کلوئی ژائو از سوی انجمن کارگردانهای آمریکا به عنوان بهترین کارگردان سال انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، کلوئی ژائو برای ساخت «سرزمین آوارهها» به عنوان بهترین کارگردان جایزه سال ۲۰۲۱ انجمن کارگردانهای آمریکا را دریافت کرد.
هفتاد و سومین دوره اهدای جوایز سالانه انجمن کارگردانهای آمریکا (DGA) با انتخاب کلوئی ژائو برای دومین بار در تاریخ برگزاریاش یک کارگردان زن را به عنوان بهترین کارگردان سال برگزید.
وی در عین حال نخستین کارگردان زن رنگین پوست است که این جایزه را کسب میکند. کاترین بیگلو در سال ۲۰۰۹ برای «گنجه دردها» نخستین کارگردان زنی بود که این جایزه را دریافت کرد.
در این مراسم که به صورت آنلاین و از طریق زوم برگزار شد، کلوئی ژائو از همه رقبایش تجلیل کرد. وی امرالد فنل کارگردان «زن جوان نوید دهنده» را برای کنترل قدرت خود تحسین کرد و از فیلم «میناری» لی آیزاک چانگ به عنوان فیلمی یاد کرد که بر وی تاثیر زیادی گذاشت. وی همچنین آرون سورکین را برای ساخت «دادگاه شیکاگو۷» و دیوید فینچر برای ساخت «منک» را نیز تحسین کرد.
در بخش بهترین کارگردان فیلم اول، داریوس ماردِر برای «آوای متال» به عنوان بهترین انتخاب شد.
مایکل دویک و گریگوری کرشاو در بخش مستند برای ساخت «صیادان ترافل» به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شدند.
سوزانا فوگل نیز به عنوان کارگردان بهترین کمدی تلویزیونی برای «خدمه پرواز» انتخاب شد و لسلی لینکا گلتر جایزه بهترین درام تلویزیونی را برای فصل نهایی «هوملند» دریافت کرد.
اسکات فرانک در بخش فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه برای «گامبی وزیر» به عنوان بهترین کارگردان جایزه برد.
امی شاتس در بخش برنامههای کودکان برای ساخت «ما رویا هستیم» به عنوان برنده انتخاب شد و جوزف گوییدری در بخش برنامه رآلیتی تلویزیونی «فول بلام» جایزه دریافت کرد. در بخش شوهای شبانه نیز دان روی کینگ برای «ساتردی نایت لایو» به عنوان برنده انتخاب شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیسرزمینتر از باد/ «سرزمین آوارهها»؛ شهامت کندن و دل بریدن
- ۳۹۵ عضو جدید به آکادمی اسکار دعوت شدند
- استقبال از «پیتر خرگوشه ۲» و«سرزمین آوارهها» در سینماهای بریتانیا
- ساختار اثرگذار با فیلمنامهای ضعیف
- مراسم اسکار ۲۰۲۱ برگزار شد/ «کلوئی ژائو» دومین کارگردان زن برنده اسکار
- احتمالات ریاضی برای برندگان اسکار/ بازیگران زن رقابت سختی دارند
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- برندگان بفتا ۲۰۲۱ معرفی شدند/ «سرزمین آوارگان» برنده بزرگ مراسم
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند/ یک کارگردان ایرانی-آمریکایی در جمع نامزدها
- نامزدهای جوایز انجمن کارگردانهای آمریکا انتخاب شدند
- «سرزمین آوارگان» بهترین فیلم سال شد
- معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارهها» باز هم برگزیده شد
- «سرزمین آوارگان» در چین اکران میشود
- نامزدهای جایزه منتقدان فیلم ونکوور معرفی شدند/ پیشتازی «منک» دیوید فینچر
- معرفی برندگان جوایز فیلم مستقل بریتانیا/ آنتونی هاپکینز تجلیل شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





