مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلم اسپانیا (گویا) با اعطای جوایز اصلی به فیلم «رئیس خوب» با بازی «خاویر باردم» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، سی و ششمین دوره جوایز سینمای گویا موسوم به اسکار سینمای اسپانیا برگزار شد و فیلم «رئیس خوب» ساخته «فرناندو لئون د آرانائو» که در ۲۰ رشته نامزد کسب جایزه بود در نهایت بیشترین جوایز از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (خاویر باردم)، فیلمنامه اصلی، تدوین و موسیقی متن را به خود اختصاص داد.
«رئیس خوب» امسال نماینده سینمای اسپانیا در شاخه بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۲ بود و توانست به جمله فهرست کوتاه ۱۵ نامزد اولیه این شاخه راه یابد.
«خاویر باردم» بازیگر اصلی فیلم «رئیس خوب» و «فرناندو لئون د آرانائو» هر کدام توانستند مجموع تعداد جوایز خود را از مهمترین جوایز سینمای اسپانیا به عدد ۷ برساند.
فیلم «مادران موازی» ساخته «پدرو آلمادوار» کارگردان سرشناس سینمای اسپانیا که در جوایز اسکار امسال در دو رشته بهترین بازیگر زن (پنه لوپه کروز) و موسیقی متن نامزد کسب جایزه است در جوایز آکادمی اسپانیا موفق به کسب هیچ جایزهای نشد.
امسال «کیت بلانچت» بازیگر استرالیایی برنده اسکار، نخستین جایزه بینالمللی جوایز آکادمی فیلم اسپانیا (گویا) را دریافت کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- جوایز گویا اهدا شد؛ اسکار سینمای اسپانیا به ۲ فیلم رسید
- نقشآفرینی خاویر باردم در فصل دوم سریال «هیولا»
- «داُبر» جایزه اسکار اسپانیایی را بهدست آورد
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- شیرینیِ تلخ «خانوادهی ریکاردو بودن»/ یادداشت هالیوود ریپورتر
- گر ترازو را طمع بودی به مال، کی ترازو راست گفتی وصف حال/ نگاهی به فیلم «رئیس خوب»
- معرفی برندگان جوایز گویا/ اسکار اسپانیا به «دختران» رسید
- خاویر باردم به “پری دریایی کوچک” میپیوندد
- استفاده عجیب خاویر باردم و پنهلوپه کروز از مجسمههای اسکارشان
- فیلم/ خاطره خاویر باردم از حسادتش به تماس اصغر فرهادی با پنهلوپه کروز
- فیلم/ لحظاتی دیده نشده از پشت صحنه «همه میدانند»
- نگاهی به فیلم جدید فرهادی/ «همه می دانند» او یک نابغه است
- نشست خبری فیلم «همه میدانند»/ فرهادی: اولویتم ساخت فیلم در ایران است
- نگاهی دیگر به فیلم «همه میدانند» اصغر فرهادی/ وقتی منتقدان راضی از سالن سینما بیرون آمدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





