نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی دانیال اربابی پس از دو سال تمرین آماده اجرا شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا، با بازنویسی، تهیهکنندگی، دراماتورژی و کارگردانی دانیال اربابی پس از دو سال تمرین روی صحنه خواهد رفت.
گفتنی است؛ قطب الدین صادقی مشاور کارگردان جدیدترین اثر نمایشی گروه هنری پیکسل بیت است.
دانیال اربابی که فارغالتحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه نبی اکرم (ص) است، سابقه مدیریت تولید و روابطعمومی بیش از ۱۵۰ پروژه تئاتر و فیلم کوتاه به علاوه کارگردانی سه مستند را در کارنامه دارد و پیش از این، نمایشهای «مردگان ۱ و ۲»، «خطر عبور حیوانات وحشی»، «آن سوی پل» و «اولین پرواز» را کارگردانی کرده است.
در خلاصه داستان اثر چنین آمده است: «برناردا آلبا زنی بیوه است که پنج دخترش، اسیر حزن و اندوه بی پایان زندگی او شدهاند. هر یک از این دختران تلاش میکنند تا به نوعی آزادی خود را به دست آورند اما عواقب تراژیکی در انتظار آنهاست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «۱۲ مرد خشمگین» و «۱۲ زن خشمگین» در برج آزادی
- نمایش فیلمتئاترهای شاخص در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- دانیال اربابی برج آزادی تهران را موتورایز میکند
- دو نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه میرود
- تمدید اجرا برای دومین بار؛ «خانه برناردا آلبا» تا پایان فصل بهار مهمان سالن اصلی برج آزادی تهران است
- مدت اقامت «برناردا آلبا» در «خانه» برج آزادی تهران تمدید شد
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- زادروز علی رفیعی در خانه هنرمندان ایران گرامیداشته شد
- قطبالدین صادقی مطرح کرد/ هزینه برای یک سالن خاموش/ «سنجرخان» روحیهام را حفظ کرده است
- برگزاری نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- وزیر ارشاد تئاتر دکتر رفیعی را دید
- فیلم مستند«از نگاه او» در خانه سینما به نمایش در می آید
- شوخیهای جنسی، رقص و آواز دلیل فروش تئاتر شده است
- قطبالدین صادقی: «بانویی از اسلو» دارای انسجام و ترکیب خوبی است
- آیا حضور سلبریتیهای سینما در تئاتر، نگران کننده است؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





