آدام درایور تجربه رانندگی با ماشین مسابقه قدیمی فیلم «فراری» را وحشتناک خواند و گفت ممکن است با یک اشتباه جانتان را از دست بدهید.
به گزارش سینماسینما، آدام درایور در فرش قرمز «فراری» در شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک حضور یافت و در نشست مطبوعاتی جشنواره درباره تجربهاش از این فیلم سخن گفت.
پنه لوپه کروز، شایلین وودلی، گابریل لئونه و سارا گادون در کنار مایکل مان کارگردان «فراری» و درایور، در اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم نیویورک حضور داشتند.
اگرچه آدام درایور در درام زندگینامه انزو فراری ساخته مایکل مان که افسانه خودروهای اسپورت را به تصویر میکشد بازی کرده است، اما او موفق نشد تا رانندگی یکی از «فراری»های دهه ۱۹۵۰ را تجربه کند. به جای آن او یک ماشین «تک صندلی» را راند که برای اتصال دوربین به آن تغییر یافته بود.
درایور در پاسخ به این سوال که چطور پشت فرمان آن ماشین اسپورت قدیمی نشسته است، به سادگی پاسخ داد: وحشتناک بود.
در اولین نمایش «فراری» در آمریکای شمالی که جمعه شب در جشنواره فیلم نیویورک برگزار شد درایور همچنین به ورایتی گفت: تو را به زمانی دور میبرد و متوجه میشوی که اگر به چپ یا راست بپیچی، مردهای. حداقل خودروهای جدید کمربند ایمنی دارند.
درایور در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره فیلم نیویورک هم این اتومبیل را یک «تابوت متحرک» خواند.
او از رانندگیاش در یک فرودگاه متروکه در مودنا، ایتالیا یاد کرد و گفت: واقعا میشد حس کرد که آن اتومبیلها در برابر یک فراری معاصر چقدر خطرناک هستند. هدف پرت شدن از ماشین بود زیرا امنتر از محبوس شدن در این تابوت متحرک محسوب میشد.
سپس مایکل مان توضیحی درباره این حرفهای درایور داد و گفت: فکری که مطرح شد این بود که ترجیح میدهی از ماشین پرت شوی بیرون تا اینکه با ماشین کشته شوی، به همین دلیل آنها کمربند ایمنی نمیبستند.
برای آمادهسازی تیم برای سکانسهای مسابقهای در «فراری»، مان چندین بازیگر از جمله درایور را برای راندن فراریهای معاصر در پیش تولید فیلم، آزمایش کرد.
مان در کنفرانس مطبوعاتی به حضار گفت: میخواستم همه تجربه رانندگی با این خودروها در یک پیست مسابقه را داشته باشند.
«فراری» زندگی انزو فراری غول خودروسازی را در سال ۱۹۵۷ تصویر میکند، در حالی که شرکت او برای ورود به میگلیا، مسابقه اتومبیلرانی ۱۰۰۰ مایلی جاده باز آماده میشود.
مان گفت حداقل ۱۴ یا ۱۵ اتومبیل در سکانس مسابقه میگلیا در سال ۱۹۵۷ شرکت داشتند.
وی در ادامه افزود: سپس فراریهای اصلی و مازراتیها را دقیقاً در همان مقیاس بازسازی کردیم و توانستیم اسکن سهبعدی واقعی مدلهای دوران دهه ۵۰ را که بسیار ارزشمند هستند، انجام دهیم. ماشینهای ما میتوانند ۱۴۰ تا ۱۵۰ مایل در ساعت حرکت کنند و این کار را با خیال راحت انجام دهند.
مایکل مان حدود ۲۵ سال است که پیرو فراری پسر انزو را میشناسد و گفتوگوهایی با وی برای آمادهسازی این فیلم زندگینامهای انجام داده بود.
در این باره وی گفت: زیاد حرف زدیم. از جمله اینکه مادرش چطور زنی بود؟ مادرش آشپزی میکرد؟ اینکه آن خانه حومه شهر تنها جایی بود که انزو در آن آرام بود و آنجا آرام میگرفت و هرگز در هیچ جای دیگری معمولی یا غیر رسمی ظاهر نمیشد. انزو هرگز قهوه درست نکرد و در تمام عمرش هرگز صورتش را نتراشید و همیشه آرایشگاه میرفت. آرایشگاهی که ما در آن فیلمبرداری کردیم توسط پسر آرایشگر انزو اداره میشود. هیچ چیز تغییر نکرده است.
«فراری» ۲۵ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- جامعه سینمایی جهان در انتظار تازهترین ساخته فرانسیس فورد کاپولا
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- مایکل مان ساخت «مخمصه ۲» را تایید کرد/ درایور در نقش دنیرو
- «فراری» به نمایش در آمد/ آدام درایور با چشمان گریان در «ونیز»
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- کاپولا، هرج و مرج در ساخت فیلم جدیدش را تکذیب کرد
- مایکل مان رمان «مخمصه ۲» را منتشر کرد/ حضور در فهرست پرفروشها
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
- یک انتقام تمام عیار/ نگاهی به فیلم «خاندان گوچی»
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رونمایی از سامانه مصاحبه آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی توسط همراه اول در تلکام ۲۰۲۴
- همراه اول در سه بخش مجزا، غرفه برتر نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ شد
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- جوایز ادبی و دوستان و دشمنان واقعی
- انتقاد نویسنده روزنامه اعتماد از جشنواره سینما حقیقت : اغلب آثار شلخته و پروپاگاندایی بودند
- بلا گردان / در حاشیه مستند «ضد قهرمان»