هدایت هاشمی بازیگر تئاتر میگوید، وقتی جامعه تئاتری از ابتداییترین حقوق خود بیبهره است، دیگر از کدام مطالبه سخن بگوییم؟!
به گزارش سینماسینما، این بازیگر در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین مطالبات جامعه تئاتری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح میدهد: صحبت از جامعه تئاتری یعنی سخن گفتن از گروهی که از ابتداییترین حقوق خود بیبهره است. جامعهای که سالهاست فریاد حقخواهیاش به جایی نرسیده. بنابراین در این وضعیت، صحبت کردن از مطالبات این جامعه چیزی شبیه شوخی است و اجازه بدهید در این زمینه چیزی نگویم.
او یادآوری میکند: سالهاست که ما وضعیت تئاتر را تشریح کردهایم، از مشکلات آن سخن گفتهایم و وضعیت جامعه تئاتری را توضیح دادهایم ولی دریغ از ذرهای توجه و رسیدگی.
هاشمی سپس ابراز تاسف میکند از اینکه معمولا افرادی در منصب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار میگیرند که سابقه فعالیتشان به این حوزه ارتباطی ندارد.
او در این زمینه میگوید: آرزو به دلمان مانده که وزیر فرهنگ، خود هنرمند باشد یا سابقهای در زمینه امور فرهنگی داشته باشد. معمولا افرادی در این پست قرار میگیرند که به این فضا ارتباطی ندارند. طبیعتا چنین افرادی نمیتوانند تصمیمهای درستی برای فرهنگ و هنر بگیرند، چون شناخت کافی از این حوزه ندارند و بدبختانه همین که تا حدودی با این فضا آشنا میشوند، دوره مدیریتشان به پایان میرسد و دوباره این روند تکرار میشود.
هاشمی با اشاره به مهجور بودن حوزه تئاتر ادامه میدهد: تئاتر در قیاس با دیگر هنرها کمتر شناخته شده است و فراموش نکردهایم در دورههای پیشین، وزیر محترمی که به عنوان وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی شناخته میشد، حتی یک تئاتر هم ندیده بود و کتمان هم نمیکرد. در چنین وضعیتی چه مطالبهای میتوان داشت؟!
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست خبری وزیر ارشاد برگزار شد؛ مشکل شرعی، مانع «قاتل و وحشی»/ دور تازه بازگشت هنرمندان وطندوست
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- نامه شورایعالی تهیهکنندگان سینما به وزیر جدید ارشاد
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- «پدران» از ۱۸ بهمن اکران میشود
- وزیر ارشاد: معین میتواند به ایران بازگردد
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- سینماحقیقت برگزیدگان خود را شناخت/ واکنش رسمی خزاعی به حاشیههای جدید سینما
- واکنش وزیر ارشاد به بیانیه خانه سینما؛ با دو قطبی سازی و افزایش تنش مخالفیم
- کاش خانه سینما جسارت داشت!/ وزیر ارشاد معترضان این روزها را تهدید کرده است به ممنوعیت و محدودیت
- ممنوع از کارها و قانونهای یک بام و دو هوای وزارت ارشاد
- تلاش میکنیم محرومیت بازیگر به اکران لطمه نزند/ وزیر ارشاد تلویحا ممنوعیت کار نوید محمدزاده را تایید کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





