آدام درایور تجربه رانندگی با ماشین مسابقه قدیمی فیلم «فراری» را وحشتناک خواند و گفت ممکن است با یک اشتباه جانتان را از دست بدهید.
به گزارش سینماسینما، آدام درایور در فرش قرمز «فراری» در شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک حضور یافت و در نشست مطبوعاتی جشنواره درباره تجربهاش از این فیلم سخن گفت.
پنه لوپه کروز، شایلین وودلی، گابریل لئونه و سارا گادون در کنار مایکل مان کارگردان «فراری» و درایور، در اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم نیویورک حضور داشتند.
اگرچه آدام درایور در درام زندگینامه انزو فراری ساخته مایکل مان که افسانه خودروهای اسپورت را به تصویر میکشد بازی کرده است، اما او موفق نشد تا رانندگی یکی از «فراری»های دهه ۱۹۵۰ را تجربه کند. به جای آن او یک ماشین «تک صندلی» را راند که برای اتصال دوربین به آن تغییر یافته بود.
درایور در پاسخ به این سوال که چطور پشت فرمان آن ماشین اسپورت قدیمی نشسته است، به سادگی پاسخ داد: وحشتناک بود.
در اولین نمایش «فراری» در آمریکای شمالی که جمعه شب در جشنواره فیلم نیویورک برگزار شد درایور همچنین به ورایتی گفت: تو را به زمانی دور میبرد و متوجه میشوی که اگر به چپ یا راست بپیچی، مردهای. حداقل خودروهای جدید کمربند ایمنی دارند.
درایور در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره فیلم نیویورک هم این اتومبیل را یک «تابوت متحرک» خواند.
او از رانندگیاش در یک فرودگاه متروکه در مودنا، ایتالیا یاد کرد و گفت: واقعا میشد حس کرد که آن اتومبیلها در برابر یک فراری معاصر چقدر خطرناک هستند. هدف پرت شدن از ماشین بود زیرا امنتر از محبوس شدن در این تابوت متحرک محسوب میشد.
سپس مایکل مان توضیحی درباره این حرفهای درایور داد و گفت: فکری که مطرح شد این بود که ترجیح میدهی از ماشین پرت شوی بیرون تا اینکه با ماشین کشته شوی، به همین دلیل آنها کمربند ایمنی نمیبستند.
برای آمادهسازی تیم برای سکانسهای مسابقهای در «فراری»، مان چندین بازیگر از جمله درایور را برای راندن فراریهای معاصر در پیش تولید فیلم، آزمایش کرد.
مان در کنفرانس مطبوعاتی به حضار گفت: میخواستم همه تجربه رانندگی با این خودروها در یک پیست مسابقه را داشته باشند.
«فراری» زندگی انزو فراری غول خودروسازی را در سال ۱۹۵۷ تصویر میکند، در حالی که شرکت او برای ورود به میگلیا، مسابقه اتومبیلرانی ۱۰۰۰ مایلی جاده باز آماده میشود.
مان گفت حداقل ۱۴ یا ۱۵ اتومبیل در سکانس مسابقه میگلیا در سال ۱۹۵۷ شرکت داشتند.
وی در ادامه افزود: سپس فراریهای اصلی و مازراتیها را دقیقاً در همان مقیاس بازسازی کردیم و توانستیم اسکن سهبعدی واقعی مدلهای دوران دهه ۵۰ را که بسیار ارزشمند هستند، انجام دهیم. ماشینهای ما میتوانند ۱۴۰ تا ۱۵۰ مایل در ساعت حرکت کنند و این کار را با خیال راحت انجام دهند.
مایکل مان حدود ۲۵ سال است که پیرو فراری پسر انزو را میشناسد و گفتوگوهایی با وی برای آمادهسازی این فیلم زندگینامهای انجام داده بود.
در این باره وی گفت: زیاد حرف زدیم. از جمله اینکه مادرش چطور زنی بود؟ مادرش آشپزی میکرد؟ اینکه آن خانه حومه شهر تنها جایی بود که انزو در آن آرام بود و آنجا آرام میگرفت و هرگز در هیچ جای دیگری معمولی یا غیر رسمی ظاهر نمیشد. انزو هرگز قهوه درست نکرد و در تمام عمرش هرگز صورتش را نتراشید و همیشه آرایشگاه میرفت. آرایشگاهی که ما در آن فیلمبرداری کردیم توسط پسر آرایشگر انزو اداره میشود. هیچ چیز تغییر نکرده است.
«فراری» ۲۵ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- جامعه سینمایی جهان در انتظار تازهترین ساخته فرانسیس فورد کاپولا
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- مایکل مان ساخت «مخمصه ۲» را تایید کرد/ درایور در نقش دنیرو
- «فراری» به نمایش در آمد/ آدام درایور با چشمان گریان در «ونیز»
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- کاپولا، هرج و مرج در ساخت فیلم جدیدش را تکذیب کرد
- مایکل مان رمان «مخمصه ۲» را منتشر کرد/ حضور در فهرست پرفروشها
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





