قاسمخانی گفت: خودم آنقدر بیرون از سینما حالم بد است و بدبختی دارم که دوست دارم دو ساعتی که در سینما هستم و فیلم میبینم؛ حالم بهتر شود.
به گزارش سینماسینما، فیلم «خوب، بد، جلف» اولین تجربه سینمایی پیمان قاسمخانی در حوزه کارگردانی بود که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. رسم بر این بوده که فیلمهای کمدی در ادوار مختلف جشنواره فجر مورد اقبال جشنواره قرار نمیگرفتند اما امسال جشنواره دو فیلم کمدی را در بخش مسابقه خود جای داد گرچه هیچکدام هم توفیقی کسب نکردند.
قرار است چند سال دیگر فیلم جدی بسازید؟
جدی نیست کمدی است. اما کمدی سیاه.
فکر میکنید برای این فیلم کار سختتری در پیش دارید؟
نه، من وقتی این فیلم را ساختم؛ فهمیدم در کارگردانی چه کارهایی نباید انجام میدادم. خیلی خوشحالم که این فیلم را ساختم که انشاالله بعد از این کار فیلم خوبم را خواهم ساخت که متعجبتان خواهد کرد.
اکران فیلم در جشنواره باعث نمیشود که تعداد تماشاگران در اکران عمومی کم بشوند به ویژه در حوزه فیلمهای تجاری و کمیک؟
این را میگویند ولی شاید کسی علاقمند باشد دو یا سه بار فیلم را ببیند.
همین اتفاق برای «بارکد» اتفاق افتاد.
من تصور میکنم دوستانی این فیلم را میبینند و به دوستان دیگرشان توصیه میکنند که آن را ببینند.
وسوسه نشدید یکی از نقشهای فیلم را بازی کنید؟
نه؛ هرگز.
باتوجه به اینکه سینمای تلخ در میان قشر روشنفکر و رسانهای بیشتر جدی گرفته میشود؛ فکر نمیکنید در اکران مظلوم بمانید؟
آنها مظلوم هستند نه ما. ما اینجا مظلومیم آنها در اکران. آنجا از روی فیلمهای تلخ رد میشویم.
پس مطمئنید مردم استقبال میکنند؟
نه، مطمئن نیستم. به هرحال فیلمهای تلخ هم آینهای از اجتماع هستند و طبعا مشتریان خود را دارند.
آیا مردم الان حالشان خوب است و آیا آن فیلمها حال مردم را بدتر نمیکند؟
تصور من راجع به سینما این است که خودم آنقدر بیرون از سینما حالم بد است و بدبختی دارم که دوست دارم دو ساعتی که در سینما هستم و فیلم میبینم؛ حالم بهتر شود. ولی آدم نمیتواند سینمای جدی و واقعگرا و تلخ را نیز نادیده بگیرد و نقض کند.
احتمالا محک زدن کارگردانی برای نویسندهها کمی سخت است. چه اتفاقی افتاد که این ریسک را قبول کردید تا وارد وادی کارگردانی شوید؟
من از بدو ورودم به سینما علاقه به کارگردانی داشتم. اگر مصاحبههای بیست سال پیش من را بخوانید متوجه میشوید که به نیت کارگردانی وارد سینما شدم. منتهی در طول راه تنبل شدم و عقب افتادم و بهکلی ماجرا یادم رفت. درحال حاضر قضاوتی که شما میفرمائید خیلی برایم مهم نیست. هدف من این است که فیلمی بسازم که تماشاگر با دیدنش حالش خوب شود. فکر میکردم این حد تواناییام است. البته میتوانست بهتر از این هم باشد. خوشبختانه تماشاگران هم بعد از دیدن فیلم میگفتند حالمان خوب است.
و ممکن بود به برندتان آسیب جدی وارد کند.
اگر آدم قرار باشد به یک برند فکر کند اصلا نباید کار کند. البته شما لطف دارید، اما درکل جزو دغدغههای فکری من نبود که شاید کار قویتر باشد یا ضعیفتر.
شوخیهایتان هم شامل ممیزی شد؟
هفت مورد کوتاه ممیزی شد که در روند داستان تاثیرگذار نبود ولی بعضیهایش خیلی بامزه بود و دلم برایشان سوخت.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- ما اشتباهی شدیم!
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
- مروری بر فهرست متقاضیان پروانه ساخت، نمایش و تهیهکنندگی/ جیرانی، قاسمخانی و جوان درخواست صدور مجوز دادهاند
- پیمان قاسمخانی: تماشای کمدی در سالن سینما حال بهتری دارد
- «چپ، راست» تازهترین فیلم چهار کارگردان کمدی
- خوب بد جلف ۲ نوروز میآید
- واکنش جالب روزنامه جامجم به سریال «هیولا» مهران مدیری/ هیولایی که خسته است
- مهران مدیری و پیمان قاسمخانی با سریال هیولا به شبکه نمایش خانگی می آیند
- از «فروشنده» تا «نهنگ عنبر۲»/ ۱۱ فیلم با فروش بیش از ۱۰ میلیارد در سینمای ایران
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- «خوب، بد، جلف» سریال میشود
- پیمان قاسمخانی، مهمان جدید «سیوپنج» جیرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- صیدِ کارگردان بزرگ
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- دیوید لینچ درگذشت
- درباره “هادی عامل” و برنامه صداوسیما
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
- یک روزنامه نگار و طنزنویس درگذشت/ ابراهیم نبوی به زندگی خود پایان داد
- نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد
- خالق و کارگردان سریال: فصل سوم «بازی مرکب» پایان دنیای آن نخواهد بود
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ اثر/ اعضای جدید شورای پروانهی فیلمسازی غیرسینمایی معرفی شدند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- آیین قرعهکشی نمایش فیلمهای جشنواره ۴۳ام / گزارش تصویری
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- برنامه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر ۴۳ در سینمای رسانه مشخص شد
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- چرا «علت مرگ: نامعلوم» از اکران بازداشته شده بود؟/ پرسشهای بیپاسخ
- اعطای تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به همراه اول
- ارائه بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت روز پدر
- مرگ ۲ چهره برنده اسکار/ فیلیس دالتون و کلود جرمن درگذشتند
- معرفی آثار مستند راهیافته به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- بدرقه فریدون شهبازیان به خانه ابدی؛ علیزاده:هنرمندان ما ارج و قرب ندارند/ کاش از رنجی که کشید، حرف میزد
- معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره تئاتر «خوشه پروین»/ منیژه محامدی تجلیل شد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- یک جایزه برای نماینده برزیل در اسکار/ سی و ششمین جشنواره پالم اسپرینگز برندگان خود را شناخت
- نمایش و بررسی «چگونه قبل از مرگ مادربزرگ، میلیونر شویم!» در سینما اندیشه