بسیاری از نقشهای ماندگار تاریخ سینما در آغاز برای بازیگران دیگری در نظر گرفته شده بود اما با رد شدن پیشنهاد از سوی آنها سرنوشت به شکلی دیگر رقم خود.
به گزارش سینماسینما، بازی نقش جوکر در فیلم «بتمن» به کارگردانی تیم برتون یکی از بخشهای درخشان کارنامه کاری جک نیکلسون و البته حسرتی همیشگی در زندگی حرفهای جان لیثگو به شمار میرود. لیثگو چندی پیش در مراسم اهدای جوایز تونی در این باره گفت: «من تمام تلاش خودم را کردم تا تیم برتون را قانع کنم که برای بازی در نقش جوکر مناسب نیستم و این بدترین تجربه من هنگام امتحان دادن برای پذیرفتن یک نقش بود.»
البته همیشه هنرمندان همانند لیثگو از نپذیرفتن این نقشهای ماندگار ابراز پشیمانی نمیکنند. در مطلب زیر تعدادی از مشهورترین نقشهای تاریخ سینما را مرور میکنیم که در آغاز بازیگران دیگری برای آنها در نظر گرفته شده بود.
اما استون یا اما واتسون؟
اما استون بازیگری است که برای نقشآفرینی در «لالا لند» اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. اما در آغاز قرار بود اما واتسون در فیلم موزیکال دیمین شزل نقش اصلی را بازی کند.
شزل در این باره گفت: «قرار بود اما واتسون و مایلز تلر نقشهای اصلی فیلم را بازی کنند. اما حضور هیچکدام از آنها محقق نشد.»
بازیگر «هری پاتر» از اعلام نامش به عنوان نامزد اصلی بازی در «لالا لند» چندان خشنود نبود و در این باره گفته بود: « اعلام نام افراد در یک پروژه در حالی که هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفته یکی از موارد بسیار آزاردهنده است.»
هر چند اما واتسون در «لالا لند» بازی نکرد و اسکار بازیگری به اما استون رسید اما با بازی در موزیکال مشهور «دیو و دلبر» تا حدودی این موضوع را جبران کرد.
شان کانری و بازی در «ارباب حلقهها»
«اگر شان کانری بازی در نقش گاندولف «ارباب حلقهها» را میپذیرفت بی شک با فیلم بسیار متفاوتی روبهرو بودیم.» این جمله ایان مککلن بازیگر مشهور انگلیسی است که در نهایت برای بازی در نقش گاندولف انتخاب شد.

شان کانری اما هیچگاه نتوانست با داستان «ارباب حلقهها» و دنیای خیالی جی آر آر تالکین ارتباط برقرار کند. بازیگر «جیمز باند» در این باره گفت: «هیچگاه «ارباب حلقهها» را درک نکردم. کتاب را خواندم. فیلمنامه را خواندم. فیلم را تماشا کردم اما هنوز هم درکش نمیکنم.»
ایان مککلن برای بازی در این نقش نامزد جایزه اسکار شد.
جان تراولتا برای «فارست گامپ»
تنها عده کمی از مردم خبر دارند که در آغاز قرار بود نقش فارست گامپ را جان تراولتا بازی کند. نقشی که در کارنامه کاری تام هنکس یکی از درخشانترینها است.
در بخشی از فیلم «فارست گامپ» شخصیت اصلی میگوید: «زندگی مثل یک جعبه شکلاته هیچ وقت نمیدونی قراره چی نصیبت بشه.»
البته تراولتا نباید چندان هم از نپذیرفتن نقش فارست گامپ پشیمان باشد چرا که او با رد کردن این نقش فرصت بازی در فیلم «پالپ فیکشن» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو را پیدا کرد.
این دو فیلم در مراسم اسکار سال ۱۹۹۵ رقیب هم شدند و «فارست گامپ» با شش اسکار در مقابل تنها اسکار «پالپ فیکشن» برنده بیچون و چرای مراسم بود.
ویل اسمیت در «ماتریکس»
ویل اسمیت بیش از همه برای نپذیرفتن نقش اصلی فیلم «جنگوی رها شده» به کارگردانی تارانتینو مشهور است اما این بازیگر نقش ماندگار دیگری را نیز رد کرده است.
او یکی از نخستین انتخابها برای بازی نقش نئوی مشهور فیلم «ماتریکس» بود و در پاسخ به این پیشنهاد گفته بود به هیچ وجه مناسب این نقش نیست.

هر چند که دست خانواده اسمیت از این فیلم کوتاه نماند و جیدا همسر فیلم اسمیت در دو فیلم بعدی سه گانه «ماتریکس» همبازی کیانو ریوز شد.
جولیا رابرتس و اسکاری که از دستش پرید
فیلم «شکسپیر عاشق» سال ۱۹۹۹ برنده هفت جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای گوئینت پالترو به ارمغان آورد هر چند پالترو انتخاب نخست برای بازی در این نقش نبود.
سازندگان فیلم در آغاز جولیا رابرتس را برای بازی در این نقش در نظر گرفته بودند اما رابرتس برای حضور در این پروژه یک شرط داشت. شرط رابرتس بازی دنیل دیلوییس در نقش شکسپیر بود اما این امر محقق نشد و در نتیجه رابرتس نیز نقش را نپذیرفت.
سایمون کالو یکی از بازیگران «شکسپیر عاشق» در این باره گفت: «دنیل علاقهای به بازی در فیلم نداشت بنابراین جولیا از پروژه کنار کشید. تمام این رویدادها شش هفته پیش از آغاز فیلمبرداری بود.»
وارن بیتی و شانس همکاری با تارانتینو
هر چقدر که کوئنتین تارانتینو در متقاعد کردن جان تراولتا برای بازی در «پالپ فیکشن» موفق بود در جلب نظر وارن بیتی برای بازی در فیلم «بیل را بکش» ناکام بود. تارانتینو اعتقاد داشت که بیتی بهترین انتخاب برای این نقش است و عملکردش در فیلم خارقالعاده میشود.
مشکل اصلی بیتی برای حضور در فیلم «بیل را بکش» مدت زمان طولانی فیلمبرداری خارج از آمریکا بود. او در این باره گفت: «نمیخواستم از فرزندانم دور باشم.»
نقش بیتی در «بیل را بکش» سرانجام به بیل کارادین رسید.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
- نیکول کیدمن تهیهکننده یک سریال شد/ زندگی یک زوج متخصص کشتار جمعی
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- سیلویا مایلز، بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت
- پگی استوارت، بازیگر فیلمهای وسترن آمریکایی درگذشت
- دفاع جانانه بازیگر نقش آریا استارک از پایانبندی «بازی تاج و تخت»
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- انتقاد مریل استریپ از رواج رفتارهای ضدمردانه
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- فیلم/ لحظه دریافت نخل طلای افتخاری آلن دلون با چشمانی اشکبار
- «بازی تاج و تخت» در آخرین قسمت هم گاف داد + عکس
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





