
محمدرضا ستوده در ستون طنز روزنامه جهان صنعت نوشت : روزنامه صبح نو (نزدیک به قالیباف) در گزارشی از توافق جدیدی میان مقامهای ایرانی و تلگرام خبر داده که اخیرا در ایران فیلتر شده است.
این تفاهم بر اساس گزارش روزنامه عبارت است از:
۱- تلگرام باید تضمین دهد اطلاعات کاربران ایرانی را به غیر که احتمالاً در اینجا شرکتها یا دولتهای غربی است ندهد.
۲- تلگرام تضمین دهد مقررات ایران را در مسایل فرهنگی رعایت کند.
۳- تلگرام تضمین دهد منافع اقتصادی حاصل از ایران را با دولت تقسیم کند.
۴- تلگرام باید تعهد دهد که احکام دادگاههای ایران را به رسمیت بشناسد.
این توافقنامه بندهای زیادی دارد که فقط چهار مورد آن به دست روزنامه صبح نو رسیده است. بقیه بندها در اختیار روزنامه «جهان صنعت» است که ما آنها را در اختیار عموم ملت ایران میگذاریم؛
۵- در انتخابات بعدی ریاستجمهوری، تلگرام باید همه مطالب مربوط به تبلیغات اصلاحطلبان و اعتدالیون را حذف کند و تلگرام پر از تبلیغات نامزد اصولگرایان باشد.
۶- مدیریت تلگرام نیز باید در انتخابات بعدی شرکت کند و در حسینیه ارشاد به نامزد اصولگرایان رای بدهد.
۷- مقدار دیگری از درآمد تلگرام باید به حساب پیامرسان سروش ریخته شود تا آن بتواند با تلگرام رقابت کند.
۸- پنجاه و یک درصد سهام تلگرام باید به وزارت ارتباطات واگذار شود.
۹- تیم طراحی و فنی تلگرام باید طی یک هفته هر چیزی که بلدند را به بچههای پیامرسان سروش یاد بدهند و قسم بخورند که فوتهای کوزهگری را از آنها پنهان نکردهاند.
۱۰- گیفهای حسن روحانی و بقیه مسوولان از تلگرام پاک شود.
۱۱- گیف سوزاندن پرچم آمریکا به آن اضافه شود.
۱۲- اضافه شدن استیکر ابراهیم حاتمیکیا با شعار «من وابستهام.»
۱۳- نیازی نیست تلگرام اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار مسوولان کشور قرار دهد ولی بستری را فراهم کند که مسوولان ما به چتهای خصوصی ما دسترسی داشته باشند.
۱۴- مدیر تلگرام موظف است روزانه ۲۰ بشکه نفت از ایران بخرد.
۱۵- فعلا همین!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت






شلوغ کاری نداره که اونجاتون که سوخته بگید!