج آزادی
- اجرای دوباره نمایشی با بازی پولاد کیمیایی
- ضرغامی: رهبری سریال جومونگ را دیدند و درباره ویژگیهای حماسی آن رهنمودهایی داشتند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





