تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۷ - ۱۳:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35808

امیرحسین رستمیبرنامه شب گذشته «هفـت» حواشی زیادی داشت که یکی از آنها گفته های امیرحسین رستمی درباره سریال «معمای شاه» بود.

به گزارش سینماسینما، بخش پایانی برنامه جمعه شب گذشته «هفت» به بررسی بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور امیرحسین رستمی و علی سرابی اختصاص داشت.

در ابتدای این میزگرد علی سرابی که این روزها فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» را روی پرده سینماها دارد گفت: در سینما دو تجربه داشتم. یکی با فرمان آرا و یکی شهرام مکری. اما در «خشکسالی و دروغ» تمام تلاشم را کردم که علاوه بر بازیگری، یاد بگیرم. اما خوانش شخص کارگردان با این نقش مشکلات زیادی را فراهم کرد. نه تنها من بلکه نویسنده و مشاور کارگردان تا بازیگران دیگر به مشکل خوردند. اساسا نمایشنامه با فیلمنامه تفاوت زیادی کرد. کندتر اجرا شده چون خوانش کارگردان متفاوت شده و بخش هایی در نسخه سینمایی اضافه شده که تکه‌های طنز سطحی بوده و به عمق نرسیده است. نسخه سینمایی الان یک فیلم متوسط است.»

امیرحسین رستمی بازیگر سریال‌های «شهرزاد»، «آخرین بازی» و … نیز در ادامه این بحث اظهار داشت: «نگاه و امضای کارگردان در سینما پررنگ است. به نظرم برخی مشکلات که در تبدیل برخی تئاترها به فیلم های سینمایی برمی آید، چون کارگردان کار آن چیزی که در مغز نمایش بوده نفهمیده و خود را درگیر سطح کرده. به نوعی درگیر تکنیک های فرمی شده و اصل نمایش را نفهمیده است. باید حس تئاتر را به درستی فهمید.»

او در ادامه اضافه کرد: «من به دلیل آنکه تلویزیون برای من خوش شانسی می آورد از کار در آن ابراز خرسندی می کنم، اما من بازیگری را از تئاتر و سینما شروع کردم. انتخاب های بازیگری در تلویزیونم به زعم خودم انتخاب های خوبی بوده‌اند. یعنی همکاری با مهدی کرم پور، فرزاد موتمن و سامان مقدم که نخستین سریالی های خود را برای صداوسیما می ساختند.»

سرابی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: «کسانی که از تئاتر به سینما آمدند و بازیگری را در تئاتر آموختند خوانش فیلمنامه و متن و حس و حال را بهتر آموخته اند هرچند به طور کلی این مسئله نسبی است. من در دو فیلم «ملبورن» و «دهلیز» به عنوان بازیگردان حضور داشتم تا به بازیگران تئاتری کمک کنم به خوبی جلوی دوربین ایفای نقش کنند. اما مسئله مهم درباره نوع بازی در سینما این است که کارگردان به درستی بداند که از بازیگر خود چه می خواهد و از او به خوبی بازی بگیرد. در این صورت خیلی مهم نیست بازیگر از کجا آمده است.»

رستمی هم گفت: «تمام فکرم همیشه کارگردانی بوده است و با این هدف به سینما آمدم. با همه کارگردانانی که تاکنون کار کرده ام همیشه سعی کرده ام بر جزئیات رفتار آن ریز و متمرکز شوم. حمید نعمت الله و حسن فتحی از جمله کارگردانی هستند که توجه بسیار بر جزئیات دارند و فوق العاده اند. حمید نعمت الله گاهی انقدر بر جزئیات توجه می کند که مثلا در سریال «وضعیت سفید» گاهی به او می گفتم به حرکت الاغ در تصویر بیشتر از من توجه داری! و توجه به همین جزئیات هم سبب موفقیت این فیلم در میان مخاطبان خاص و عام شد. درصورتی که این فیلم در زمانی تولید شد که بودجه های خاص هم به سریال ها داده نمی شد. در صورتی که همین الان سرال هایی با گریم های خاص و سنگین و بودجه های زیاد در حال پخش است که موفق نبوده اند. نمی دانم می توانم اسم ببرم یا نه اما «معمای شاه» نه از مخاطب عام درباره اش خوب می شونم نه از مخاطب خاص! یکی از مشکلات خیلی خیلی مهم آن، متن بد است. با متن بد نمی توان معجزه کرد.»

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» که به زودی از تلویزیون پخش می‌شود همچنین افزود: «یکی از گلایه هایی که دارم درباره شیوه برخورد با برخی همکاران بنده است. چرا باید طوری با برخی از بازیگران برخورد شود که مجبور شوند بیان کنند دیگر در تلویزیون بازی نمی کنند. چرا باید هومن برق نورد که بازیگر محبوب مردم است بگوید دیگر در تلویزیون کار نمی کند. مشکلی که در دادن دستمزد ایشان پیش آمد دقیقا برای من هم پیش آمد و بسیار ناراحت کننده است. امیدوارم به این مسئله رسیدگی شود.»

سرابی نیز در پایان صحبت‌هایش خبر از ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش در مقام کارگردان داد و گفت: «به شدت در سینما نیز به دنبال کارگردانی هستم و تجربیات بازیگردانی ام در همین راستا بوده است و به زودی شروع خواهم کرد. فیلمنامه آن را آماده کرده ام.»

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. محمد
    ۲۹, آذر, ۱۳۹۵ ۶:۰۷ ب٫ظ

    دمش گرم حرف حق رو زد
    این همه پول مردم دود شد رفت هوا آش اونقدر شور بود که خود بازیگر هاش هم گفتن اشتباه کردیم بازی کردیم تو این سریال مزخرف از جمله خدا بیامرز جعفر والی

  2. ناشناس
    ۲۳, فروردین, ۱۳۹۶ ۱:۴۵ ب٫ظ

    سلام

نظر شما


آخرین ها