سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا گفت: بنده دو بار فیلم «متری شیش و نیم» را قبل از جشنواره در حضور کارگردان دیدم و درباره جزء به جزء موارد اصلاحی توافق کردیم. اما آنها بداخلاقی کردند و نسخهای را نمایش دادند که نه تنها اصلاح نشده بود بلکه سکانسهای اضافهتر هم داشت!
به گزارش سینماسینما، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا درباره حضور پلیس در موقعیتهای متناقض در فیلمها و سریالها و گلایههای کارگردانان از همراهی نکردن پلیس با آنها اظهار داشت: پلیس همیشه به این موضوع توجه داشته و ممکن است خطاهایی هم داشته باشد، یعنی در جاهایی توجه لازم را نداشته و برخی جاها هم با او همکاری نشده است. «ناجیهنر» حلقه وصل پلیس با هنر است و با همین مأموریت تشکیل شد تا پلیس بتواند خط تماس خود را با حوزه رسانه و هنر تعریف کند.
او با تأکید بر توسعه تصویر پلیس از منظر هنر و رسانه گفت: پلیس روزبهروز باید خط تماسش را با جامعه گسترش دهد. صحبتکردن به زبان هنر با مردم یکی از این رویکردهاست. بنا داریم بُعد راهبردی و کارشناسی را تقویت کنیم و ارتباطامان را با حوزه فیلمسازی گسترش دهیم، یعنی خواستههایمان را دقیقتر بیان کنیم. چون خیلی اوقات ما مطالبهگر نیستیم بلکه از سوی هنرمندان به ما مراجعه میشود که از آنها حمایت کنیم و میخواهند دقیقا هم چیزی که در ذهنشان هست ساخته شود!
پلیس سال آینده فیلم و سریال میسازد
جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: برای سال آینده برنامه داریم با تقویت ظرفیتهایمان، بتوانیم تعدادی سریال بسازیم، یعنی با صداوسیما کار مشارکتی تولید کنیم. در حوزه فیلم سینمایی هم مصمم هستیم این کار را انجام دهیم.
سلیمانی افزود: معمولا نمیتوان یک فیلم واقعی از وضعیت جامعه ساخت که گوشهای از آن پلیس نباشد. البته فیلمسازان سلایق و علایق مختلف و حق و حقوقی دارند. گاهی ممکن است خواسته متقابل فیلمساز و پلیس بر هم منطبق نشود و تعارضاتی ایجاد شود که نمونهای از آن را در «متری شیش و نیم» مشاهده کردیم.
او ادامه داد: یک بداخلاقی در قصه این فیلم اتفاق افتاد. بنده دو بار فیلم را قبل از جشنواره در حضور کارگردان «متری شیش و نیم» و برخی عوامل دیدم و درباره جزء به جزء موارد با هم بحث و توافق کردیم و اشکالات را پذیرفتند و قبول داشتند که خلاف وعدهشان عمل کردهاند. آنها فیلم را اصلاح کردند و نسخه اصلاحی را به ما تحویل دادند. اما آنچه در جشنواره نمایش دادند، نسخهای بود که خودشان میخواستند، به علاوه سکانسهایی اضافهتر! یعنی سکانسهایی که در فیلم اولی هم که دیدیم، نبود. بداخلاقی از این منظر بود!
سلیمانی ادامه داد: مسئول معاونت اجتماعی و مسئول پلیس مواد مخدرمان با عوامل فیلم جلسه داشتند و روی همه چیز توافق کردند، بعد فردایش در جشنواره فیلم فجر دیدیم نسخه توافقی پخش نشده و حتی سکانسهایی فراتر از نسخههای اولیه دارد. بعد هم برخورد بچگانهای در اختتامیه جشنواره فیلم فجر انجام دادند. بعضی اوقات آدمها به حرفهایی که میزنند، توجه نمیکنند. مگر میتوان فیلمی واقعی در جامعه ساخت که بالاخره در یک گوشه کادر آن پلیس راهور سر چهارراه یا پلیس نیروی انتظامی و … نباشد؟
جانشین فرمانده ناجا در پایان گفت: ما در پلیس مبارزه مواد مخدر بیش از ۴۰۰۰ شهید تقدیم کردهایم. کسی که آمده با اثرش ادعا میکند مواد مخدر را فهمیده، آیا تا کنون سرسوزنی در انگشتش رفته است؟!
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- «زن و بچه»؛ خیره با چشمان باز به کابوسی که زندگیات را میبلعد
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- «زن و بچه»؛ چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
- «زن و بچه»؛ فرم پیش از معنا
- «زن و بچه»؛ سفری در دل تلاطم زندگی یک زن
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





