مریم امیرجلالی از جمله بازیگرانی است که در سال های اخیر فعالیت چندانی در زمینه سینما و تلویزیون نداشته است.
به گزارش سینماسینما، آخرین مجموعه تلویزیونی وی، مجموعه «روزهای بد به در» به کارگردانی سعید آقاخانی است. از دیگر مجموعه ها و فیلم های او می توان به «شب های تهران»، «از ما بهتران»، «متهم گریخت»، «بازنشسته ها»، «پشت کنکوری ها»، «خانه به دوش» و… اشاره کرد.
بازیگر مجموعه ««متهم گریخت» در گفت و گویی در خصوص عملکرد تلویزیون در سالی که گذشت عنوان کرد: برای کسی مثل من که سالها در سریال های پر مخاطبی بازی می کرده ام اما مدتهاست در تلویزیون و سینما فعالیتی نداشته ام پاسخ دادن به این سوال کمی سخت است. اما اگر بخواهم با توجه به فیلمنامه هایی که به دستم می رسد نظر دهم باید گفت واقعاً تاسف آور است. دلیل اینکه بسیاری از پیشنهادات را قبول نکرده ام به این خاطر است که نمی خواهم خاطرات خوبی که از من در ذهن مردم باقی مانده، بد شود. ما در گذشته فیلم نامه های خوبی داشتیم اما نمی دانم چرا الان هیچ یک از این فیلم نامه ها خوب نیستند. یادم می آید زمانی که فیلمنامه هایی مثل «خانه به دوش»یا «متهم گریخت» به دستم می رسید، با اطمینان سر صحنه می رفتم و می دانستم سریال می گیرد. اما الان نه کار ها خوب هستند و نه اغلب بازیگران را کسی می شناسد. چهره هایی را به عنوان بازیگر در سریال هایی می بینیم که اصلا با آن ها خاطره نداریم و نمی شناسیم. من خودم به شخصه دو سال است که فعالیتی در سینما و تلویزیون نداشته ام تمام کسانی که با من برخورد داردند هنوز بعد از گذشت این مدت طولانی می گویند ما هنوز هم سریال «خانه به دوش»، «چهارخونه» و.. را دوست داریم و برایمان خاطره ساز است. این گونه سریال ها هستند که در ذهن مردم باقی می مانند. سریال های خشن و بی محتوایی که امروز پخش می شوند هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند. فکر می کنم ما با این نوع سریال ها دقیقا الگو می شویم برای مردم که بدانند چطور قرص بخورند، خودکشی کنند و… تا اوضاع به همین شکل بماند فعالیتی نخواهم داشت.
امیر جلالی در خصوص تغییرات مدیریتی معاونت سیما بیان کرد: متاسفانه من چون تلویزیون را تماشا نمی کنم در جریان هیچ یک از این اتفاقات نیستم. هر کس روی کار بیاید نیاز به زمان دارد تا خود را ثابت کند. به هر حال امیدواری تنها راهی است که پیش روی ماست.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- مریم امیرجلالی: هنوز در اوجم
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش