سینماسینما، علی پاکزاد – ابوالحسن داودی کارگردان سینما٬ از مدیران سینمایی خواست به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در سینما توجه کنند.
به گزارش سینماسینما، مهمترین خبر سینمایی در روزهای اخیر انتصاب مدیران جدید سینمایی از سوی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی است. داودی از کارگردانانی است که سابقه طولانی در فعالیت صنفی دارد.
او درباره انتصاب های اخیر سازمان سینمایی گفت: «در مجموع باید بگویم تغییرات اخیر نوید یک جریان مثبت را در سینما میدهد. دوستان را به خوبی میشناسم و میدانم انسانهای خوبی هستند. اما مساله مهم این است آیا تغییرات اخیر در حد و اندازه پتانسیل سینمای ما خواهد بود یا خیر؟ این سئوال اصلی است. آقای میرکریمی ، آقای یزدانی و آقای داروغه زاده همگی سینما را به خوبی میشناسند و آشنایی کامل دارند. اما سئوال این است که این افراد قرار است چه تغییراتی در بدنه سینما انجام دهند ؛ که شایسته و اندازه سینمای ما در شرایط کنونی باشد.»
او ادامه داد: «وقتی به تجربه سی و چند سالهام در سینمای ایران نگاه می کنم، متوجه میشوم دولتها در اغلب برهههاى زمانی نتوانستهاند به اندازه ظرفیت سینماى ایران به آن کمک کنند. البته منظور من این نیست که آنها نخواستهاند در این راه گام بردارند، بلکه نتوانستهاند به خوبی اندازهها و پتانسیل این سینما را درک کنند. تجربه شخصی من در این سالها میگوید سینما در غالب موارد حد و حدود خودش را حفظ کرده و حسن نیتش را به جامعه ابراز داشته است. این موضوع بارها ثابت شده. همواره جریان حاکمی که در سینماحضور داشته یک جریان الیت دولتی بوده است که خودش را نماینده مردم و نظام دانسته . بسیاری از مواقع نیز به نام مردم و قانون محدودیت هایی را اعمال کرده اند. اگرچه ممکن است بعضى از این تصمیم گیریها هم بعضا ناخواسته و ناشى از تأسى به جریان قدرت باشد.»
داودی اضافه کرد: «شخصا به آقای حیدریان ارادت دارم و عقیده دارم یکی از مدیران لایق و با تجربه این عرصه هستند. اما سئوال من این است که تا چه حد این اراده نزد آقای حیدریان وجود دارد که جدا از موضوعات و مطالبات و بازىهاى سیاسی و تاثیرپذیری از این مسائل او و مجموعه تحت مدیریتش بتوانند سینما را تقویت کنند. سینما در دورههای مختلف همواره مظلوم بوده و به اندازه کافی کتک خورده است. جالب اینکه این اتفاقات عمدتا در سالهایی افتاده که دولتهای مطلوب ما بر سر کار بودهاند. چرا این اتفاقات رخ داده است به این دلیل که سینما منسوب شده به یک جریان سیاسی خاص! واقعیت این است که غالبا محدودیت هاى بیشترى را ما در دوران حاکمیت خودیها تجربه کردهایم چراکه به دلیل وابستگیهاو یا رفاقت هایی که وجود دارد بیشتر رعایت شان را کرده ایم.»
کارگردان فیلم «زادبوم» درباره افرادی که اخیرا به بدنه مدیریت سینما اضافه شده اند گفت: «اگر ظرفیتها و ارزشهای موجود همین سینما حفظ شود. قطعا میتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. البته معتقدم افرادی که حضور پیدا کردهاند شایسته هستند و سینما را میشناسند. سینما همواره از سوی کسانی که دستشان از آن کوتاه شده، مورد تهاجم قرار گرفته. مدیران جدید کار بسیار سختی دارند. البته در شرایط کنونى ایجاد تغییرات خوب و مثبت بسیار برای مدیران جدید سخت خواهد بود. مجموع همه این فیلمهایی که ساخته شد و دچار محدودیت بود یا توقیف شدند ضایعاتی هستند که به سینما ضربه زده و خواهد زد. سینماگران در سالهای اخیر به خوبی دین خودشان و وفاداری که باید به سینما و ارزشها میداشتند را ادا کرده اند. اکنون نوبت مدیران سینمایی است که به ظرفیت ها و حقوق سینماگران توجه کنند.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- معرفی اعضای هیات مدیره انجمن تهیهکننده-کارگردانها
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری