مریم امیرجلالی از جمله بازیگرانی است که در سال های اخیر فعالیت چندانی در زمینه سینما و تلویزیون نداشته است.
به گزارش سینماسینما، آخرین مجموعه تلویزیونی وی، مجموعه «روزهای بد به در» به کارگردانی سعید آقاخانی است. از دیگر مجموعه ها و فیلم های او می توان به «شب های تهران»، «از ما بهتران»، «متهم گریخت»، «بازنشسته ها»، «پشت کنکوری ها»، «خانه به دوش» و… اشاره کرد.
بازیگر مجموعه ««متهم گریخت» در گفت و گویی در خصوص عملکرد تلویزیون در سالی که گذشت عنوان کرد: برای کسی مثل من که سالها در سریال های پر مخاطبی بازی می کرده ام اما مدتهاست در تلویزیون و سینما فعالیتی نداشته ام پاسخ دادن به این سوال کمی سخت است. اما اگر بخواهم با توجه به فیلمنامه هایی که به دستم می رسد نظر دهم باید گفت واقعاً تاسف آور است. دلیل اینکه بسیاری از پیشنهادات را قبول نکرده ام به این خاطر است که نمی خواهم خاطرات خوبی که از من در ذهن مردم باقی مانده، بد شود. ما در گذشته فیلم نامه های خوبی داشتیم اما نمی دانم چرا الان هیچ یک از این فیلم نامه ها خوب نیستند. یادم می آید زمانی که فیلمنامه هایی مثل «خانه به دوش»یا «متهم گریخت» به دستم می رسید، با اطمینان سر صحنه می رفتم و می دانستم سریال می گیرد. اما الان نه کار ها خوب هستند و نه اغلب بازیگران را کسی می شناسد. چهره هایی را به عنوان بازیگر در سریال هایی می بینیم که اصلا با آن ها خاطره نداریم و نمی شناسیم. من خودم به شخصه دو سال است که فعالیتی در سینما و تلویزیون نداشته ام تمام کسانی که با من برخورد داردند هنوز بعد از گذشت این مدت طولانی می گویند ما هنوز هم سریال «خانه به دوش»، «چهارخونه» و.. را دوست داریم و برایمان خاطره ساز است. این گونه سریال ها هستند که در ذهن مردم باقی می مانند. سریال های خشن و بی محتوایی که امروز پخش می شوند هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند. فکر می کنم ما با این نوع سریال ها دقیقا الگو می شویم برای مردم که بدانند چطور قرص بخورند، خودکشی کنند و… تا اوضاع به همین شکل بماند فعالیتی نخواهم داشت.
امیر جلالی در خصوص تغییرات مدیریتی معاونت سیما بیان کرد: متاسفانه من چون تلویزیون را تماشا نمی کنم در جریان هیچ یک از این اتفاقات نیستم. هر کس روی کار بیاید نیاز به زمان دارد تا خود را ثابت کند. به هر حال امیدواری تنها راهی است که پیش روی ماست.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- مریم امیرجلالی: هنوز در اوجم
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





