جشنواره برلین برندگان جایزه لیبل سینمای اروپا و جایزه «بائومی» برای فیلمنامه را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «Insyriated» ساخته فیلیپ فن لئو کارگردان بلژیکی به عنوان برنده جایزه لیبل انتخاب شد.
این فیلم که داستان زندگی در سوریه تحت محاصره و زیر آتش جنگ را روایت میکند درامی درباره یک خانواده سوری است که در خانهشان در شهری که در محاصره است، گیر افتادهاند.
«Insyriated» موفق به کسب جایزه لیبل سینمای اروپا برای بهترین فیلم اروپایی در بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین شد.
هیات داوران درباره این فیلم گفت: نمیشد فیلمی از این زندهتر و نمایانتر باشد و این فیلم کاملا شایسته این جایزه است.
با کسب این جایزه این فیلم در شبکه سینماهای اروپا و در بیش از ۱۰۰۰ خانه هنری ۴۱ کشور اروپایی به نمایش درمیآید.

از سوی دیگر کوبا چکاج فیلمنامه نویس لهستانی برنده جایزه «بائومی» در گسترش فیلمنامهنویسی شد.
این جایزه به یاد کارل «بائومی» بائومگارتنر تهیه کننده فقید آلمانی نامیده شده و به فیلمنامه تولید نشده «ببخشید لهستان» نوشته چکاج تعلق گرفت.
کوبا چکاج دومین برنده این جایزه سالانه است که برای حمایت از فیلمنامه نویسی اهدا میشود. داستانی که وی روایت کرده درباره یک بازیگر تئاتر است.
این جایزه ۲۰ هزار یورویی به یاد تهیه کنندهای اهدا شده که فیلم «ابرهای سیلیس ماریا » ساخته اولیور آسایاس و «زیرزمین» برنده نخل طلای کن ساخته امیر کوستوریتسا را تهیه کرده بود.
آکی کوریسماکی کارگردان فنلاندی که جدیدترین فیلمش با عنوان «سمت دیگر امید» از مدعیان جایزه خرس طلای برلین است داور مهمان این جایزه بود. «ببخشید لهستان» از میان ۴۷ شرکت کننده بینالمللی به عنوان برنده انتخاب شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- سینماسینما/ لحظه اعلام نام «کیک محبوب من» به عنوان بهترین فیلم از نگاه داوران فیپرشی
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- یک روز مانده به پایان جشنواره برلین؛ «کیک محبوب من» در رتبه اول، «حمام شیطان» در رتبه دوم
- مدیر هنری جشنواره برلین: نسل جدید فیلمسازان به سیاست علاقهمندند
- برلیناله، سیاسیترین جشنواره بینالمللی؟!/ مدیر جشنواره برلین از تعادل میان سیاست و هنر میگوید
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- دوربین طلایی جشنواره برلین به ادگار رایتز اهدا میشود
- رئیس هیات داوران جشنواره برلین معرفی شد
- برگزیدگان جشنواره برلین معرفی شدند/ خرس طلایی برای یک مستند فرانسوی
- یک جایزه بخش نسلهای جشنواره برلین به سینماگر ایرانی رسید
- «لیمبو»؛ یک وسترن بدون خشونت و با حوصله/ نگاهی به یک فیلم بخش مسابقه جشنواره برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





