نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی دانیال اربابی پس از دو سال تمرین آماده اجرا شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا، با بازنویسی، تهیهکنندگی، دراماتورژی و کارگردانی دانیال اربابی پس از دو سال تمرین روی صحنه خواهد رفت.
گفتنی است؛ قطب الدین صادقی مشاور کارگردان جدیدترین اثر نمایشی گروه هنری پیکسل بیت است.
دانیال اربابی که فارغالتحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه نبی اکرم (ص) است، سابقه مدیریت تولید و روابطعمومی بیش از ۱۵۰ پروژه تئاتر و فیلم کوتاه به علاوه کارگردانی سه مستند را در کارنامه دارد و پیش از این، نمایشهای «مردگان ۱ و ۲»، «خطر عبور حیوانات وحشی»، «آن سوی پل» و «اولین پرواز» را کارگردانی کرده است.
در خلاصه داستان اثر چنین آمده است: «برناردا آلبا زنی بیوه است که پنج دخترش، اسیر حزن و اندوه بی پایان زندگی او شدهاند. هر یک از این دختران تلاش میکنند تا به نوعی آزادی خود را به دست آورند اما عواقب تراژیکی در انتظار آنهاست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «۱۲ مرد خشمگین» و «۱۲ زن خشمگین» در برج آزادی
- نمایش فیلمتئاترهای شاخص در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- دانیال اربابی برج آزادی تهران را موتورایز میکند
- دو نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه میرود
- تمدید اجرا برای دومین بار؛ «خانه برناردا آلبا» تا پایان فصل بهار مهمان سالن اصلی برج آزادی تهران است
- مدت اقامت «برناردا آلبا» در «خانه» برج آزادی تهران تمدید شد
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- زادروز علی رفیعی در خانه هنرمندان ایران گرامیداشته شد
- قطبالدین صادقی مطرح کرد/ هزینه برای یک سالن خاموش/ «سنجرخان» روحیهام را حفظ کرده است
- برگزاری نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- وزیر ارشاد تئاتر دکتر رفیعی را دید
- فیلم مستند«از نگاه او» در خانه سینما به نمایش در می آید
- شوخیهای جنسی، رقص و آواز دلیل فروش تئاتر شده است
- قطبالدین صادقی: «بانویی از اسلو» دارای انسجام و ترکیب خوبی است
- آیا حضور سلبریتیهای سینما در تئاتر، نگران کننده است؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





