استیون بوچکو نویسنده و خالق برخی از موفقترین سریالهای تلویزیونی آمریکا در ۷۴ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، استیون بوچکو نویسنده و خالق سریال «پلیسهای آبیپوش هیل استریت» در ۷۴ سالگی درگذشت. او در طول دوران فعالیت حرفهای خود ۱۰ بار برنده جایزه امی شده بود.
از جمله سریالهای موفق او میتوان به «LA Law»، «NYPD Blue» اشاره کرد. بوچکو در حقیقت با سریال «پلیسهای آبیپوش هیل استریت» به شهرت رسید. این سریال از ژانویه سال ۱۹۸۱ به مخاطبان عرضه شد و در نخستین سال عرضه با استقبال بینظیر مخاطبان و منتقدان روبهرو و در همان سال نخست در ۲۷ مورد نامزد دریافت جایزه امی شد.
این سریال در طول هفت فصل نمایش ۲۶ جایزه امی دریافت کرد و بوچکو را تبدیل به یکی از موفقترین مردان عرصه تلویزیون کرد.
بوچکو در خانوادهای هنرمند در منهتن به دنیا آمد. پدرش نقاش و مادرش نوازنده ویولن بود. او کار خود را با نویسندگی در چندین سریال کمپانی یونیورسال آغاز کرد. او در سال ۱۹۷۲ به جمع نویسندگان یک فیلم سینمایی علمی تخیلی پیوست اما پس از آن به دلیل بازخورد بدی که عوامل تولید دریافت کرد از سینما جدا شد و کارش را در عرصه تلویزیون پی گرفت. او در این باره گفته بود: «هنگامی که فیلمنامه را تحویل دادید کار شما تمام است و دیگر شما را در صحنه نمیخواهند.»
او زندگینامه خود را در کتاب «پنجاه سال در تلویزیون» منتشر کرد و در آن داستان همکاری و کشمکشهای مدام خود با بازیگران، مالکان استودیوهای فیلمسازی و برخی از شکستهای کارنامه کاری خود را روایت کرده است.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چراغ ذهنتان را خاموش کنید و کمی کمدی رمانتیک ببینید/ درباره «امیلی در پاریس»
- ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۰ از سوی IMDB معرفی شد
- مهیبترین جنایات، در کمال خونسردی
- سریال جدید «آن شرلی» در سه فصل به پایان میرسد
- بن استیلر برای اپل سریال میسازد
- استقبال از «دانتون ابی» در بریتانیا/ احتمال ساخت فیلم دوم هست
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- گفتوگو با آلکسیویچ درباره سریال «چرنوبیل»/ جوانان به کشف این رویداد پرداختند
- موفقیت «چرنوبیل»، روسیه را مجبور به ساخت سریال کرد
- دفاع جانانه بازیگر نقش آریا استارک از پایانبندی «بازی تاج و تخت»
- «طبل حلبی»/ به زمین هبوط کرده همچون دست مقتدر خدا؛ درباره سریال «پیکی بلایندرز»
- چرا جولیا رابرتز «بازی تاج و تخت» را ندید؟
- «بازی تاج و تخت» در آخرین قسمت هم گاف داد + عکس
- گاف جدید سریال «بازی تاج و تخت» + عکس
- برگزیدگان جوایز تلویزیونی بفتا مشخص شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





