برنامههای دستاندرکاران صنعت فیلم بریتانیا برای حضور در جشنواره فیلم کن با توجه به وضع قرنطینه جدید سخت امکانپذیر میشود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از وضع قرنطینه هفت روزه به فرانسه برای مسافران ورودی از بریتانیا، مشکلات جدید برای حضور در جشنواره فیلم کن ایجاد شده است.
این تصمیم پس از آن وضع شد که فرانسه از ترس انتقال ویروس کرونای سویه هندی، با وجود مثبت بودن نتایج واکسیناسیون، محدودیتهای جدیدی وضع کرد.
این قرنطینه برای مسافران بریتانیایی وضع شده و دلیلش هم این است که هفته پیش آمار مبتلایان به نوع جدید کووید به ۳۴۲۴ مورد رسید در حالی که هفته پیشتر آمار این مبتلایان ۲۱۱۱ نفر بود.
بر مبنای محدودیتهایی که برای سفر اعمال شده و قرار است از ۳۱ ماه می اجرایی شود، افرادی که از انگلیس راهی فرانسه میشوند مجبور به قرنطینه هفت روزه هستند که پس از انجام تست کووید منفی پس از دوره قرنطینه می توانند وارد کشور شوند.
هفته پیش آلمان هم قوانین مشابهی وضع کرد که مسافران ورودی از بریتانیا را مجبور به گذراندن قرنطینه ۲ هفتهای میکند. اتریش هم قرار است پروازهای ورودی از بریتانیا را از یکم ژوئن ممنوع کند.
همه اینها به صنعت فیلم بریتانیا ضربه جدی وارد میکند و امکان حضور در کن را سختتر میسازد. این در حالی است که بریتانیا پس از آمریکا و فرانسه سومین کشور از نظر حضور در جشنواره کن ۲۰۱۹ بود.
برای واردشوندگان از آمریکا به فرانسه نیز قرنطینه هفت روزه پس از ورود در نظر گرفته شده است و تنها مسافران کشورهای عضو اتحادیه اروپا میتوانند آزادانه وارد فرانسه شوند. البته این امر پس از انجام تست کووید منفی ممکن میشود.
سخنگوی کن پس از وضع قوانین جدید گفته است در حال گفتگو با مقامات محلی هستند تا بتوان بهترین گزینه را برای حضور در جشنواره پیدا کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- سناریوی «یک تصادف ساده» چگونه شکل گرفت؟
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- جعفر پناهی و عوامل فیلم «یک تصادف ساده» به کشور بازگشتند
- زمان بازگشت جعفر پناهی و گروهش به ایران مشخص شد
- فردای نخل طلا
- پیامهای تبریکی که برای نخل طلای «یک تصادف ساده» مخابره شد
- جعفر پناهی، برنده جایزه شهروندی جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- سخنان جعفر پناهی پس از دریافت نخل طلای کن
- در پی موفقیت «یک تصادف ساده» در کن؛ کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی تبریک گفت
- برگزیدگان معرفی شدند؛ نخل طلای کن در دست جعفر پناهی
- برندگان بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن معرفی شدند
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





