ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مولف سینمای ایران در جدیدترین گفتوگوی خود به بیان ناگفتههایی از مسائل سیاسی خود پرداخت.
به گزارش سینماسینما،«وقتی روحانی به قالیباف گفت “سرهنگ”، به سقف چسبیدم! این حرف روحانی را ظلم به نسلی میدانستم که خودم متعلق به آن بودم». این جمله بخشی از جدیدترین گفتوگوی ابراهیم حاتمی کیا سازنده فیلم موفق «بادیگارد» در گفتوگو با شماره جدید هفته نامه مثلث است.
وی در این گفتگو با اشاره به مناظرات انتخاباتی سال ۹۲ و سخنان حسن روحانی در آن مناظره، با انتقاد از برخی صحبت های روحانی در آن مناظره گفت: وقتی روحانی به قالیباف گفت “سرهنگ”، به سقف چسبیدم! این حرف روحانی را ظلم به نسلی میدانستم که خودم متعلق به آن بودم.
حاتمیکیا در این گفتگو همچنین به برخی فیلم های خود اشاره کرده و می گوید: درباره فیلمهای “از کرخه تا راین”، “آژانس شیشهای”، “چ” و “بادیگارد” خودم مستقیما از زبان رهبری تعریف شنیدم.
وقتی روحانی به قالیباف گفت سرهنگ به سقف چسبیدم!

حاتمیکیا در این گفتوگو تاکید کرده است که به راست و چپ کاری نداشته و فیلم خودش را می سازد. او در این مصاحبه، از اینکه اطرافیان احمدی نژاد وی را می ترساندند، سخن گفته و تاکید کرده که عبارت روحانی درباره قالیباف که وی را «سرهنگ» خطاب کرده بود، ظلم به نسل حاضر در دفاع مقدس بوده است. حاتمی کیا در این گفتگو تاکید کرده است که درباره فیلم های «از کرخه را راین»، «آژانس شیشه ای»، «چ» و «بادیگارد»، مستقیما از رهبر انقلاب تعریف شنیده است.
گفتگو با ابراهیم حاتمی کیا بخشی از یک پرونده درباره ۳۰ سال فیلمسازی اوست. پرونده ای که منتقدان از نظر هنری و گفتمانی آن را ارزیابی کرده اند.
گفتنی است حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ در واکنش به صحبتهای محمدباقر قالیباف در خصوص اتفاقات کوی دانشگاه و اینکه این اتفاقات به دستور او انجام شد؛ بیان کرد:”من سرهنگ نیستم، حقوقدانم”.
منبع: هفته نامه مثلث
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- انزوای ایران و جشنوارهی جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





