دیشب جمعه ۱۲ مارس سرانجام مراسم چهل و ششمین دوره جوایز سزار با چند هفته تاخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا، بطور زنده و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حضور وزیر فرهنگ فرانسه بر پا شد.
به گزارش سینماسینما، این مراسم طبق عرف همیشگی مستقیم از کانال پلاس پخش شد. مراسم بیش از چهار ساعت طول کشید که گاهی بسیار کشدار وحوصله سر بر بود و گاهی اوقات برندگان مدت های طولانی درباره فامیل خود و غیره صحبت میکردند از سوی دیگری بسیاری از حاضرین که به صحنه سالن مجلل المپیا میرفتند، به مسایل سیاسی نیز می پرداختند و درحضور وزیر فرهنگ به سیاست های سینمایی دولت و بسته بودن سالن ها اعتراض داشتند. برخی از رسانه در فردای مراسم انتقادات تندی هم از نحوه برگزاری مراسم کردند؛ مثلا روزنامه فیگارو، این مراسم را فاجعه بار ترین دوره آن اعلام کرد. البته همگی خانواده سینمای فرانسه خاطره ناخوشایند سال قبل هم از مراسم بخاطر ماجراهای رومن پولانسکی را در یاد داشتند. از سوی دیگر برندگان این دوره نیز با تعجب بسیاری هم روبرو شد و فیلم متوسط «خداحافظ احمق ها» به کارگردانی و بازیگری، آلبرت دوپونتل، با بردن هفت جایزه اصلی از جمله بهترین کارگردان، بهترین فیلم، بهترین سناریو، بهترین طراحی تولید، بهترین فیلمبرداری و غیره تعجب بسیاری را برانگیخت فیلمهایی مثل «تابستان ۸۵»، «چیزهایی که می گوییم و چیزهایی انجام میدهیم»، «آنتوانت درسوون» وغیره خیلی مورد توجه قرار نگرفتند. اما فیلم فرانسوی که برای اسکار ارسال شده (دو نفر از ما) اثر فیلیپه منگه تی، جایزه بهترین فیلم اول را به دست آورد و بهترین هنرپیشه زن، به حق، به لوری کالامی، و همچنین بهترین هنرپیشه مرد به سامی بواجیلا برای (یک پسر) داده شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- فیلمی درباره حیوانات جهشیافته پیشتاز نامزدهای جوایز سزار شد
- سینمای فرانسه در تدارک جوایز سزار/ ۲فیلم از کارگردانان ایرانی در میان آثار به نمایش درآمده
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- امروز نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی میشوند/ هیجان برای «خورشید»
- پیشبینیها و دردسرهای جوایز آکادمی سزار در فرانسه
- برگزیدگان جوایز لومیر معرفی شدند/ جایزه بهترین فیلم برای «عشق و عاشقی»
- نامزدهای گلدن گلوب فرانسوی اعلام شدند
- سینماسینما/ نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد
- تحولات غیرمترقبه در آکادمی سزار/ بحران در اسکار فرانسوی
- برندگان جوایز اسکار سینمای فرانسه مشخص شدند
- شمارش معکوس برای جایزه سزار/ آکادمی فرانسه جایزه داد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





