تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۷:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 120789

گیشه چین در تابستان امسال با رشد یک درصدی به رقم ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، درآمد سینمای چین در تابستان امسال به رقم ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوان رسید. سال گذشته فروش گیشه چین ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یوان و سال ۲۰۱۷، ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان بود که سیر صعودی درآمد گیشه چین را نشان می‌دهد.

گیشه چین در تابستان امسال با رشد یک درصدی به رقم ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسید.

میزان تعداد بلیت‌های فروخته شده در تابستان امسال در چین به رقم ۴۹۹ میلیون رسید و این رقم در سال ۲۰۱۸، ۴۹۶ میلیون و در سال ۲۰۱۷، ۴۷۴ میلیون عدد بود. میانگین قیمت هر بلیت ۳۵ یوان بوده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا معادل ۷.۱۸ یوان چین است که این رقم در سال گذشته ۶.۴۱ یوان برای هر دلار بوده است.

بهترین فروش تابستان امسال به ترتیب به فیلم انیمیشن بلند چینی «نی‌ژا»، درام حادثه‌ای چینی «شجاع‌ترین» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» محصول کمپانی سونی تعلق داشت.

فیلم «نی‌ژا» همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال چین شد و رکورد دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای این کشور را بنام خود ثبت کرد.

فصل تابستان از جنبه اکران فیلم و بازار سینما در کشور چین از جنبه سنتی همیشه به عنوان فصل کسادی و خمودگی محسوب می‌شود و زمان جولان فیلم‌های خانگی این کشور است چرا که زمانیکه کمپانی‌های شاخص فیلمسازی خارجی اکران کمتری دارند همین باعث شده تا فصل تابستان را فصل رکود در گیشه چین بنامند اما امسال تولیدات چین اجازه نداد مارکت سینما کساد بماند.

تابستان امسال ۲۶ فیلم خارجی در چین اکران شد که حدود نیمی از آن‌ها را فیلم‌های انیمیشن تشکیل می‌داد و این تعداد ۳۳ درصد کل فیلم‌های گیشه تابستان چین را شامل می‌شد. در سال ۲۰۱۸  این آمار ۲۴ درصد بود که رشد ۹ درصدی در سال جاری را شاهد هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها