نمایش سیاه بازی «جوحی و کدخدا» در سنگلج و «لطفا یک قاتل بالفطره باشید» در تئاتر باران به صحنه می روند.
به گزارش سینماسینما، این سیاه بازی به نویسندگی و کارگردانی جوادانصافی از روز پنج شنبه ۳۰ آذر در تماشاخانه سنگلج و در ساعت ۲۰:۱۵ به صحنه می رود.
در خلاصه داستان نمایش آمده است که جوحی و کدخدا برگرفته از داستان مثنوی معنوی است. جوحی در شربتخانه ای پاتوق دارد که گروه نمایش هستند و مردم دست به دامن او میشوند که کدخدا و نایب او حق و حقوق آنها را پایمال می کنند. جوحی و همسرش نقشه جالبی میکشند وکدخدا را به خانه آورده و در صندوقی او را زندانی می کنند و به وسط میدان شهرمیبرند. نایب برای اینکه کدخدا رسوا نشود می آید تاصندوق را بخرد و مشکلات مردم با شگردی که جوحی بکار میبرد حل میشود.
در نمایش «جوحی و کدخدا» جواد انصافی، امیر پارسی، محمد نصر، فریبا مهدیه، احمد آهسته، محمد رضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، محمد رضا لوانی، ابوالفضل عشربف شیرین کاشفی و فروغ یزدان ایفای نقش می کنند.
همچنین اجرای نمایش «لطفا یک قاتل بالفطره باشید» به کارگردانی علی اکبر آخوندی شامگاه یکشنبه ۲۶ آذر ماه با حضور هنرمندانی چون گوهر خیراندیش و محمد متوسلانی در تئاتر باران افتتاح شد.
در این مراسم گوهر خیراندیش چتر نمادین تئاتر باران را به کارگردان این نمایش اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته بسیار متفاوت شده است و هرگونه نمایش در ژانرهای مختلف می توانید روی صحنه ببرید و خوشحالم که تئاتر باران توانسته است تماشاگران ثابت خود را داشته باشد.
وی ادامه داد: این چتر روی سر هیچ کارگردان، بازیگر و صاحب تئاتری معنی نمی دهد اگر محبت و مهربانی تماشاگران تئاتر نباشد شما اسپانسرهای تئاتر هستید و امیدوارم هیچ گاه جامعه تئاتری را تنها نگذارید زیرا وجود شما تئاتر را سرپا نگه می دارد.
خیراندیش ضمن تقدیر از گروه اجرایی افزود: همیشه دوست داشتم با هر سلیقه، فکر و اندیشه ای امکان و اجازه اجرا وجود داشته باشد و خوشحالم که امروزه با احداث سالن های خصوصی این امکان تا حدودی فراهم شده است.
نمایش «لطفا یک قاتل بالفطره باشید» یا «ماجرای اندوه یک استیو مک منمن» به نویسندگی یاسین حجازی، به کارگردانی علی اکبر آخوندی و تهیه کنندگی محمد احسان عبدالهی هرشب ساعت ۲۱ در تئاتر باران روی صحنه می رود.
در خلاصه این اثر آمده است که بازپرسی که به علت عدم توانایی شناسایی قاتل قتل های زنجیره ای از کار بی کار شده است در جستجوی کار جدید به ساختمانی برای انجام کارهای خدماتی مراجعه می کند که در آنجا متوجه می شود ساختمان متعلق به قاتل است و قاتل از دنیا رفته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- بازگشت یلدایی جنابخان به تلویزیون
- گونهای دلتنگی برای چیزی که دیگر نیست/ دربارهی سینمای کیومرث پوراحمد
- بستههای متنوع مکالمه و اینترنت همراه اول ویژه شب یلدا
- محمدرضا جعفری جلوه: همزمان با شب یلدای ۱۴۰۰ از گرافیک جدید شبکه دو رونمایی میشود
- اکران آنلاین رایگان فیلم تئاتر «شبان یلدا»
- رضا رشیدپور به تلویزیون بازمیگردد
- آرایش ژیلا صادقی دردسر شد
- گاف حمید گودرزی در اجرای برنامه شب یلدا/ آقای ۵ ستاره اجرای زنده بلد نیست!
- تصمیم جالب حسین محباهری برای برگزاری جشن یلدا
- تدارک تلویزیون برای طولانیترین شب سال همراه با خانواده زلزلهزدگان
- بهروز رضوی: ایرانیها از دیرباز دنبال دورهمی بودهاند/ یلدا را تجملاتی نکنیم
- حافظخوانی جمشید مشایخی در شب یلدا
- شبکه دو با ویژه برنامه پاییزی همراه شد/ شب نشینی خانوادهها در «همین نزدیکی»
- در سینماسینما بشنوید/ لحظاتی از صدای فیلم «شب یلدا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





