مریم باقری کارگردان نمایشنامهخوانی «زندانی خیابان دوم» درباره این گونه از اجرا عنوان کرد: نمایشنامه خوانی در واقع شکلی از ارائه اثر هنری بوده و همین شکل باعث گرایش من به این ژانر است که البته دردسرها و مشکلات اجرای صحنهای را هم ندارد. از جمله دلایلی که باعث شد من به این حوزه گرایش پیدا کنم، صحبت کردن راجع به آن، در عرصه هنر نمایشی مشغول بودن و فعالیت داشتن بود؛ همچنین ارائه متونی که دغدغهمند هستند باعث شد به سمت این حوزه کشیده شوم. به هر حال وقتی نمایشنامهای را بارها مطالعه کرده و میخوانیم باعث میشود زوایای مختلفی از یک متن را بیشتر بشناسیم و با یک نویسنده بیشتر آشنا شویم.
به گزارش سینماسینما مریم باقری اظهار کرد: نیل سایمون از نویسندههای مورد علاقه من است و کمدیهایش را به این دلیل دوست دارم که در عین سادگی زبان، پیچیدگیهای بسیار زیادی داشته و از عمق جامعه در عصر امروز مینویسد که در عین تلنگر زدن باعث خنده و شادی تماشاچی نیز میشود.
کارگردان نمایشنامه خوانی «زندانی خیابان دوم» گفت: داستان «زندانی خیابان دوم»، درباره زندگی ما آدمها در عصر کنونی (عصر هوش مصنوعی) است که به شکل یک سرگردانی، سردرگمی و تسلسل باعث دغدغههای غریبی شده است؛ افسردگیها، تنهاییها و خستگیهای آدمهای جهان امروز را البته با بیان کمدی و از جنس کمدیهای سایمون نمایش میدهد.
نمایشنامهخوانی «زندانی خیابان دوم» به نویسندگی نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی مریم باقری و تهیه کنندگی علیرضا کنگرلو که خود از گویندگان قدیمی رادیو ست اجرا خواهد شد که روایت زندگی انسان امروز و گرفتار در دنیای صنعتی است و در واقع سردرگمیها، رنجها و تنهایی او را به تصویر میکشد.
نقشخوانان این اثر نمایشی علیرضا کنگرلو، شمسی صادقی، بهداد قادری، اعظم حبیبی، مهناز آبادیان، شیرین سپهراد و بهار اینانلو هستند.
سایر عوامل این نمایشنامهخوانی عبارتند از موسیقی: دانیال نوری مقدم، دستیار کارگردان: یاسمن عطاالهی، منشی صحنه: مهرآسا ونهاری، مشاور استایل: حمید جاوید، طراح پوستر: سارا رادمهر، ساخت تیزر: تندیس فیلم.
این نمایشنامهخوانی جمعه اول دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در سالن ۴ پردیس تئاتر شهرزاد (بوتیک تئاتر ایران) اجرا خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





