فیلم «مکتوب، عشق من: آواز خواندن» یکی از فلیم های بخش مسابقه جشنواره کن است. روایت نمایش این فیلم در کاخ جشنواره به قلم محمد حقیقت را میخوانید:
عبداللطیف کشیش امسال با فیلم سه ساعته «مکتوب، عشق من» نشان داد یک سینماگر عقده ای تمام عیار است. در چهل دقیقه اول تعدادی دختر زیبا و جوان در کنار دریا در تابستان تفریح می کنند، دو پسر به آنها نزدیک می شوند و همبنطور وراجی می کنند. از دقیقه چهلم، دوربین وارد یک کلوب شبانه رقص می شود که جوانان بسیاری ساعت ها و ساعت ها مشروبات الکلی مصرف می کنند و می رقصند. انواع موزیک تکنو پخش می شود و نورهای رنگارنگ کلوب شبانه، به تصویر رنگ می دهد و همچنان به صورت متوالی موزیک تکنو در جریان است و دوربین کشیش همچون یک مرد عقده ای به دور بدن های دختران نیمه برهنه در گردش است و فیلمی نیمه پورن را پیش روی تماشاگر می گذارد. این صحنه کلوب شبانه و موزیک هایش تمامی ندارد…
برخی از تماشاگران رفته رفته خسته و ذله می شوند و سالن سینما را ترک می کنند. هرکسی یک دوربین آماتوری به دست بگیرد و به یک کلوپ شبانه برود (بدون کوچکترین ذوق وخلاقیت) همین صحنه ها را می سازد. واقعا حیرت آورست که کمیته انتخاب، چنین فیلم پیش پاافتاده ای را برای بخش مسابقه انتخاب کرده است. البته که دیدن بدن های دختران زیبا، تنها می تواند برای آدم های عقده ای جالب باشد.
صحنه های کشداری که تمامی ندارند گاه با گفتوگوی دو سه دختر درباره مردها مخلوط می شود اما دوربین حاضر نیست کلوب شبانه و موزیک آن را ترک کند!
ساعت از دوازده شب گذشته است واین فیلم حالا حالا ها ادامه دارد. کارگردان خود از مسوولان جشنواره کن درخواست کرده بود که سانس برای مطبوعات و همچنین برای نمایش عمومی اولیه، از ساعت ده شب به بعد باشد. چه حیف که قبلا کشیش فیلمهای خوبی ساخته بود وحالا تبدیل به یک کارگردان عقده ای کم استعداد شده است. چه حیف…
فیلم از دقیقه ۱۲۲ تبدیل به یک فیلم پورن تمام عیار می شود با صحنه های بسیار طولانی که تمامی ندارد؛ هنوز یک ساعت از فیلم مانده است. بدون شک یکی از چهار فیلم بی ارزش بخش مسابقه جشنواره کن امسال همین فیلم کشیش است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- «آلفا»؛ استحاله انسان مریض به سنگ!
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





