ابوالحسن داودی گفت: فیلم «زادبوم» که پس از ۹ سال اکران میشود، با یک نسخه جدید و به روز، آماده نمایش شده است.
به گزارش سینماسینما٬ کارگردان فیلم «زادبوم» که قرارداد فیلمش برای اکران پس از فیلم «اکسیدان» به ثبت رسیده است، درباره نمایش این فیلم پس از نزدیک به یک دهه گفت: فیلم «زادبوم» سال گذشته توانست سرانچام مجوز نمایش بگیرد ولی تاخیر در اکران عمومی در این ماههای گذشته بیشتر به خواست خودم بود تا شرایط بهتری برای اکران فیلم فراهم شود.
او با اشاره به اینکه قرار بوده «زادبوم» پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سینماها نمایش داده شود، بیان کرد: متاسفانه زمانبندی که در نظر داشتیم درست درنیامد و با جابجایی که در اکران فیلمها ایجاد شد، به نوبت دوم اکران نوروز نرسیدیم و پس از توافق با سرگروه و پخشکننده، به این نتیجه رسیدیم که «زادبوم» را در اکران دوم عید فطر نمایش دهیم.
داودی در پاسخ به اینکه آیا این فیلم با وجود گذشت زمان زیاد دچار تغییراتی در نسخه آماده اکران شده است، گفت: به خاطر مدت زمانی که از ساخت فیلم گذشته و نیز با توجه به اینکه «زادبوم» را با نگاتیو ساخته بودم، طبعا در تبدیل به نسخه دیجیتال احتیاج به انجام اصلاحاتی بود و الان یک نسخه به روز را آماده کردهایم. ضمن اینکه با آقای دهفان (تدوینگر) روی فیلم کار کردیم و حدود ۱۵ دقیقه از آن را کوتاه کردیم.
کارگردان «رخ دیوانه» همچنین درباره اینکه چه تصوری از استقبال مخاطب دارد آن هم برای فیلمی که پس از سالها مجوز اکران گرفته است، اظهار کرد: موضوع عمده فیلم مسائل انسانی و با محور خانواده است که به نظر میآید این رویکرد در شرایط فعلی هم هیچ تغییری نکرده است. به همین دلیل امیدوارم ارتباطی که انتظار میرفت در همان سالهای اول ساخت فیلم با مخاطب برقرار شود، الان هم به همان اندازه به وجود بیاید.
در خلاصه داستان زادبوم آمده است: ماجرای فیلم درباره ارتباط شخصیت اصلی با زادگاه، خانواده و هویت گمشدهاش در شرایط اجتماعی است.
در این فیلم عزت اله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهرام رادان و پگاه آهنگرانی از جمله بازیگران هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عمومی کردن گفتگوهای انتقادی در هنر سینما؛ میزبانی خانه هنرمندان از نشستی باحضور همایون اسعدیان و ابوالحسن داودی
- گفت وگو با ابوالحسن داودی درباره انتخابات اخیر خانه سینما
- خط و نشانهای دوستان دوام ندارد/ یادداشت ابوالحسن داودی
- ادامه واکنشها به جلسه شورای صنفی نمایش/ دو هشدار متفاوت درباره جایگاه خانه سینما!
- مراسم مجازی یادبود سیامک شایقی برگزار شد/ حکایت آن لبخندهای آرام
- خانه پدری عیّاری، عیار عدالت و قانون/یادداشتی از ابوالحسن داودی
- آیا ابوالحسن داودی ،هزار پا ۲ را می سازد ؟
- گپی با ابوالحسن داودی درباره توقیف فیلمها /به لحاظ شرعی بعد باید پاسخگو باشند
- ابوالحسن داودی:سینماگردستگاه فسادسنج ندارد تا پی ببرد که منشا سرمایه فیلمش کجاست
- توضیح ابوالحسن داودی درباره توزیع عجیب «هزارپا» در شبکه نمایش خانگی
- انتقاد ابوالحسن داودی از تصمیم جدید سازمان سینمایی :اولویت دادن اکران نوروز به فیلمهای جشنواره،تصمیمی احساسی است
- داوودی: قوانین کهنهی وزارت کار برای سینما مناسب نیست
- پارسایی :«هزارپا» با قیمت متعارف عرضه میشود
- انتقاد ابوالحسن داودی از بیتوجهی به سینمای کمدی
- انتقاد کارگردان «هزارپا» از مافیای اکران/ داودی: سر فیلم من را هم بریدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





