مریم امیرجلالی از جمله بازیگرانی است که در سال های اخیر فعالیت چندانی در زمینه سینما و تلویزیون نداشته است.
به گزارش سینماسینما، آخرین مجموعه تلویزیونی وی، مجموعه «روزهای بد به در» به کارگردانی سعید آقاخانی است. از دیگر مجموعه ها و فیلم های او می توان به «شب های تهران»، «از ما بهتران»، «متهم گریخت»، «بازنشسته ها»، «پشت کنکوری ها»، «خانه به دوش» و… اشاره کرد.
بازیگر مجموعه ««متهم گریخت» در گفت و گویی در خصوص عملکرد تلویزیون در سالی که گذشت عنوان کرد: برای کسی مثل من که سالها در سریال های پر مخاطبی بازی می کرده ام اما مدتهاست در تلویزیون و سینما فعالیتی نداشته ام پاسخ دادن به این سوال کمی سخت است. اما اگر بخواهم با توجه به فیلمنامه هایی که به دستم می رسد نظر دهم باید گفت واقعاً تاسف آور است. دلیل اینکه بسیاری از پیشنهادات را قبول نکرده ام به این خاطر است که نمی خواهم خاطرات خوبی که از من در ذهن مردم باقی مانده، بد شود. ما در گذشته فیلم نامه های خوبی داشتیم اما نمی دانم چرا الان هیچ یک از این فیلم نامه ها خوب نیستند. یادم می آید زمانی که فیلمنامه هایی مثل «خانه به دوش»یا «متهم گریخت» به دستم می رسید، با اطمینان سر صحنه می رفتم و می دانستم سریال می گیرد. اما الان نه کار ها خوب هستند و نه اغلب بازیگران را کسی می شناسد. چهره هایی را به عنوان بازیگر در سریال هایی می بینیم که اصلا با آن ها خاطره نداریم و نمی شناسیم. من خودم به شخصه دو سال است که فعالیتی در سینما و تلویزیون نداشته ام تمام کسانی که با من برخورد داردند هنوز بعد از گذشت این مدت طولانی می گویند ما هنوز هم سریال «خانه به دوش»، «چهارخونه» و.. را دوست داریم و برایمان خاطره ساز است. این گونه سریال ها هستند که در ذهن مردم باقی می مانند. سریال های خشن و بی محتوایی که امروز پخش می شوند هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند. فکر می کنم ما با این نوع سریال ها دقیقا الگو می شویم برای مردم که بدانند چطور قرص بخورند، خودکشی کنند و… تا اوضاع به همین شکل بماند فعالیتی نخواهم داشت.
امیر جلالی در خصوص تغییرات مدیریتی معاونت سیما بیان کرد: متاسفانه من چون تلویزیون را تماشا نمی کنم در جریان هیچ یک از این اتفاقات نیستم. هر کس روی کار بیاید نیاز به زمان دارد تا خود را ثابت کند. به هر حال امیدواری تنها راهی است که پیش روی ماست.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- مریم امیرجلالی: هنوز در اوجم
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





