مریم باقری کارگردان نمایشنامهخوانی «زندانی خیابان دوم» درباره این گونه از اجرا عنوان کرد: نمایشنامه خوانی در واقع شکلی از ارائه اثر هنری بوده و همین شکل باعث گرایش من به این ژانر است که البته دردسرها و مشکلات اجرای صحنهای را هم ندارد. از جمله دلایلی که باعث شد من به این حوزه گرایش پیدا کنم، صحبت کردن راجع به آن، در عرصه هنر نمایشی مشغول بودن و فعالیت داشتن بود؛ همچنین ارائه متونی که دغدغهمند هستند باعث شد به سمت این حوزه کشیده شوم. به هر حال وقتی نمایشنامهای را بارها مطالعه کرده و میخوانیم باعث میشود زوایای مختلفی از یک متن را بیشتر بشناسیم و با یک نویسنده بیشتر آشنا شویم.
به گزارش سینماسینما مریم باقری اظهار کرد: نیل سایمون از نویسندههای مورد علاقه من است و کمدیهایش را به این دلیل دوست دارم که در عین سادگی زبان، پیچیدگیهای بسیار زیادی داشته و از عمق جامعه در عصر امروز مینویسد که در عین تلنگر زدن باعث خنده و شادی تماشاچی نیز میشود.
کارگردان نمایشنامه خوانی «زندانی خیابان دوم» گفت: داستان «زندانی خیابان دوم»، درباره زندگی ما آدمها در عصر کنونی (عصر هوش مصنوعی) است که به شکل یک سرگردانی، سردرگمی و تسلسل باعث دغدغههای غریبی شده است؛ افسردگیها، تنهاییها و خستگیهای آدمهای جهان امروز را البته با بیان کمدی و از جنس کمدیهای سایمون نمایش میدهد.
نمایشنامهخوانی «زندانی خیابان دوم» به نویسندگی نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی مریم باقری و تهیه کنندگی علیرضا کنگرلو که خود از گویندگان قدیمی رادیو ست اجرا خواهد شد که روایت زندگی انسان امروز و گرفتار در دنیای صنعتی است و در واقع سردرگمیها، رنجها و تنهایی او را به تصویر میکشد.
نقشخوانان این اثر نمایشی علیرضا کنگرلو، شمسی صادقی، بهداد قادری، اعظم حبیبی، مهناز آبادیان، شیرین سپهراد و بهار اینانلو هستند.
سایر عوامل این نمایشنامهخوانی عبارتند از موسیقی: دانیال نوری مقدم، دستیار کارگردان: یاسمن عطاالهی، منشی صحنه: مهرآسا ونهاری، مشاور استایل: حمید جاوید، طراح پوستر: سارا رادمهر، ساخت تیزر: تندیس فیلم.
این نمایشنامهخوانی جمعه اول دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در سالن ۴ پردیس تئاتر شهرزاد (بوتیک تئاتر ایران) اجرا خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





