با اعلام اسامی نامزدهای چهل و دومین دوره جوایز سزار، فیلم «او» و «فرانتس» با نامزدی در ۱۱ بخش امیددارترین فیلمهای این جوایز شدند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، آکادمی هنرها و علوم سینمایی فرانسه با اعلام نامزدهای سزار، «او» ساخته پل ورهوفن و درام «فرانتس» ساخته فرانسواز اوزون را در راس جوایز سزار جای داد.
درام «خلیج اسلک» ساخته برونو دومون، نیز دیگر پیشتاز نامزدهای این دوره از جوایز سزار است.
این نامزدها به شیوه سنتی جوایز سزار در کنفرانس مطبوعاتی که در رستوارن فوکو برگزار میشود و صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ ژانویه) اعلام شدند.
«او» با نامزدی در ۱۱ بخش که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری برای ایزابل هوپر میشود نامزد شده و «فرانتس» نیز با همین تعداد نامزدی همپای «او» پیش میرود. «خلیج اسلک» نیز در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شده است.
اهدای این جوایز با انتخاب رومن پولانسکی به عنوان رییس مراسم با جنجالهایی روبه رو شد که در نهایت با رد این دعوت از سوی پولانسکی همراه شد.
جوایز سزار از سال ۱۹۷۶ اهدا میشود و بیش از ۴ هزار عضو دارد که از بدنه صنعت فیلم فرانسه گردآمدهاند. این جایزه بزرگترین جایزه از نظر چنین پیکره بندی بزرگی پس از اسکار محسوب میشود. در مجموع ۴۲۸۷ عضو این آکادمی با آرای خود نامزدهای این دوره را انتخاب کردهاند.
فهرست نامزدها بدین شرح است:
بهترین فیلم:
«خدایان» ساخته بنیامینا هدا، «او» ساخته پل ورهوفن، «فرانتس» ساخته فرانسوآز اوزون، «از سرزمین ماه» ساخته نیکول گارسیا، «در تختخواب با ویکتوریا» ساخته جاستین تریه، «خلیج اسلک» ساخته برونو دومون، «بیگناهان» ساخته آن فونتین
بهترین کارگردان:
هدا بنیامینا برای «خدایان»، پل ورهوفن برای «او»، فرانسواز اوزون برای «فرانتس»، آن فونتین برای «بیگناهان»، خاویر دولان برای «این تنها آخر جهان است»، برونو دومون برای «خلیج اسلک»، نیکول گارسیا برای «از سرزمین ماه»
بهترین بازیگر زن:
ایزابل هوپر برای «او»، سیدی بابت نودسن برای «۱۵۰ میلی گرم»، ویرجین افیرا برای «در تختخواب با ویکتوریا»، ماریون کوتیار برای «از سرزمین ماه» ، ماریان فویی برای «غیرقابل ملامت» ، سوکو برای «رقصنده»
بهترین بازیگر مرد:
پی یر نیوی برای «فرانتس»، گاسپار اولیل برای «این تنها آخر جهان است»، فابریس لوچینی برای «خلیج سالک»، نیکلاس دوواشل برای «مرد شایسته»، پییر دلادونشامپ برای «پسر جان»، عمر سای برای «شکلات» ، فرانسواز کلوزه برای «غیرقابل ملامت»
مراسم چهل و دومین دوره جوایز سزار ۲۴ فوریه (۶ اسفند) برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- فیلمی درباره حیوانات جهشیافته پیشتاز نامزدهای جوایز سزار شد
- سینمای فرانسه در تدارک جوایز سزار/ ۲فیلم از کارگردانان ایرانی در میان آثار به نمایش درآمده
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- وقتی نگاه هالیوود به زنان مورد انتقاد قرار میگیرد/ نگاهی به فیلم «بلوند»
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





