سینماسینما، پاریس: موتور جشنواره کن ۷۷ به حرکت در آمد. دفتر جشنواره خبر داد که از هم اکنون متقاضیان میتوانند برای شرکت در این جشنواره ثبت نام فیلمهایشان را آغاز کنند.
همزمان برخی از نشریات سینمایی از گمانهزنیها درباره حضور چندین کارگردان مطرح برای مسابقه صحبت به میان آوردهاند از جمله مگالوپلیس اثر فرانسیس فورد کوپولا با بازی آدام درایور، درباره یک آرشیتکت که تلاش دارد در نیویورک سرزمینی آرمانی بسازد. امیلیا پرز ساخته ژاک اودیار، فیلمی کمدی موزیکال از فرانسه. وی برای اولین بار است که در این ژانر فیلم ساخته است. کفنها ساخته دیوید کراننبرگ، محصول کانادا و فرانسه، فیلمی فانتاستیک که از سبکهای آشنای این کارگردان است. میکی ۱۷ ساخته بونگ جون هو کارگردان کرهای، درباره شخصی است که برای کشف و تسخیر یک کهکشانی یخ زده راهی آنجا میشود.
همچنین از تازهترین فیلم برادران کوهن نیز صحبت به میان آمده است که بعد از مدتی دوباره با هم فیلمی را کارگردانی کردهاند. از سوی دیگر دبیر جشنواره به زودی راهی جشنوارهای در امریکای لاتین میشود تا در جریان آخرین آثار رو به اتمام منطقه امریکای لاتین باشد.
در ادامه اطلاعیه دفتر جشنواره کن علاقهمندان از هم اکنون برای قسمت سینه فونداسیون (ویژه دانشجویان سینما) تا ۱۵ فوریه و برای فیلمهای کوتاه (زیر پانزده دقیقه) در قسمت مسابقه، تا اول ماه مارس و برای فیلمهای بلند بخش اصلی کن میتوانند تا ۸ مارس سال آینده، ثبت نام کنند. برای بخش کن کلاسیک شامل آثار قدیمی و مرمت شده، ثبت نام از ماه فوریه آینده آغاز خواهد شد. جشنواره کن ۲۰۲۴ از سه شنبه ۱۴ مه تا شنبه شب، ۲۵ مه بر پا خواهد شد. بخشهای موازی کن شامل، ۱۵ روز سینماگران، هفته منتقدین، تاریخ ثبت نام فیلمهای خود را نیز اعلام خواهند کرد.
درضمن ثبت نام بخش ۱۵ روز سینماگران هم شروع شده و ۱۹ مارس آینده برای فیلمهای بلند و برای فیلمهای کوتاه ۱۵ ماه مارس آخرین فرصت است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- «آلفا»؛ استحاله انسان مریض به سنگ!
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





