غلامرضا موسوی میگوید: امکان دارد در شهر بندرعباس یا یکی، دو استان دیگر، حضور مردم برای تماشای فیلمهای جشنواره فجر راضیکننده نباشد؛ این مورد به سیستم تبلیغات آن استان برای جشنواره مربوط میشود.
غلامرضا موسوی، تهیهکننده سینما و عضو هیأترئیسه شورایعالی تهیهکنندگان در گفتوگو با ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که چرا با اینکه در بعضی از استانها از فیلمهای جشنواره فجر استقبال نمیشود اما این رویداد فرهنگی در آنها برگزار میشود، گفت: امسال قرار بود این جشنواره در سراسر کشور برگزار شود، طبیعتا نمیتوانیم بین استانها تفاوت قائل شویم چون اگر تفاوتی اعمال شود، استانهایی که در آنها برگزار نشده است، گله میکنند.
او ادامه داد: استقبال از فیلمهای جشنواره معمولا در اکثر استانهای بزرگ و اصلی فوقالعاده خوب بوده است، حالا امکان دارد طبق صحبتهای شما در شهر بندرعباس یا یکی، دو استان هم حضور مردم برای تماشای فیلمهای جشنواره راضیکننده نباشد؛ این مورد به سیستم تبلیغات آن استان برای جشنواره فیلم فجر مربوط میشود زیرا پرکردن سالنی ۳۰۰ نفره در جایی مثل بندرعباس به گمان من مثل آبخوردن است و قاعدتا امکان ندارد در بندرعباس بیش از دو هزار نفر علاقهمند به سینما وجود نداشته باشد که فیلمهای جشنواره را ببینند.
موسوی افزود: استقبال مردم از سینما به سانس فیلمها هم بستگی دارد که این مسئله در تهران هم صدق میکند. در تهران فیلمهایی اکران شدهاند که حتی بلیتهایشان پیشخرید شده اما شخصی که بلیت را پیشخرید کرده است برای تماشای فیلم به سالن سینما نمیرود اما شاهد هستیم که همان فیلم در سانس دیگری به قدری با استقبال روبهرو میشود که مردم روی زمین مینشینند.
عضو هیأترئیسه شورایعالی تهیهکنندگان تأکید کرد: بنابراین استقبال مردم از فیلمها، مسئلهای نسبی است، برای تماشای فیلمی صبح به سالن سینما رفتم و فقط سه نفر در سالن بودند و در همان سالن، در سانس بعدی دعوا بود بر سر اینکه روی زمین بنشینند. نوع فیلم، زمان نمایش، نام کارگردان و بازیگرانی که در آن حضور دارند، همه تعیینکننده هستند.
او درباره فروش سال آینده سینما گفت: چیزی نزدیک به ۶۰فیلم هنوز دیده نشده است و تعدادی از فیلمها به جشنواره امسال هم ارائه نشدهاند، سال آینده هم تعدادی فیلم جدید وارد بازار میشود؛ بنابراین مثل سال ۹۵ هنوز برایندی نداریم که موفقیت سال ۹۵ را تمدید کنیم، شاید تا حدودی براساس فیلمهای جشنواره به این نتیجه برسیم.
این تهیهکننده سینما ادامه داد: اما با توجه به فیلمهایی که هنوز اکران نشده و فیلمهایی که در حال ساخت هستند و آثاری که ساخته خواهند شد، امکان دارد سال آینده هم اگر آن فیلمهایی که هنوز دیده نشدهاند، جذاب باشند، بتوان موفقیت سال ۹۵ را تکرار کرد. غلامرضا موسوی درباره تهیهکنندههای جدیدی که در جشنواره امسال وارد حرفه فیلمسازی شدهاند، گفت: تهیهکنندگی یک حرفه است. تهیهکنندهای که دیمی کار میکند، اصلا تهیهکننده نیست اما تهیهکننده حرفهای باید بداند که فیلم را برای چه مخاطبی و با چه هزینهای میسازد و برگشت مالی آن چگونه است. اگر تهیهکنندهای این مسائل را نداند، باید به حرفهای بودن او شک کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





