سینماسینما ، علی پاکزاد- مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان یادآور شد پیمان معادی برای دریافت مجوز تهیهکنندگی مراجعهای به شورای عالی تهیهکنندگان نداشته است.
به گزارش سینماسینما، صادر نشدن مجوز فیلم جدید سعید روستایی از این باب که پیمان معادی به عنوان تهیهکننده معرفی شده بود و در عین حال مجوز دادن به تهیهکنندهای که سابقهای در سینما ندارد موضوعاتی بود که در روزهای اخیر برخی حواشی را به همراه داشته است.
مسئولیت تایید مجوز تهیهکنندگی برعهده شورای عالی تهیهکنندگان است و از این رو در گفتوگو با مهرداد فرید دبیر شورای عالی این موضوع را بررسی کردیم.
دبیر شورای عالی تهیهکنندگان درباره حواشی اخیر گفت: «ببینید تمام مجوزهایی که تا امرزو صادر شده است به عهده وزارت ارشاد بوده است. منتها از مقطعی که دوستان گفتند تهیهکنندگانی که برای اولین بار قصد دارند فیلم سینمایی تهیهکنند یا تهیهکننده ای که قرار است با کارگردان اول کار کند صلاحیتش توسط شورای عالی تهیه کنندگان تایید می شود از اینجا به بعد ما وظیفه مان است که صلاحیت ها را احراز کنیم و نظارت داشته باشیم. اما همچنان بخش ممیزی فیلمنامه و مباحث پروانه ساخت به وزارت ارشاد مربوط می شود؛ در نتیجه از این مقطع به بعد قرار است که ما صلاحیت تهیه کنندگانی را تایید کنیم که از ما درخواست می کنند و برای اولین بار قصد دارند فیلمی را تهیه کنند.
او ادامه داد: «ما با توجه به قوانین و آییننامههایی که در صنف وجود دارد عمل می کنیم. ما صلاحیت اشخاص را بررسی می کنیم و طی نامه ای این موضوع را به وزارت ارشاد اعلام می کنیم. یا ممکن است افرادی باشند که سالهای سال در سینما حضور داشته اند و قصد دارند فیلمی را تهیه کنند که کارگردان آن فیلم اولی است. اینجا نیز سوابق تهیه کننده را بررسی می کنیم. اگر توانمندی تهیه کننده اثبات شود به وزارت ارشاد اعلام می کنیم و از این جا به بعد وزارت ارشاد است که تصمیم میگیرد که چه کاری درست و چه کاری اشتباه است. بحث ممیزی به شورای عالی تهیه کنندگان ربطی ندارد.»
فرید درباره پیمان معادی گفت: «تمام اطلاعاتی که در رسانه ها وجود دارد اشتباه است. زیرا پیمان معادی تا امروز هیچ درخواستی از ما نداشته است. تمام اسامی که این روزها اعلام می شود که فلانی مجوز گرفته یا شخص دیگری نتوانسته این کار را انجام دهد درست نیست. زیرا ما در خواستی اصلا نداشتیم که بخواهیم درباره آن نظر دهیم. هیچ نامه ای دریافت نکرده ایم. تمام این مسائل به گذشته بر می گردد، در آن زمان نیز شورای عالی تهیه کنندگان در این زمینه مسئولیتی نداشته است. از ده روز پیش تمام دوستانی که به ما مراجعه کرده اند درخواستشان مورد بررسی قرار گرفته است. آقای معادی یا روستای یا کسان دیگر اصلا به ما مراجعه ای نداشتند ؛ و ما نباید در این زمینه بازخواست شویم. خود محمد حسین مهدویان نیز در این زمینه مراجعهای به ما نداشته است. مسائل و حواشی اخیر مربوط به وزارت ارشاد است و ربطی به شورای عالی تهیه کنندگان ندارد.»
دبیر شورای عالی تهیه کنندگان درباره مجوز تهیه کننده فیلم «برمودا» گفت: «خبر این موضوع را نیز در رسانه ها خواندم موردی نبوده که به ما مراجعه کرده باشند. این تهیه کننده خیلی قبل تر به وزارت ارشاد مراجعه کرده و وزارتخانه طبق قانون به آنها مجوز ساخت داده است. ما یعنی شورای عالی تهیه کنندگان نیز به وزارت ارشاد اعتراض داریم و نمی دانیم که چرا چنین کاری را انجام داده اند. وقتی این موضوع را به ما ارجاع میدهند چرا شخصا درباره آن تصمیم می گیرند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- «زن و بچه»؛ خیره با چشمان باز به کابوسی که زندگیات را میبلعد
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- «زن و بچه»؛ چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
- «زن و بچه»؛ فرم پیش از معنا
- «زن و بچه»؛ سفری در دل تلاطم زندگی یک زن
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





