رییس رسانه ملی با اشاره به مخاطب ۸۰ درصدی تلویزیون و ۳۳ درصدی رادیو بیان کرد که چنین مخاطبی نشانه اثرگذاری سازمان صداوسیما است.
به گزارش سینماسینما، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری فنآوری رسانه، نهضت تولید محتوا در فضای مجازی را در صدر برنامههای در حال اجرای رسانه ملی دانست و گفت: در آینده شاهد پیشرفت بیشتر در فضای مجازی خواهیم بود و این نظریه را به اثبات میرسانیم که برودکستها باید بمانند و با حداکثر استفاده از فضای مجازی، خود را بیشتر در معرض دید مخاطب قرار دهند.
وی بر حمایت از خودکفایی در صنعت رسانه و همکاری با شرکتهای دانشبنیان تأکید و تصریح کرد: در حال حاضر صداوسیما ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز خود را به همین شرکت های داخلی سفارش می دهد و حمایت از این شرکت ها را وظیفه خود می داند.
وی جذب و تربیت نیروی متخصص، متعهد و انقلابی را از دیگر برنامههای مهم رسانه ملی خواند و با بیان اینکه حوزه فنی باید درهمتنیدگیاش را با حوزه محتوا بیشتر کند، گفت: برنامهریزی برای مقابله با بحرانهای پیشبینی نشده، ساماندهی مراکز داده، آرشیو دیجیتال و یکپارچهسازی آن در سازمان از دیگر برنامههای ما خواهد بود.
علی عسکری به مخاطب بیش از ۸۰ درصدی تلویزیون و بیش از ۳۳ درصدی رادیو اشاره و عنوان کرد: در فضایی که رسانههای مجازی و ماهوارهها بزرگترین تهاجم فرهنگی تاریخ را به سمت ملت ایران دارند، چنین مخاطبی نشانه اثرگذاری سازمان صداوسیماست. سازمان صداوسیما حدود ۶۶ شبکه تلویزیونی و ۹۰ شبکه رادیویی دارد و یکی از بزرگترین سازمانهای برودکست دنیاست.
وی اضافه کرد: رسانه ملی یکی از پاکیزهترین، قدرتمندترین و اثرگذارترین رسانههاست و باید همچنان به سمت پیشرفت حرکت کند چرا که هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.
رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه رسانه ملی همواره در کنار ملت ایران از زمان انقلاب، جنگ و پس از جنگ حضور داشتهاست، گفت: صداوسیما همواره با مردم خندیده و گریسته است و این پیوند همیشگی است و تقویت خواهد شد. نظام سلطه بعد از شکست در این جنگ با هجوم به فرهنگ این ملت، جنگی بزرگ را در عرصه نرم آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد و از آنجا که رسانه ملی دارای قدرت فراوانی در حفظ فرهنگ و هویت ملت ایران بوده است، آنها همیشه تلاش کردهاند که این رسانه، میداندار صحنه فرهنگ کشور نباشد.
رییس سازمان صداوسیما به پیشرفتهای شرکتهای دانشبنیان همکاریکننده با صداوسیما در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این شرکتهای دانشبنیان در تراز جهانی کار میکنند و همپای آنها در سراسر دنیا، به عدد انگشتان دست هم نمیرسند و این نشانه توانمندی جوانان این مملکت است.
علیعسکری پیش از حضور در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه از نمایشگاه خودکفایی رسانه بازدید و از چهار طرح دانشبنیان از مجموعه دستاوردهای بومیسازی بخش فنی صنعت رسانه کشور، رونمایی کرد.
فرستنده دیجیتال تلویزیونی با توان ۶ کیلووات برای بهرهبرداری از ایستگاه پرقدرت تلویزیونی برج میلاد به سفارش اداره کل فرستندههای تلویزیونی و رادیویی اف.ام، طراحی و ساخت آنتن پارابولیک ۸GHZ High Performance محصول شرکت آنتنکار با کاربری ارتباط لینکهای مایکرویو به سفارش اداره کل ارتباطات زمینی، تقویتکننده SSPB KU-Band با توان ۲۵۰ وات با کاربری استفاده در ارسال ماهواره محصول شرکت تکتا به سفارش اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی، سامانه تلویزیون اجتماعی محصول شرکت فنا موج افرند البرز با کاربری در رژی پخش، استودیوهای برنامه به سفارش اداره کل رسانه های نوین از جمله این محصولات بوده است.
سازمان صداوسیما که از سال۱۳۷۵، تولید ملی و خودکفایی در محصولات راهبردی فنی مربوط به خود را به عنوان هدف تعریف کرده است امسال نیز در چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه بهمنظور معرفی تلاشها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، نمایشگاه دستاوردهای بومیسازی و خودکفایی فنی صنعت رسانه را برگزار کرد.
هدف اصلی این نمایشگاه، معرفی دستاوردهای بومیسازی بخش فنی صنعت رسانه کشور و معرفی توانمندیهای متخصصان ایرانی در بومیسازی دانش فنی و مهندسی و ساخت قطعات و تجهیزات این صنعت بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





