دیپلمات سابق ایران گفت: داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت و پتانسیل ساخته فیلم سینمایی و سریال دارد و کارگردانان می توانند داستان زندگی وی را به نمایش درآورند.
به گزارش سینماسینما، آیین گشایش نمایش «ادواردو» با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمد بلوری، روزنامه نگار پیشکسوت، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان و هنردوستان روز سه شنبه هفتم تیر ماه ۱۴۰۱ در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
محمدحسن قدیری ابیانه در آیین گشایش نمایش «ادواردو » ظرفیت داستان زندگی ادواردو آنیلی برای ساخت فیلم و سریال را زیاد دانست و گفت: این داستان، ظرفیت و پتانسیل ساخته فیلم سینمایی و سریال دارد و کارگردانان می توانند داستان زندگی وی را به نمایش در آورند.
وی با اشاره به مسیحی و یهودی بودن پدر و مادر ادواردو آنیلی و مسلمان شدن او گفت: به تصویر کشیدن زندگی این فرد برای دیگران می تواند زمینه ساز مسلمان شدنشان شود.
قدیری ابیانه درباره شرایط و زندگی ادواردو آنیلی گفت: وی تنها پسر خانواده ثروتمند و مطرح ایتالیایی بود و چهار سال پیش از انقلاب ایران در دانشگاهی در آمریکا با قرآن آشنا می شود و پس از خواندن آن متوجه آسمانی بودن این کتاب شد و پس از مدتی مسلمان شد و پس از آن نیز به تشیع گروید.
دیپلمات سابق ایران در ایتالیا افزود: ادواردو پس از گرویدن به اسلام بسیار مشهور شده بود که خوشایند خانواده و اطرافیانش نبود.
وی ادامه داد: میتوان با ساخت فیلم و سریال هایی از زندگی ادواردو آنیلی مردم دیگر کشورها را به تفکر و پذیرش دین اسلام سوق داد.
سفیر پیشین ایران در استرالیا زبان هنر را از عوامل تأثیر گذار برای جذب افراد به دین اسلام دانست و از کارگردانان و سازندگان درخواست کرد مردم دیگر کشورها را با بیان هنر به دین اسلام دعوت کنند.
ابوالفضل عِشرب، کارگردان نمایش ادواردو در این آیین با بیان اینکه حدود یک سال و نیم از طرح اولیه این اثر میگذرد، اظهار کرد: در طول این مدت، متن بازنویسی شد و مورد تأیید مرتضی سرهنگی و مزدا عباسی قرار گرفت، از اوایل بهمن سال گذشته تمرینها آغاز شد و از پنجم تیرماه نمایش ادواردو در حوزه هنری روی صحنه میرود.
عِشرب گفت: زمانی که طرح اولیه نمایش ادواردو را به راحیل سرهنگی ارائه دادم، هیچ کدام با شخصیت ادواردو آنیلی آشنایی نداشتیم، حتی بازیگران نیز با او آشنایی نداشتند. در این مدت امکانی برای شناخت شخصیت ادواردو آنیلی فراهم شد و این شخصیت برای ما خیلی جذاب بود.
گفتنی است نمایش «ادواردو» بر اساس نمایشنامهای از زندگی ادواردو آنیلی نوشته راحیل سرهنگی و به کارگردانی ابوالفضل عشرب در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می رود.
امیرحسین انصافی، ندا اصغری، رضا معراجی، محسن قصری، امیرمحمد انصافی، نیلوفر سیاری، مرتضی دلداده، راحیل سرهنگی، مهدی مزدارانی، حانیه رهگذر، سینا صبحی، پژمان سرمایه خواه و مهیار برخورداری بازیگران این نمایش هستند.
سجاد یاری (مشاور کارگردان)، ابوالفضل حسین زاده (طراح صحنه و نور)، علیرضا خدامرادی (طراح پوستر و بروشور)، راحیل سرهنگی (طراح لباس و گریم)، تبلیغات و فضای مجازی (محمدرضا عشرتی)، سینا صبحی (مدیر صحنه)، مهیار درخشان و عارفه عشرت (دستیار صحنه)، دینا بابایی (عکاس) و فاطمه حسینی (اپراتور نور و صدا) از دیگر عوامل این اثر هستند.
نمایش ادواردو پنجم تا سیویکم تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه میرود.
علاقهمندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت تیوال مراجعه و یا با شماره ۰۹۲۱۳۳۰۴۳۹۱ تماس بگیرند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





