هادی حجازیفر بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» در برنامه «دورهمی» از ماجرای گروگان گرفته شدنش در بانک گفت.
به گزارش سینماسینما، شامگاه پنجشنبه ۲۴ فروردین هادی حجازیفر که این روزها با «ماجرای نیمروز» روی پرده سینما است مهمان برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری شد.
اولین جمله حجازیفر خطاب به حاضران در استودیو این بود که: «ببخشید اگر انتظار آمدن مهمان معروفتری را داشتید…»
هادی حجازیفر با محاسن و موهای سادهاش ظاهری کاملا متفاوت نسبت به سال ۹۳ که نمایش عروسکی «ملاقات با بانوی سالخورده» را در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا کرد، داشت. او در ادامه گفت: «من سال ۷۷ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شدم. لیسانسم را در گرایش نمایش عروسکی گرفتم اما همیشه به کار با اشیا بیش از ساخت و ساز عروسک علاقهمند بودم.»
این کارگردان و بازیگر ۴۰ ساله با اشاره به پسر چهار سالهاش هامون افزود: «هامون علایق خاصی دارد. از گودزیلاهای زشت گرفته تا دایناسورهای وحشتناک. ما هر بار از صدای جیغ مادر همسرم میفهمیم که بنده خدا پایش را روی یکی از مارمولکها یا مارهای پلاستیکی هامون گذاشته.»
مهران مدیری از هادی حجازیفر پرسید اگر سال ۸۲ به دفتر رسول ملاقلیپور نمیرفتی و برای بازی در «مزرعه پدری» انتخاب نمیشدی فکر می کنی چه میشد و او جواب داد: «من از همان موقع به کارگردانی علاقه بیشتری داشتم تا بازیگری. همه دوستان و خانوادهام میدانند در آن دوره چقدر سختی کشیدم. همسرم همکلاسم بود و سال ۸۳ که ازدواج کردیم و از خوابگاه بیرون آمدیم باورمان نمیشد از حالا به بعد باید کار کنیم و پول درآوریم. در دوره لیسانس حدودا ۲۴ نمایش اجرا کردم و هر کاری از بازاریابی و مدیر بازرگانی تا تدوین انجام دادم که زندگیمان بگذرد اما باز هم به فضای مورد علاقهام برگشتم.»
او در مورد حضور در «ایستاده در غبار» و دیده شدنش گفت: «برای من مثل معجزه بود. به همه کسانی که سالهاست کار میکنند و دیده نمیشوند میگویم که فراموش نکنند بازیگر باید رنج جسمی و روحی بکشد و زمانی حاصل این رنج را خواهد دید.»
حجازیفر ادامه داد: «من هر چه را بلد بودم برای نقش حاجاحمد متوسلیان خرج کردم. اصولا رفاقتها برایم مهم است. وقتی محمدحسین مهدویان پیشنهاد بازی در «ماجرای نیروز» را به من داد گفتم میآیم دستیارت میایستم که برای کارگردانی کردن خودم هم رزومهای شود که گفت دستیار چیست! میخواهم برایم بازی کنی.»
مهران مدیری در ادامه به کم سر زدن هادی حجازیفر به بانک اشاره کرد و گفت شنیدهام در یک سال، شاید سه چهار بار به بانک بروی اما با این وجود یک بار گروگانت گرفتهاند! حجازیفر گفت: «چون خواهرم در بانک کار میکند معمولا کارهایم را تلفنی انجام میدهم اما در میان همان تعداد دفعات اندکی که به بانک میروم یک بار چند نفر با اسلحه ریختند تو. آن موقعها فیلمهای جمشید هاشمپور را زیاد میدیدیم. فکر میکردم اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرم میپرم و اسلحه را میگیرم… ولی پشت سر خانمها قایم شده بودم که نبینندم!»
او در مورد این که مردم باید از چه چیزش بترسند گفت: «همسرم میگوید یک وقتهایی آن قدر خوبی که میخواهم از خوشحالی گریه کنم و یک وقتهایی آن قدر بدی که میتوانم بکشمت! آن روزی که حد فاصل میان حال خوب و بدم است روزی وحشتناکیست. قبلا زود عصبانی میشدم و برایش کلاس کنترل خشم رفتم و جواب بدی هم نگرفتم.»
او در مورد این که به موزه «دورهمی» چه میدهد هم قول داد اگر تا پایان سال فرصت داشته باشد جایزهای را که برای اولین کارگردانیاش در حوزه سینما میگیرد با اولین جایزهای که در حوزه تئاتر گرفته است به مهران مدیری میدهد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به بهار ۱۴۰۲ موکول شد
- معرفی هیات انتخاب بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فَرِّ فرهنگستان هنر به هادی حجازیفر رسید
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- هادی حجازیفر دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی شد
- «موقعیت مهدی» از مرز ۵ میلیارد تومان عبور کرد
- «موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت
- در نشست رسانهای «موقعیت مهدی» مطرح شد؛ کل دریافتی این فیلم ۳۰ میلیارد تومان بود
- نفسگیر و میخکوب کننده/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- جشنواره تئاتر فجر رقیب پیدا میکند؟!
- اکران ویژه فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع / گزارش تصویری
- هادی حجازیفر به «پیتوک» پیوست/ معرفی بازیگر نقش اول مرد
- هادی حجازیفر مقابل دوربین «دو زیست» رفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





