بعد از حرف و حدیثهای بسیار درباره بودجه ساخت فیلم سینمایی «برادران لیلا»، درج مبلغ ۵ میلیون دلاری در سایت آیامدیبی ابهامات تازهای را درباره این پروژه به وجود آورده است.
به گزارش سینماسینما، «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی حالا یکی از پرحاشیهترین فیلمهای سینمای ایران است که بهصورت رسمی سازمان سینمایی بر عدم امکان اکران عمومی آن تأکید کرده است. همان فیلمی که پس از حضور عواملش در جشنواره کن و اظهارات کارگردانش درباره موضوعات مختلف همچون ممیزی، آرامآرام مسیر حاشیهسازی را در پی گرفت و تأخیر عوامل در اقدام برای دریافت پروانه نمایش برای این فیلم، اکران عمومی آن را با چالش مواجه کرد.
همه اینها باعث شد تا سازمان سینمایی در واکنشی بحثبرانگیز به ارائه توضیحاتی درباره این فیلم بپردازد و در نهایت به صراحت عنوان کند که «برادران لیلا» به دلیل طی نکردن مسیر قانونی برای ارسال فیلم به جشنوارههای خارجی پروانه نمایش دریافت نمیکند.
این اما تنها حاشیه این فیلم نیست، «برادران لیلا» از همان زمان ساخت مسیر پرهیاهویی در پی داشت؛ یک سر این مساله هم به حرفوحدیثها درباره هزینه نجومی ساخت این فیلم پربازیگر معطوف میشد. حرف و حدیثهایی که هیچ موضعگیری رسمیای درباره آن شد و زمزمههایی از حضور یک سرمایهگذار نوظهور سینما در پشتپرده آن، به حواشی در این زمینه دامن زد. حالا در جدیدترین اتفاق، سایت معتبر آیامدیبی در صفحه رسمی معرفی این فیلم مبلغ تولید آن را پنج میلیون دلار درج کرده است! رقمی عجیب و غریب در مختصات تولید سینمای ایران که با احتساب قیمت ۳۰ هزارتومانی دلار در ایران، چیزی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان میشود!
جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی درباره این بودجه و صحت و سقم آن بیان کرد: گرچه در حال حاضر به دلایلی تمایلی به گفتگو درباره این موضوعات مرتبط با این فیلم ندارم اما آنچه در سایت آیامدیبی درباره هزینه ساخت «برادران لیلا» درج شده صحت ندارد. در واقع تنها یک پنجم این مبلغ یعنی برابر با یک میلیون دلار صرف ساخت این فیلم سینمایی شده است و رقم درج شده در این سایت درست نیست.
وی در پاسخ به این ابهام که معمولاً اطلاعات درباره فیلمها را عوامل فیلم در اختیار این سایت قرار میدهند و امکان دخل و تصرف در آن از سوی مخاطبان نیست، هم تأکید کرد: این اطلاعات را نه من و نه کارگردان به این سایت ندادهایم و منبع کسب اطلاعشان در این زمینه ایراد داشته است. درواقع ما اصلاً خبری از این موضوع نداشتیم بنابراین این خبر یک خبر جعلی است.
نوروزبیگی گفت: ممکن است دستاندرکاران این سایت سینمایی بر اساس پیشبینیهای خود چنین مبلغی را به عنوان هزینه ساخت عنوان کرده باشند، اما آنچه صحت دارد این است که یک پنجم این مبلغ یعنی همان یک میلیون دلار هزینه ساخت «برادران لیلا» شده است.
با در نظر گرفتن بودجه یک میلیون دلاری که چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان میشود، «برادران لیلا» را همچنان میتوان یکی از گرانترین فیلمهای سینمای ایران در سالهای اخیر دانست.
در این فیلم که بعد از «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» سومین فیلم بلند سینمایی سعید روستایی محسوب میشود، بازیگرانی چون نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، پیمان معادی و فرهاد اصلانی نقشآفرینی میکنند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- «زن و بچه»؛ خیره با چشمان باز به کابوسی که زندگیات را میبلعد
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- «زن و بچه»؛ چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
- «زن و بچه»؛ فرم پیش از معنا
- «زن و بچه»؛ سفری در دل تلاطم زندگی یک زن
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





