درام «شب دوازدهم» ساخته «دومینیک مول» به عنوان برنده بهترین فیلم و فیلمنامه در بیست و هشتمین دوره جوایز لومیر فرانسه انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اعطای جوایز سالانه لومیر فرانسه در پاریس برگزار شد و فیلم «شب دوزادهم» ساخته «دومینیک مول» با کسب دو جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه و همچنین فیلم هیجان انگیز «آرام سازی» به کارگردانی «آلبرت سرا» با کسب جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد (بنوا ماگیمل)، موفقترین فیلمها بودند.
«بنوا ماگیمل» سومین بازیگر تاریخ جوایز لومیر شد که سه بار جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرده و پیش از این «میشل سررو» و «متیو آمالریک» تنها موفق به کسب این جایزه برای سه بار شده بودند. همچنین او اولین بازیگری است که دو سال متوالی این جایزه را دریافت میکند در حالی که در مراسم سال گذشته برای بازی در فیلم «صلح آمیز» ساخته «امانوئل برکو» به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.
فیلم «شب داوزدهم» با بازی «باستین بویلون» و «بولی لنرز» داستان یک پلیس را دنبال می کند که سعی میکند به یک پرونده قتل وحشتناک دست یابد که در ادامه زخمهای اجتماعی عمیق تری را در رابطه با جنسیت، خشونت و سیاست پلیس در فرانسه برملا میکند.
«بچههای مردم» ساخته «ربکا زلوتووسکی»، «خاطرات پاریس» به کارگردانی «آلیس وینکور» و «سنت عمر» ساخته «آلیس دیوپ» نماینده سینمای فرانسه در اسکار ۲۰۲۳، دیگر نامزدهای بهترین فیلم جوایز لومیر بودند.
در سایر بخشهای اصلی، «ویرجینیا افیرا» برای نقش آفرینی در فیلم «بچههای مردم»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد شد و جایزه بهترین فیلم اول یک کارگردان هم به «فرزند ششم» ساخته «لئوپولد لاگراند» رسید.
همچنین فیلم «حیوانات» به کارگردانی «رودریگو سوروگوین» در حالی بهترین تولید مشترک بینالمللی نام گرفت که «توطئه قاهره» ساخته «طارق صالح»، «فرار» از «پوهر راسموسن»، «R.M.M» ساخته «کریستین مونجیو» و «هیج اهمیتی نمیدهم» به کارگردانی مشترک «امانوئل مار» و «جولی لوکوستر» دیگر نامزدهای این شاخه بودند.
جوایز «لومیر» که معادل جوایز سینمایی گلدن گلوب در آمریکاست، در کنار جوایز «سزار» معتبرترین جوایز سینمایی در فرانسه محسوب میشوند.
منبع: ایسنا به نقل از اسکرین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





