کارگردان سریال «محکومین» با اشاره به داستان این سریال که از مجازات های جایگزین سخن می گوید، اظهار امیدواری کرد که این مجموعه برای مردم تلنگر خوبی باشد.
به گزارش سینماسینما، سیدجمال سیدحاتمی که این روزها سریال «محکومین» را برای پخش از شبکه یک کارگردانی می کند درباره فضای این مجموعه گفت: قصه های ما بسیار به روز هستند و سعی کردیم تولید را صرفا به یک لوکیشن خاص و آپارتمانی محدود نکنیم بلکه به فضای واقعی اجتماع برویم.
وی ادامه داد: این سریال درباره حکم های جایگزین است که چند سال است در ایران اجرایی می شود و آقای بهروز مفید تهیه کننده سریال مدتی پیگیری کرد تا این سوژه را تصویب کند. نظر من هم این بود که این موضوع جای کار بسیاری دارد و می توان آن را مطرح کرد تا مردم با آن آشنا شوند و اینکه با نمایش بیشتر قصه ها و طرح این موضوع، قضات از این حکم های جایگزین استقبال کنند و به این ترتیب من وسوسه شدم که کارگردانی این سریال را قبول کنم.
کارگردان «محکومین» بیان کرد: در همه اپیزودهای سریال یک مساله و دغدغه اجتماعی مطرح می شود و این بهانه خوبی است که بخواهیم با مردم حرف بزنیم و مشکلات را بیان کنیم. خود من هم در کارهایم وارد این فضاهای اجتماعی می شوم و به همین دلیل به ساخت این سریال علاقه مند بودم.
وی درباره اینکه محدودیتی در این سوژه ها و قصه ها داشته اند یا خیر، اظهار کرد: ما از همان ابتدا می دانستیم چه خط قرمزهایی وجود دارد که نباید از آنها عبور کنیم و از همان زمانی که نگارش فیلمنامه شروع شد حواسمان به این نکته بود. مخصوصا که ما بیشتر سعی کردیم روی شخصیت ها و کاراکترها کار کنیم و محکومیت های جایگزین بهانه ای شد تا بیشتر به مشکلات روحی و روانی مردم بپردازیم و خیلی وارد مباحثی نشدیم که درگیر محدودیت ها شویم.
کارگردان فیلم «لاک قرمز» اضافه کرد: خط قرمز به معنای آن چیزی که اعلام می شود به ما گفته نشده است و معمولش هم این است که ما در این سال ها یاد گرفته ایم خودمان خط قرمزها را رعایت کنیم و چندان فضا باز نیست که بتوانیم هر موضوع و سوژه ای را کار کنیم.
سیدحاتمی درباره فضای این قصه ها و اینکه چقدر تلخ هستند، عنوان کرد: درست است که فیلم سینمایی من با نام «لاک قرمز» فضای تلخی داشت اما همان اثر هم بسیار امیدوار کننده بود. در این سریال هم تماشاگر به سمت امید سوق داده می شود و بخش زیادی از اپیزودها در فضایی اجتماعی رخ می دهد که تلخ نیست اما شاید خوشایند هم نباشد و در عین حال نشان می دهیم که همین فضای اجتماعی هم به سمت امید حرکت می کند.
وی در پایان بیان کرد: ما زحمت بسیاری برای این سریال کشیدیم و تعدد لوکیشن ها سختی هایی را به همراه داشت اما امیدوارم که نتیجه خوبی داشته باشد و مردم لذت ببرند و بعد از اینکه هر قسمت از سریال را می بینند، تلنگری به آنها وارد شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده فیلم سینمایی «بامبالا»: تیزر تلویزیونی رایگان سینما را نجات نداد/ آموزش و پرورش مطلقاً همکاری نمیکند
- ادامه تصویربرداری سریال بیگانهای با من است در تهران
- کورش تهامی بازیگر «محکومین» شد + عکس
- دو بازیگر جدید در «محکومین۲»
- «محکومین» روی آنتن شبکه یک/ سریالی با ۴۴۰ بازیگر
- «محکومین» از دوم دی به تلویزیون میآید
- بازیگر زیزی گولو: بانیان سینمای کودک در خوابند
- مهرداد ضیایی از نقش جدیدش می گوید: نقش یک داروفروش در ناصرخسرو را دارم
- تصویربرداری «محکومین» به پایان رسید
- بهروز مفید تهیهکننده تلویزیون: تلویزیون قافیه را به شبکه نمایش خانگی باخته است
- چهار بازیگر به «محکومین» پیوستند
- پایان فیلمبرداری «محکومین» تا اواسط دی ماه
- اضافه شدن ۱۳ بازیگر جدید به سریال «محکومین»
- چرا سینمای کودک توان جذب مخاطب را ندارد؟
- ضبط «سرزمین کهن» به بازار تهران رسید/ تصاویری از پشت صحنه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





