تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۶:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38553

جنگوشصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با نمایش فیلم فرانسوی «جنگو» آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش سینماسینما،  فیلم «جنگو» اولین ساخته بلند سینمایی «اتین کومار» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۷ معرفی شد.

فیلم فرانسوی «جنگو» که یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین خواهد بود به داستان زندگی «جنگو راینهارت» آهنگساز و گیتاریست بلژیکی و مبارزات او در سال ۱۹۴۳ در پاریس به اشغال درامده توسط آلمانی‌ها و آزار واذیت او و خانواده‌اش توسط نازی‌ها می‌پردازد.

«چنگو راینهارت» از نخستین نوازندگان اروپایی موسیقی جاز و یکی از مهم‌ترین نوازندگان گیتار جاز بود و فیلم «جنگو» نیز به روایت فصلی از زندگی پر حادثه و دردناک این هنرمند می‌پردازد، هنرمندی که علی رغم درگیر بودن با خطر ، جنگ و آزار و اذیت‌هایی که همواره خودش و خانواده‌اش تحمل می‌کردند، به مبارزه و نواختن ساز ادامه داد.

«اتین کومار» که با فیلم «جنگو» ساخت اولین فیلم بلند خود را تجربه می‌کند، پیش از این نگارش فیلمنامه آثاری چون «درباره خدایان وانشان‌ها»، «پادشاه من» و تهیه‌کنندگی مشترک فیلم «زنی درطبقه ششم» و «تیمبوکتو» را بر عهده داشته است.

شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۹ تا ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ (۲۱ بهمن تا اول اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و امسال ریاست هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره را «پل ورهوفن» کارگردان هلندی برعهده دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها