مراسم سالانه جوایز دیوید دی دوناتلو موسوم به اسکار سینمای ایتالیا با اعطای بیشترین جوایز به درام جنگ جهانی دوم «ورمیلیو» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، درام جنگ جهانی دو «ورمیلیو» به کارگردانی مائورا دلپرو موفق شد جایزه بهترین فیلم را در هفتادمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو، معادل ایتالیایی جوایز اسکار، که چهارشنبهشب در استودیوی تاریخی چینهچیتا در رم برگزار شد، از آن خود کند.
دلپرو همچنین جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد تا در مجموع، فیلمش با ۷ جایزه، برنده بزرگترین این مراسم لقب بگیرد.
این فیلم که سال گذشته برای نخستین بار در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، در رقابت با دو فیلم برتر دیگر یعنی «پارتنوپه» به کارگردانی پائولو سورنتینو و «آرمان بزرگ» ساخته آندریا سگره که دو فیلم هرکدام با ۱۵ نامزدی، در صدر لیست رقابت بودند، به برتری رسید.
در نهایت فیلم «پارتنوپه» دست خالی ماند، اما «آرمان بزرگ» موفق به کسب دو جایزه شد: بهترین بازیگر مرد برای الیو جرماتو و بهترین تدوین برای جاکوپو کوادری.
به گزارش هالیوود ریپورتر، تکلا اینسولیا جایزه بهترین بازیگر زن را برای نقشآفرینی در درام تاریخی «هنر شادی» از نیکولآنجلو گلورمینی دریافت کرد. فرانچسکو دیلِوا نیز برای بازی در فیلم مهیج «فامیلیا» برنده بهترین بازیگر مکمل مرد شد.
جایزه بهترین فیلم اول به مارگریتا ویکاریو برای «گلوریا!» تعلق گرفت، فیلمی تاریخی درباره یک ارکستر زنانه در یک نهاد مذهبی در ایتالیا در اوایل دهه ۱۸۰۰.
تیموتی شالامه با حضور در مراسم، رنگ و لعابی هالیوودی به شب جوایز بخشید. او جایزه افتخاری دیوید برای «درخشش در سینما» را دریافت کرد.
جایزه یک عمر دستاورد جوایز دیوید دی دوناتلو هم به نویسنده و کارگردان ایتالیایی پاپی آواتی تعلق گرفت. همچنین کارگردان برنده اسکار، جوزپه تورناتوره (سینما پارادیزو)، جایزه ویژه هفتادمین سالگرد دیوید دی دوناتلو را دریافت کرد.
در بخش بهترین فیلم بینالمللی، «آنورا» ساخته شان بیکر که برنده چند جایزه اسکار شده بود، جایزه اسکار سینمای ایتالیا را نیز به خود اختصاص داد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





