بنیامین بهادری معتقد است: «وقتی یک بازی را تازه یاد میگیرید، بهتر است پشت دست دیگران بنشینید.حقیقتا دلم میخواست پشت دست گلزار بنشینم. چون او استانداردهای مناسب برای این کار را داشت.»
بنیامین بهادری در گفتوگویی با شماره ۵۸۵ مجله «همشهری جوان» از چگونگی ورودش به سینما، تجربه بازیگری، انتخاب همسرش به عنوان نقش مقابلش و ماجرای بازیگر شدن خوانندهها گفت.
او در بخشی از این گفتوگو در پاسخ به این سوال که چه چیزی برای بازی در «سلام بمبئی» مجابش کرد گفت: «مهمترین گارانتی برای من در این پروژه حضور گلزار بود. از یک سو رضا گلزار به عنوان کسی که نماد ساختار استاندارد سینمای ایران است در این کار حضور داشت و از سوی دیگر «سلام بمبئی» پروژهای بود که یکی دو سال روی آن زحمت کشیده بودند. بنابراین حس کردم فیلمی است که ساختار استانداردی دارد و در غیر این صورت احتمالا گلزار قبول نمیکرد در آن بازی کند.»
او در مورد ایراداتی که منتقدین از لحاظ تکنیکی بر این فیلم وارد میدانند توضیح داد: «به نظرم این فیلم خیلی صمیمی، ساده و گرم به موضوعی عاشقانه میپردازد و این همان چیزی است که مردم احتیاج دارند. حالا این که از نظر تکنیکال چه درجهای را کسب میکند، واقعا نمیدانم چون در این زمینه تخصص ندارم ولی فکر میکنم مخاطب از این کار خوشش آمده و برایش دلنشین بوده است. نزدیکان و اعضای خانواده من عمدتا نقادانه راجع به کارهایم نظر میدهند اما وقتی «سلام بمبئی» را دیدند خوششان آمد.»
بنیامین در مورد میزان رضایت خودش از بازی در «سلام بمبئی» افزوده است: «راستش خودم را خوب ندیدم. به هر حال ما فرصت خیلی زیادی نداشتیم چون فیلم در شرایط سختی ساخته شد. با این که همه چیز را تدارک دیده بودند و کل اتفاقها را براساس یک استاندارد خوب برنامهریزی کرده بودند ولی به هر حال این گروه در یک کشور غریبه کار میکرد و همین مسئله شرایط را سختتر از حالت عادی کرده بود.»
او در مورد این سختیها تصریح کرده است: «من انتظار داشتم آن جا بتوانیم به تمرینات متعدد برسیم، برداشتهای زیادی داشته باشیم و اصطلاحا صحنه را برای ما نگه دارند ولی چیزی که شما میبینید عمدتا با برداشتهای اول و دوم نهایی شده است. البته دوستان میگفتند نیازی به تکرار و ممارست نیست ولی من فکر میکردم برای بعضی صحنهها باید این اتفاق میافتاد.»
بهادری در مورد کوتاه بودن نقشاش گفته است: «فکر میکنم حضورم بیشتر به عنوان بازیگر مهمان بود. حتی به عوامل فیلم گفتم میتوانید برای نام من در تیتراژ و پوستر از عنوان بازیگر مهمان استفاده کنید ولی آنها سکانسهایم را شمردند و گفتند بیشتر از یک بازیگر مهمان در پروژه حضور داشتهای. از طرف دیگر وقتی شما یک بازی را تازه یاد میگیرید، بار اول یا دوم برای این که مطمئن شوید باید چه کار کنید، بهتر است پشت دست دیگران بنشینید.»
او ادامه داده است: «حقیقتا دلم میخواست پشت دست گلزار بنشینم. رضا گلزار استانداردهای مناسب برای این کار را داشت. متاسفانه خیلی شنیدهام که میگویند او بازی هنری ارائه نمیدهد و بیشتر کاراکتری تجاری دارد اما اصلا این را قبول ندارم و حتی اگر چنین باشد هم، او لیاقتهای خود را ثابت کرده است. گلزار در شرایط خاص و پیچیده این فیلم، خیلی خوب درخشید و ما به او افتخار میکنیم.»
بنیامین بهادری در مورد اضافه شدن همسرش به «سلام بمبئی» هم توضیح داده است: «روزی که میخواستیم از ایران به هند برویم فهمیدم نقش مقابل من هنوز انتخاب نشده است و گفتند برای نقش سونیا چند دختر هندی تست دادهاند. همان زمان به آنها گفتم میخواهید خانم من، این نقش را بازی کند؟ گفتند مگر میتواند هندی حرف بزند؟ گفتم فکر میکنم از پسش برآید.»
او ادامه داده است: «بعد جلسهای گذاشتند و متن هندی را به او دادند و تست گرفتند. من در آن جلسه حاضر نبودم ولی زمانی که به من زنگ زدند گفتند خانم محمودی از شما بهتر بازی میکند! همین طور هم شد و در آن چند سکانسی که حضور دارد خوب بازی کرد و به قول معروف روسفیدم کرد.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ادامه حاشیههای یک واکسن/ بنیامین بهادری ارتباط صحبتهایش با شهاب حسینی را رد کرد
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سالها پیش بنیامین درباره ترانه “بوی عیدی” در تلویزیون چه گفت؟
- اعتراض شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده به بنیامین بهادری/ شرم کنید! این یک دستبرد است
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- اعتراض کارگردان «سلام بمبئی» به تغییرات فیلمش در تلویزیون
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جایزه جشنواره روسی به مستند ایرانی
- با دستور قضایی؛ چهار نفر از عوامل اصلی پخش برنامهی تفرقهافکنانه در شبکه یک بازداشت شدند
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- چهارمین حضور همزمان دو ایرانی در بخش مسابقه جشنواره کن
- انتشار نخستین تصاویر از «زن و بچه»
- اهانت به مقدسات اهل سنت روی آنتن شبکه یک؛ برکناری دو مدیر/ علیه ۸ نفر اعلام جرم شد
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- ادای احترام سینهسپیا به دیوید لینچ
- انتقاد عباس یاری از تبلیغات مخرب شهرداری تهران
- از انیمیشن به عنوان یک رسانه هنری برای جذب گردشگر استفاده کنیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- تعطیلی موقت پردیس تئاتر باغ کتاب تهران
- آکادمی علوم سینمایی اوراسیا آغاز به کار کرد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- آیا «پایتخت ۷» حقوق حیوانات را زیرپا گذاشته بود؟
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- تولد یک سینماگر درخشان ازبکستانی
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی