المیرا دهقانی بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» معتقد است ماجرای انتشار عکس او با گریم سنگین یک شخصیت جذامی، حاصل شیطنتی بود که در فضای مجازی صورت گرفت.به گزارش سینماسینما، چندی قبل عکسی از یک بازیگر زن با گریمی سنگین در صورت و دستها در اینستاگرام و کانالهای تلگرامی منتشر شد و زیر عکس در توضیح نوشته شد، مهناز افشار با گریمی از عبدالله اسکندری. عکس زودتر از آنچه که تصور میشد به صورت گسترده انتشار پیدا کرد و گاه رسانههای رسمی نیز نیز عکس را به اسم افشار منتشر کردند تا اینکه بعد از چند روز مشخص شد تصویری که انتشار یافته مربوط به المیرا دهقانی بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاهحسینی است. این بازیگر جوان در این سریال نقش زنی جذامی را بازی میکند و عکس منتشر شده هم مربوط به بخشهایی از سریال است که ظاهر او دیده و بیماریاش به تصور کشیده میشود.
دهقانی در گفتوگو با سینماسینما، در مورد جریان انتشار این تصویر چنین توضیح داد: «آقای شاهحسینی چندان تمایلی نداشتند عکسی از من با گریم، پیش از نمایش بخشهای مربوط به بازیام در سریال منتشر شود و با اینکه هیچگاه دلیل این موضوع را از او نخواستم، اما به نظرم هدف ایشان آن بود که انتشار تصویر من با گریم ذهنیت مخاطب را بهم نریزید.»
او ادامه داد: «من در این سریال در نقش زنی جذامی و مسنتر از خودم بازی کرده بودم. تصور میکنم آقای شاهحسینی نمیخواستند با انتشار عکس من قبل از پخش سریال برای مخاطب ذهنیت ساخته شود و اختلاف سنی خود من و نقش روشن شود تا به این ترتیب در تاثیرگذاری و باروپذیری نقش خدشهای وارد نشود.»
دهقانی گفت: «اما نمیدانم به چه ترتیب بود که عکس من با گریم در فضای مجازی انتشار پیدا کرد. نکته در اینجا بود که حتی اسم من به عنوان صاحب عکس هم مطرح نشد و عکس به اسم بازیگر دیگری که اغلب خانم مهناز افشار نامیده شد در فضای مجازی منتشر شد. من این مساله را ناشی از شیطنتهای فضای مجازی میدانم.»
او در پاسخ به این پرسش سینماسینما که به چه دلیل خودش بعد از انتشار این عکس در صفحات مجازی رفع ابهام نکرد و توضیحی نداد، گفت: «لذت بازی در نقشی بسیار مسنتر از خودم و همچنین با بیماری جذام آنقدر بود که نمیخواستم چیزی به آن خدشه وارد کند. دوست نداشتم از اصل ماجرا که بازیام در سریال بود دور شود و انرژیام را برای توضیح دادن در این مورد بگذارم. نمیتوانستم به تکتک آدمهایی که آن عکس را پخش میکردند بگویم اشتباه میکنید و من صاحب عکس هستم، بنابراین بهتر بود سکوت کنم چون باور داشتم بالاخره روشن میشود که اشتباهی در کار بوده است.»
دهقانی که بیست و پنج ساله است بازیگری را از شیراز و در سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است. او در پاسخ به این سئوال که بعد از این تجربه آیا تصور میکند یافتن مسیر خود در میان بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون دشوارتر از گذشته است، گفت: « از سال ۸۸ بازیگری را شروع کردم و سال ۹۲ با نمایش «پورتره ناتمام از کلاغ سفید» در تهران وارد فضای بازیگری شدم. از زمانی که وارد تهران شدم متوجه شدم که در مسیر خیلی سخت هستم. سر و کله زدن در محیطی که هستم کار بسیار دشواری است. یک مدت که گذشت فهمیدم بهتر است سرم به کار خودم باشد و این نکته را دریافتم که اگر خوب باشی و خوب کار کنی دیده میشوی.»
او ادامه داد: « هیچ وقت آنطور عجول نیستم که کسی را کنار بزنم. نکته دیگری که در این مدت درک کردم این بود که قرار نیست همیشه در دو حالت حمله یا دفاع باشم بالاخره امور پیش میرود و لازم نیست همواره در حال سروکله زدن با افراد باشم. من هم مثل هر بازیگری دوست دارم علاوه بر تلاش خودم شانس و اقبال همراهیام کند و کارم بهتر دیده شود. حالا اینکه در این مرحله عکس من به اسم فرد دیگری منتشر میشود، خیلی خوشایند نیست، اما در عین حال نکتهای هم نیست که خیلی روی آن متمرکز شوم. بالاخره مخاطب بازی من را در سریال دیده و حالا میداند من آن نقش را بازی کردهام.»
این بازیگر در مورد اینکه آیا بعد از انتشار عکس شکل حضور او در سریال تغییر کرد، گفت: «از ابتدا هم قرار بود در بخشهایی از کار صورت من معلوم باشد و زمانی هم روبندی وجود داشته باشد. به همین ترتیب عمل شد و انتشار عکس تاثیری در تصمیماتی که از قبل برای این نقش گرفته شده بود، نداشت.»
دهقانی دارای مدرک فوقلیسانس صنایع غذایی است و بازیگری را در شیراز زیر نظر سیامک کمالی شروع کرده است. او بعد از چند اجرای تئاتر در شیراز به تهران آمد و با کارگردانانی چون امیرضا کوهستانی، محمد یعقوبی و همایون غنیزاده همکاری کرد.
او این روزها در نمایش «فهرست» رضا ثروتی در سالن ناظرزاده کرمانی تالار ایرانشهر روی صحنه میرود و همچنین سرگرم بازی در سریال «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «قرار نوامبر»؛ جزئیاتی از فیلم جدید مهناز افشار
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- باری به هر جهت/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- کجا بروم با اسبی که جایی نمی رود؟!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- مردی که هر کاری میکند که هیچ کاری نکند!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- گفتوگو با صفی یزدانیان/ «ناگهان درخت» از مخاطبش میخواهد آسانگیر نباشد
- در ستایش فرم/ نگاهی به فیلم «گیلدا»
- اعتراض عبدالرضا کاهانی به حذف تصاویر مهناز افشار در تبلیغات فیلمها
- ماجرای عجیب خود آزاری مدیران تلویزیون
- اکران آنلاین «مهمانخانه ماه نو» با بازی مهناز افشار
- یک توئیت عجیب از مهناز افشار/ اعتراف و عذرخواهی
- هدیه مهناز افشار به پاکبانان
- سفیر چین در ایران مهناز افشار را در توئیتر بلاک کرد
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۳)/ الهام کردا، مهناز افشار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان





