مریم امیرجلالی از جمله بازیگرانی است که در سال های اخیر فعالیت چندانی در زمینه سینما و تلویزیون نداشته است.
به گزارش سینماسینما، آخرین مجموعه تلویزیونی وی، مجموعه «روزهای بد به در» به کارگردانی سعید آقاخانی است. از دیگر مجموعه ها و فیلم های او می توان به «شب های تهران»، «از ما بهتران»، «متهم گریخت»، «بازنشسته ها»، «پشت کنکوری ها»، «خانه به دوش» و… اشاره کرد.
بازیگر مجموعه ««متهم گریخت» در گفت و گویی در خصوص عملکرد تلویزیون در سالی که گذشت عنوان کرد: برای کسی مثل من که سالها در سریال های پر مخاطبی بازی می کرده ام اما مدتهاست در تلویزیون و سینما فعالیتی نداشته ام پاسخ دادن به این سوال کمی سخت است. اما اگر بخواهم با توجه به فیلمنامه هایی که به دستم می رسد نظر دهم باید گفت واقعاً تاسف آور است. دلیل اینکه بسیاری از پیشنهادات را قبول نکرده ام به این خاطر است که نمی خواهم خاطرات خوبی که از من در ذهن مردم باقی مانده، بد شود. ما در گذشته فیلم نامه های خوبی داشتیم اما نمی دانم چرا الان هیچ یک از این فیلم نامه ها خوب نیستند. یادم می آید زمانی که فیلمنامه هایی مثل «خانه به دوش»یا «متهم گریخت» به دستم می رسید، با اطمینان سر صحنه می رفتم و می دانستم سریال می گیرد. اما الان نه کار ها خوب هستند و نه اغلب بازیگران را کسی می شناسد. چهره هایی را به عنوان بازیگر در سریال هایی می بینیم که اصلا با آن ها خاطره نداریم و نمی شناسیم. من خودم به شخصه دو سال است که فعالیتی در سینما و تلویزیون نداشته ام تمام کسانی که با من برخورد داردند هنوز بعد از گذشت این مدت طولانی می گویند ما هنوز هم سریال «خانه به دوش»، «چهارخونه» و.. را دوست داریم و برایمان خاطره ساز است. این گونه سریال ها هستند که در ذهن مردم باقی می مانند. سریال های خشن و بی محتوایی که امروز پخش می شوند هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند. فکر می کنم ما با این نوع سریال ها دقیقا الگو می شویم برای مردم که بدانند چطور قرص بخورند، خودکشی کنند و… تا اوضاع به همین شکل بماند فعالیتی نخواهم داشت.
امیر جلالی در خصوص تغییرات مدیریتی معاونت سیما بیان کرد: متاسفانه من چون تلویزیون را تماشا نمی کنم در جریان هیچ یک از این اتفاقات نیستم. هر کس روی کار بیاید نیاز به زمان دارد تا خود را ثابت کند. به هر حال امیدواری تنها راهی است که پیش روی ماست.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- مریم امیرجلالی: هنوز در اوجم
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





