تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۸:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 130779

سینماسینما، پگاه هوشنگی

روز صفر داستان دستگیری عبدالمالک ریگی است. یک جدال پلیسی اطلاعاتی خوب از روند دستگیری رهبر گروه جندالله.
یک فیلم ملی امنیتی با بیگ پروداکشن قوی و روایتی متفاوت از اتفاقی که اگر به وقوع می پیوست فاجعه معاصر بود .
سختی کار سعید ملکان کارگردان فیلم جایی است که باید صحنه های اکشن فیلم را به قدر کافی قوی از آب در بیاورد زیرا بیننده ته قصه را می‌داند و ساختن همچین فیلمی کاری بسیار دشوار است.
ساعد سهیلی در نقش عبدالمالک ریگی خوش درخشید. نقشی کاملا متفاوت برای ساعد که خوب توانسته بود در جلد ریگی برود و با زهرخند هایش خود شیطان باشد .
امیرجدیدی قهرمان فیلم بود سرباز گمنام اطلاعات که یک‌تنه برای دستگیری ریگی تلاش می‌کرد. او جوان خوشنام این روزهای سینما است جدیدی از پس این نقش هم به خوبی برآمده بود در مقام مامور اطلاعات باور پذیر بود و مخاطب را با خود همسو می‌کرد .
اما در کنار همه ی اینها از نقش تدوین در روند فیلم نمی توان به سادگی گذشت. ریتم فیلم بسیار متناسب با فضا و موقعیت قصه بود .
صحنه هایی اکشن به درستی از آب درآمده بود حس بازی‌ها موقعیت جغرافیایی و تنش در کل فیلم یک دست بود و در ذوق نمی‌زد. پلان‌ها کشتار و اضافه نبود تعقیب و گریزها جدال ها و روایت قصه به ایجاد تنش و هیجان به وجود آمده در مخاطب کمک می کرد و در آخر سعید ملکان با روز صفر آبروی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را خرید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها