سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا گفت: بنده دو بار فیلم «متری شیش و نیم» را قبل از جشنواره در حضور کارگردان دیدم و درباره جزء به جزء موارد اصلاحی توافق کردیم. اما آنها بداخلاقی کردند و نسخهای را نمایش دادند که نه تنها اصلاح نشده بود بلکه سکانسهای اضافهتر هم داشت!
به گزارش سینماسینما، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا درباره حضور پلیس در موقعیتهای متناقض در فیلمها و سریالها و گلایههای کارگردانان از همراهی نکردن پلیس با آنها اظهار داشت: پلیس همیشه به این موضوع توجه داشته و ممکن است خطاهایی هم داشته باشد، یعنی در جاهایی توجه لازم را نداشته و برخی جاها هم با او همکاری نشده است. «ناجیهنر» حلقه وصل پلیس با هنر است و با همین مأموریت تشکیل شد تا پلیس بتواند خط تماس خود را با حوزه رسانه و هنر تعریف کند.
او با تأکید بر توسعه تصویر پلیس از منظر هنر و رسانه گفت: پلیس روزبهروز باید خط تماسش را با جامعه گسترش دهد. صحبتکردن به زبان هنر با مردم یکی از این رویکردهاست. بنا داریم بُعد راهبردی و کارشناسی را تقویت کنیم و ارتباطامان را با حوزه فیلمسازی گسترش دهیم، یعنی خواستههایمان را دقیقتر بیان کنیم. چون خیلی اوقات ما مطالبهگر نیستیم بلکه از سوی هنرمندان به ما مراجعه میشود که از آنها حمایت کنیم و میخواهند دقیقا هم چیزی که در ذهنشان هست ساخته شود!
پلیس سال آینده فیلم و سریال میسازد
جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: برای سال آینده برنامه داریم با تقویت ظرفیتهایمان، بتوانیم تعدادی سریال بسازیم، یعنی با صداوسیما کار مشارکتی تولید کنیم. در حوزه فیلم سینمایی هم مصمم هستیم این کار را انجام دهیم.
سلیمانی افزود: معمولا نمیتوان یک فیلم واقعی از وضعیت جامعه ساخت که گوشهای از آن پلیس نباشد. البته فیلمسازان سلایق و علایق مختلف و حق و حقوقی دارند. گاهی ممکن است خواسته متقابل فیلمساز و پلیس بر هم منطبق نشود و تعارضاتی ایجاد شود که نمونهای از آن را در «متری شیش و نیم» مشاهده کردیم.
او ادامه داد: یک بداخلاقی در قصه این فیلم اتفاق افتاد. بنده دو بار فیلم را قبل از جشنواره در حضور کارگردان «متری شیش و نیم» و برخی عوامل دیدم و درباره جزء به جزء موارد با هم بحث و توافق کردیم و اشکالات را پذیرفتند و قبول داشتند که خلاف وعدهشان عمل کردهاند. آنها فیلم را اصلاح کردند و نسخه اصلاحی را به ما تحویل دادند. اما آنچه در جشنواره نمایش دادند، نسخهای بود که خودشان میخواستند، به علاوه سکانسهایی اضافهتر! یعنی سکانسهایی که در فیلم اولی هم که دیدیم، نبود. بداخلاقی از این منظر بود!
سلیمانی ادامه داد: مسئول معاونت اجتماعی و مسئول پلیس مواد مخدرمان با عوامل فیلم جلسه داشتند و روی همه چیز توافق کردند، بعد فردایش در جشنواره فیلم فجر دیدیم نسخه توافقی پخش نشده و حتی سکانسهایی فراتر از نسخههای اولیه دارد. بعد هم برخورد بچگانهای در اختتامیه جشنواره فیلم فجر انجام دادند. بعضی اوقات آدمها به حرفهایی که میزنند، توجه نمیکنند. مگر میتوان فیلمی واقعی در جامعه ساخت که بالاخره در یک گوشه کادر آن پلیس راهور سر چهارراه یا پلیس نیروی انتظامی و … نباشد؟
جانشین فرمانده ناجا در پایان گفت: ما در پلیس مبارزه مواد مخدر بیش از ۴۰۰۰ شهید تقدیم کردهایم. کسی که آمده با اثرش ادعا میکند مواد مخدر را فهمیده، آیا تا کنون سرسوزنی در انگشتش رفته است؟!
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- «زن و بچه»؛ خیره با چشمان باز به کابوسی که زندگیات را میبلعد
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- «زن و بچه»؛ چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
- «زن و بچه»؛ فرم پیش از معنا
- «زن و بچه»؛ سفری در دل تلاطم زندگی یک زن
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- داستان ۴۷۱۱ و فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- نقد «یک تصادف ساده» در وبسایت راجر ایبرت/ فیلمی تحت کنترل و هدایت کامل
آخرین ها
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- کامران فانی درگذشت
- داستان عدالتخواهی ساکنان جنگل شروود
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- در جستوجوی شکوه گذشته؛ ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره برلین شد
- این بار نامی از فیلم پناهی نیست؛ منتقدان هالیوود ریپورتر ده فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کردند
- تأملی درباره سینمایِ جُستوجوگرِ معاصر/ «یکپارچگی»: آینهای به سوی هزارتوی وجود
- «بالرین»؛ تجلی قدرت و شرارت در کالبدی زنانه
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- بانیپال شومون و رویا جاویدنیا به «خاکستر خیال» پیوستند
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- در حسرت آن سینمای شریف
- نگاهی به فیلم سینمایی «شاهنقش»؛ وقتی میز و قدرت، آلودگی میآورد…
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» بهترین فیلم جشنواره هاینان چین شد
- سه نمایش تازه در راه عمارت نوفللوشاتو
- مستند «در میان درختان انجیر»؛ داستان زنی که امتداد آزادگی بود
- بهترین فیلمهای ۲۰۲۵ از نگاه سایت راجر ایبرت؛ «نبردی پس از دیگری» در صدر، «یک تصادف ساده» در رده دوم
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- نگاهی به فیلم سینمایی «بی سر و صدا»؛ چی شد که تو دیو شدی؟
- «زال و رودابه» به مصر میرود
- مصاحبه با نوآ بامباک درباره فیلم آخرش «جی کلی»؛ چگونه او دوباره عاشق سینما شد؟
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی





